AKTUALIZOVÁNO: Dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso, jehož příchod do týmu Ferrari byl ve středu oficiálně potvrzen, věří, že u italské stáje uzavře svou kariéru v F1.
"Myslím, že Ferrari bude posledním týmem, v němž budu závodit," řekl osmadvacetiletý Španěl den poté, co bylo oznámeno, že v Maranellu podepsal tříletou smlouvu. "Odejít z Ferrari, to je vždycky krok zpátky. Ferrari je víc než jen tým. Rád bych ukončil kariéru právě tam," dodal. "Smlouvu mám na tři roky a je tam opce, takže může pokračovat. Doufám, že budu jezdit za Ferrari, dokud mě budou chtít, a že vybojuji co nejvíc vítězství, než definitivně ukončím kariéru," dodal Alonso. Detaily smlouvy nebyly dosud zveřejněny, údajně se ale jedná o tříletý kontrakt s dvouletou opcí. Alonso by tedy končil kariéru v 33 letech.
"To asi nebude tak jednoduché, ale samozřejmě bych rád dokázal totéž co Michael," odpověděl Alonso na otázku, zda míní u Ferrari vyrovnat rekord Michaela Schumachera v podobě pěti po sobě jdoucích titulů mistra světa. "Uvidíme. Jdu do Ferrari, protože to je to nejlepší, co můžu udělat pro svou kariéru. Ferrari a já máme hodně společného, v každém závodě chceme odvést stoprocentní výkon. Byl bych šťastný, kdybych získal s Ferrari titul. Být mistrem světa je výjimečná věc a získat titul s Ferrari musí být ještě mnohem lepší. Ale zatím jsem to nezažil, takže nemůžu říct."
Alonso popřel, že by mínil přivést do italské stáje inženýry z jiných týmů. "Psalo se to, ale není to pravda. Nemám v úmyslu někoho vodit do Ferrari, protože v Maranellu jsou všichni dostatečně profesionální, jsou tam ti nejlepší z F1. Za sebe doufám, že do Ferrari přinesu maximální jezdecké výkony, že budu platným členem týmu a pomůžu ve vývoji vozů," řekl Španěl a přiznal, že ještě ani neví, kdo bude jeho inženýrem.
Přesto, že se letos týmům Ferrari a McLaren příliš nedaří, Alonso je stále považuje za nejlepší. "Tenhle rok je v mnohém zvláštní, ale myslím, že tyhle dva týmy jsou pořád v F1 nejlepší a v budoucnu se opět utkají o titul."
Alonso prozradil, že k podpisu kontraktu došlo až v tomto týdnu a že se o něm radil s Flaviem Briatorem. "S Flaviem jsem byl samozřejmě celou dobu v kontaktu. Jen před dvěma měsíci jsme mluvili o roce 2011, ale v posledních několika dnech se to všechno uspíšilo. Flavio byl za mě rád, on ví, co znamená jezdit za Ferrari a co to znamená pro mou kariéru," popsal Alonso, podle něhož se Briatore, potrestaný doživotním zákazem činnosti v F1 za aféru s ovlivněním výsledku Velké ceny Singapuru 2008, zdá být v pohodě. "Mluvil jsem s ním po telefonu, nevypadá, že by měl nějaké starosti. Včera odpočíval na pláži."
Alonso je dvojnásobným mistrem světa, oba tituly (2005 a 2006) získal s vozem Renault. V roce 2007 závodil za McLaren a v šampionátu skončil třetí, pouhý bod za mistrem světa Kimim Räikkönenem z Ferrari a se stejným bodovým ziskem jako jeho stájový kolega Lewis Hamilton. S týmem McLaren se Alonso rozešel po roce a vrátil se k Renaultu.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.