Brazilský pilot Ferrari Felipe Massa má stále podezření, že jeho nový stájový kolega Fernando Alonso věděl o plánu týmu F1 Renault na ovlivnění loňské Velké ceny Singapuru, chce však celou záležitost hodit za hlavu.
"Fernando o tom bezpochyby věděl," řekl Massa ve středu při obědě se skupinou novinářů v Sao Paulu. "Jsem si jistý, protože to je logické. Není možné, aby to nevěděl," dodal Massa, který se víkendové Velké ceny Brazílie zúčastní jen jako divák a v cíli odmávne vítěze. Do závodního kokpitu se osmadvacetiletý Brazilec vrátí po zranění hlavy, které utrpěl v červenci v kvalifikaci na Hungaroringu, až v příší sezoně.
Prohlášení vyvolalo v brazilských médiích poprask, takže stáj Ferrari a Massa měli potřebu ho na oficiáních stránkách týmu vysvětlit tak, že jde o "zmatek na internetu".
"Měl jsem jen takové tušení, ale nebylo založené na žádných konkrétních důkazech," řekl Massa. "Naprosto respektuji názor Mezinárodní automobilové federace (FIA), která zbavila Fernanda podezření, že v celé aféře byl zapletený," uvedl Massa.
"Samozřejmě jsem velmi zklamaný z toho, co se loni v Singapuru stalo. Už jsem několikrát řekl, co si o tom myslím, ale teď je čas tuhle kapitolu uzavřít a hledět do budoucnosti. Jisté je, že tahle epizoda nemůže nijak zkazit náš vztah s Fernandem," věří Massa. Podle italských médíí však Massa a Alonso nebyli od 30. září, co Ferrari oznámilo příchod španělského pilota, v kontaktu.
Tehdejší pilot stáje Renault Nelson Piquet junior při loňské Velké ceně Singapuru záměrně havaroval na pokyn bývalého vedení stáje, aby tím vyvolal výjezd zaváděcího vozu a umožnil tak vítězství Fernanda Alonsa, který jako jediný měl v té době natankováno. Událost oznámil po deseti měsících sám Piquet, potrestán však nebyl, protože mu FIA udělila imunitu. Stáj Renault vyvázla s podmíněným vyloučením ze šampionátu, bývalý šéf stáje Flavio Briatore nesmí doživotně působit v F1 ani jiné sérii řízené FIA, bývalý technický ředitel Pat Symonds odešel s pětiletým trestem. Pilot Fernando Alonso byl zbaven jakýchkoli podezření, když FIA uznala, že o plánu nic nevěděl. Alonso se hájil tím, že týmu plně věřil a závodní strategii nechával zcela v rukách svých inženýrů.
Felipe Massa byl v době výjezdu zaváděcího vozu v čele závodu a domnívá se, že právě tahle epizoda ho stála titul mistra světa. Stáj Ferrari 30. září oznámila, že dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso bude od příští sezony jejím pilotem a nahradí Kimiho Räikkönena.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.