Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali tvrdí, že příští rok budou opět na špici BrawnGP s Red Bullem - ovšem s drobným rozdílem: do bojů o titul výrazněji zasáhne i stáj z Maranella.
Letos jsme byli svědky neobvyklého výkyvu obou velikánů zároveň - Ferrari i McLarenu. A byť se během sezóny zlepšovali, zbyl na ně pouze boj o třetí příčku v Poháru konstruktérů, jenž se stal nakonec kořistí McLarenu - o pouhý bod. O titul si to rozdali Brawn s Red Bullem.
Ani pro příští rok je však Domenicali neodepisuje - věří, že si obě stáje přenesou formu i do sezóny 2010: "Chovám k nim velkou úctu. Brawn měl zpočátku tak obrovskou výhodu, že se mohli velmi brzy začít věnovat vývoji nového vozu. Znám Rosse velmi dobře, určitě to také udělali. A Red Bull - myslím, že vytvořili skvělý, opravdu skvělý balík, takže příští rok budou opět na špici."
Přesto věří, že Ferrari s nimi bude moci bojovat. V minulosti Scuderia už několikrát dokázala, že se dokáže po zklamání zvednout: "V roce 2005 jsme neskutečně trápili, podobně jako letos. Osamoceně jsme odjeli závod v Indianapoli a sezóna pro nás byla vůbec velmi obtížná (Ferrari skončilo na třetím místě se ztrátou 91 bodů na vítězný Renault - pozn. red.)," vzpomíná Domenicali. "Máme krátkou paměť, ale taková období jsme prožívali a víme, jak se z nich dostat díky duchu uvnitř Ferrari a našim zdrojům."
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.