INTERLAGOS - 1. TRÉNINK; Mark Webber na Red Bullu vyhrál úvodní trénink před Velkou cenou Brazílie na Interlagos. Dobrou formu této stáje potvrdil 3. nejrychlejším kolem Sebastian Vettel. Mezi duo Red Bullu se vklínil domácí veterán Rubens Barrichello, jenž je s Vettelem stále ve hře o titul mistra světa.
Trénink začal bez deště na suché trati, všichni však očekávali brzký déšť. Teplota vzduchu se držela kolem 20 °C, jeho vlhkost byla 88%, barometr ukazoval 930 hPa. Prvními piloty na trati byli tradičně Jaime Alguersuari se Sebastianem Buemim na Toro Rosso.
Po několika vyjížďkách držel nejlepší čas (jen o 06, sec pomalejší než nejrychlejší kolo loňského vítěze v kvalifikaci) Sebastian Vettel, ale nikdo se na trať příliš nehrnul. Nudu narušil až Romain Grosjean s Renaultem, jenž rozbil polystyrénovou bariéru, a na okruhu zavlály červené vlajky kvůli spoušti trosek.
Po opětovném zahájení tréninku zajel výborné kolo Mark Webber, jenž jezdil poměrně agresivně - šlo vidět, že je nažhavený. Již před tréninkem na dotaz, zda pomůže Vettelovi k zisku titulu odpověděl vyhýbavě, že se bude snažit zajet především on co nejlepší výsledek.
Trénink zpestřily výlety mimo trať (Alonso) a kontakty s bariérou (Buemi). Ke konci začalo opět lehce pršet, na okruhu bylo přesto velmi rušno. Zdá se, že dobrou formu si do Brazílie krom Red Bullů přivezli i Brawni a McLaren, kteří hodně těžili z KERSu na výjezdu z poslední pomalejší zatáčky před cílovou rovinkou. Na té dnes naměřili nejvyšší rychlost Kimi Räikkönenovi (311 km/hod), za ním byl druhý vůz s KERSem - Lewis Hamilton (310 km/hod). Dobrou aerodynamickou efektivitu Force Indie potvrdil zde třetí Adrian Sutil.
Výsledky prvního tréninku byly nakonec velmi těsné, prvních patnáct vozů se vlezlo do rozmezí 1,1 vteřiny. Druhý páteční trénink začíná za chvíli, v 19 hod našeho času.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.