Brazilský pilot Ferrari Felipe Massa má stále podezření, že jeho nový stájový kolega Fernando Alonso věděl o plánu týmu F1 Renault na ovlivnění loňské Velké ceny Singapuru, chce však celou záležitost hodit za hlavu.
"Fernando o tom bezpochyby věděl," řekl Massa ve středu při obědě se skupinou novinářů v Sao Paulu. "Jsem si jistý, protože to je logické. Není možné, aby to nevěděl," dodal Massa, který se víkendové Velké ceny Brazílie zúčastní jen jako divák a v cíli odmávne vítěze. Do závodního kokpitu se osmadvacetiletý Brazilec vrátí po zranění hlavy, které utrpěl v červenci v kvalifikaci na Hungaroringu, až v příší sezoně.
Prohlášení vyvolalo v brazilských médiích poprask, takže stáj Ferrari a Massa měli potřebu ho na oficiáních stránkách týmu vysvětlit tak, že jde o "zmatek na internetu".
"Měl jsem jen takové tušení, ale nebylo založené na žádných konkrétních důkazech," řekl Massa. "Naprosto respektuji názor Mezinárodní automobilové federace (FIA), která zbavila Fernanda podezření, že v celé aféře byl zapletený," uvedl Massa.
"Samozřejmě jsem velmi zklamaný z toho, co se loni v Singapuru stalo. Už jsem několikrát řekl, co si o tom myslím, ale teď je čas tuhle kapitolu uzavřít a hledět do budoucnosti. Jisté je, že tahle epizoda nemůže nijak zkazit náš vztah s Fernandem," věří Massa. Podle italských médíí však Massa a Alonso nebyli od 30. září, co Ferrari oznámilo příchod španělského pilota, v kontaktu.
Tehdejší pilot stáje Renault Nelson Piquet junior při loňské Velké ceně Singapuru záměrně havaroval na pokyn bývalého vedení stáje, aby tím vyvolal výjezd zaváděcího vozu a umožnil tak vítězství Fernanda Alonsa, který jako jediný měl v té době natankováno. Událost oznámil po deseti měsících sám Piquet, potrestán však nebyl, protože mu FIA udělila imunitu. Stáj Renault vyvázla s podmíněným vyloučením ze šampionátu, bývalý šéf stáje Flavio Briatore nesmí doživotně působit v F1 ani jiné sérii řízené FIA, bývalý technický ředitel Pat Symonds odešel s pětiletým trestem. Pilot Fernando Alonso byl zbaven jakýchkoli podezření, když FIA uznala, že o plánu nic nevěděl. Alonso se hájil tím, že týmu plně věřil a závodní strategii nechával zcela v rukách svých inženýrů.
Felipe Massa byl v době výjezdu zaváděcího vozu v čele závodu a domnívá se, že právě tahle epizoda ho stála titul mistra světa. Stáj Ferrari 30. září oznámila, že dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso bude od příští sezony jejím pilotem a nahradí Kimiho Räikkönena.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.