Bývalý pilot stáje Renault ve Formuli 1 Nelson Piquet přišel s další novinkou, respektive jeho otec. Ten prohlásil, že není možné, aby o tomto plánu Alonso nevěděl.
O minulém víkendu v Monze se spekulovalo o skandálu, který v F1 nemá obdobu. O plánované nehodě se toho už namluvilo hodně, nýbrž za poslední dny se dějí až neuvěřitelné věci. Dnes už bývalý šéf Renaultu v F1 Flavio Briatore od týmu odešel, Pat Symonds asi nedopadne o nic lépe, i když mu FIA udělila imunitu a Nelson Piquet a jeho otec do tohoto komplotu nyní zatahují i dvojnásobného šampiona Fernanda Alonsa. Ten už dříve uvedl, že o tomto plánu nic nevěděl stejně jako jeho závodní inženýři, leč Piquet tvrdí opak.
Na otázku, zda si byl vědom toho, že Renault tuto akci plánoval, odpověděl Alonso: „NO!“
Nicméně deník Daily Mirror uvedl, že Piquet, st. zpochybňuje Alonsův příběh. V jeho interview s Martinem Smithem z Questu, což jsou vyšetřovatelé, kteří byli najati FIA Piquet, st. uvedl: „Podívejte, jestli se mě chcete zeptat, zda Alonso věděl, co se bude dít, tak samozřejmě ano, věděl. Samozřejmě to věděl.“
Smith mu na to odpověděl: „Na toto sem se vás neptal, ale…“
A na to hned Piquet, st. pokračoval: „Samozřejmě to věděl. Věděl, jinak to nešlo…. když jsi hodně lehký, možná předjedeš během dvanácti kol dvě auto, možná tři, pak ale musíš dotankovat a začneš se propadat…a o tom to bylo“ narážel Brazilec na Alonsovu strategii.
Pokud se prokáže, že o tom Alonso věděl, může to mít pro něj neblahé následky. Těžko lze ale něco předpovídat. Tak se mi zdá, že se všichni dívají na Renault, Briatoreho, Symondse a potažmo také Alonsa jako hlavní viníky této kauzy. Nikdo ale nemluví o tom, kdo havaroval a udělal tak z vlastní vůle. Piquet si touto kauzou moc nepomohl a je velmi nepravděpodobné, že si někdy v budoucnu ještě monopost Formule 1 zařídí.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.