Brazilský pilot stáje Ferrari Felipe Massa, který se zotavuje po červencovém těžkém zranění hlavy, odmávne vítěze při domácí Velké ceně F1 v Sao Paulu.
Massa už je zpět a připravuje se na návrat do F1 v italském Maranellu , ale jeho účast ve Velké ceně Brazílie je podle jeho vlastních slov vyloučená. Na okruhu Interlagos však 18. října nebude chybět. Bude to poprvé, co se od nehody na Hungaroringu setká s ostatními piloty, a vítěze pozdraví pověstným šachovnicovým praporkem.
Ingerlagos, známý také jako Autodrom José Carlose Paceho, byl loni svědkem nervydrásajícího vyvrcholení mistrovství světa, v němž Massa sice vyhrál závod, ale v konečném součtu o jediný bod podlehl novému šampionovi Lewisi Hamiltonovi na voze McLaren.
Letos šampionát skončí 1. listopadu v Abú Zabí a všechno nasvědčuje tomu, že osmadvacetiletý Massa se chystá oslavit svůj návrat právě tam. Brazilec má v pátek absolvovat lékařskou prohlídku v pařížském sídle Mezinárodní automobilové federace (FIA) a příští týden testovat dva roky starý monopost F2007, k čemuž stáj Ferrari dostala výjimku. Pokud by se Massa mínil vrátit až v příštím roce, musel by stejně absolvovat lékařské vyšetření znovu před začátkem příští sezony.
Massův vůz od Velké ceny Itálie pilotuje Ital Giancarlo Fisichella, kterého pro tento post získala stáj Ferrari z týmu Force India. Původní náhradník Luca Badoer se neosvědčil. Fisichella má u Ferrari smlouvu i pro příští rok jako třetí a testovací pilot.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.