Michael Schumacher připustil, že jeho rozhodnutí o návratu za volant vozu F1 bylo emotivní rozhodnutí. Sedminásobný mistr světa se sice nakonec nebyl schopen na start postavit, aby nahradil zraněného Felipeho Massu, ale opravdu nebylo daleko od návratu legendárního pilota.
Oznámením o návratu rozvířil Schumi ohromnou mediální vlnu. Nakonec ale z jeho startu sešlo kvůli zranění krku, které si přivodil v únoru při pádu ze závodního motocyklu. „Nebylo to rozhodnutí, které bych udělal rozumem. Bylo to emocionální rozhodnutí. V tu chvíli jsem si říkal, proč ne? Vždyť jde jen o dočasné nasazení,“ přiznává Michael.„Setkal jsem se s Lucou Di Montezemolem (prezident Ferrari), promyslel jsem si všechny pro a proti, ale nakonec jsem se rozhodl s ohledem na to, že bych měl nahradit Felipeho, který je jako můj bratr.“
Schumacher se na záskok připravoval přímo na trati s F1
„Částečně jsem se rozhodl, že z F1 odejdu kvůli Felipemu. Pomohl jsem mu tak udržet se v konkurenceschopném voze. Takže když jsem zúčtoval vše, co se stalo, tak to nakonec nebylo těžké rozhodnutí. Řekl jsem, že to zkusím,“ popisuje Němec.Na otázku, zda by se chtěl vrátit do F1 ne jenom na záskok, ale na další sezonu, možná dvě, Michael odpověděl: „Teď momentálně ne.“
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.