Felipe Massa popisuje svůj návrat do kokpitu letošního monopostu Ferrari, F60, jako pocit vítězství. Brazilec za volantem svého aktuálního monopostu absolvoval několik demonstračních kol při světovém finále Ferrari – tradiční zakončení sezony ve Valencii.
Bylo to poprvé od červencové nehody z kvalifikace na Maďarskou VC, kdy se Massa vrátil za volant letošního monopostu. Zákaz testů totiž znamenal, že při prvním svezení, minulý měsíc, musel použít vůz specifikace 2008. „Bylo to skvělé a já jsem šťastný. Přestože jsem mohl odjet jen pár kol, tak jsem si je užíval. Jsem velmi motivovaný. Dnešek je pro mě jako vítězství. Vše bylo v pořádku – jako před nehodou na Hungaroringu,“ nechal se slyšet Massa.Brazilec řekl, že jízda ve Valencii byla ještě víc speciální, než jeho návrat na testovací trati ve Fioranu a účast na VC v Sao Paulu a Abu Dhabi. „Jsem moc šťastný, že zde mohu být a mohu opět spolupracovat s týmem. Je pravda, že už jsem s nimi byl v Brazílii nebo Abu Dhabi, ale jízda je vždy mimořádná.“
„Chtěl bych dnes také poděkovat fanouškům, kteří mě v minulých měsících opravdu podpořili. Zprávy, které jsem dostával, byly opravdu nádherné. Teď doufám, že budeme moci dát naším fanouškům určitou satisfakci v roce 2010 za letošní nepovedený rok,“ slibuje Felipe.Světové finále bylo také první příležitostí, kde se objevil s týmem Fernando Alonso. Šéf týmu, Luca di Montezemolo, si je jistý, že právě tato dvojice bude tou nejsilnější ve startovním poli ročníku 2010: „Pro mě jsou Felipe a Fernando nejlepší jezdci v celé formuli 1. Jsem si jistý, že oba dva budou velmi motivovaní a budou chtít získat vítězství. Nemám obavu ze dvou jezdců z Latinské Ameriky v jednom týmu. Bude to vůbec poprvé v historii. Oba ale dobře ví, že především závodí za Ferrari a ne za sebe.“
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.