Michael Schumacher připustil, že jeho rozhodnutí o návratu za volant vozu F1 bylo emotivní rozhodnutí. Sedminásobný mistr světa se sice nakonec nebyl schopen na start postavit, aby nahradil zraněného Felipeho Massu, ale opravdu nebylo daleko od návratu legendárního pilota.
Oznámením o návratu rozvířil Schumi ohromnou mediální vlnu. Nakonec ale z jeho startu sešlo kvůli zranění krku, které si přivodil v únoru při pádu ze závodního motocyklu. „Nebylo to rozhodnutí, které bych udělal rozumem. Bylo to emocionální rozhodnutí. V tu chvíli jsem si říkal, proč ne? Vždyť jde jen o dočasné nasazení,“ přiznává Michael.„Setkal jsem se s Lucou Di Montezemolem (prezident Ferrari), promyslel jsem si všechny pro a proti, ale nakonec jsem se rozhodl s ohledem na to, že bych měl nahradit Felipeho, který je jako můj bratr.“
Schumacher se na záskok připravoval přímo na trati s F1
„Částečně jsem se rozhodl, že z F1 odejdu kvůli Felipemu. Pomohl jsem mu tak udržet se v konkurenceschopném voze. Takže když jsem zúčtoval vše, co se stalo, tak to nakonec nebylo těžké rozhodnutí. Řekl jsem, že to zkusím,“ popisuje Němec.Na otázku, zda by se chtěl vrátit do F1 ne jenom na záskok, ale na další sezonu, možná dvě, Michael odpověděl: „Teď momentálně ne.“
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.