Dvojnásobný mistr světa F1 Fernando Alonso podle Nelsona Piqueta staršího věděl o tom, že stáj Renault požádala svého tehdejšího pilota Piqueta juniora, aby v loňské Velké ceně Singapuru záměrně havaroval a dopomohl tak Alonsovi k vítězství.
"Fernando věděl všechno," tvrdí Piquet starší, sám trojnásobný mistr světa. "Nemohl to nevědět. Pokud na městské trati startujete z patnáctého místa, je vám jasné, že nemá význam vyrážet do závodu bez paliva. To by byla nesmyslná strategie," vysvětlil Brazilec, jehož syn celou aféru rozpoutal koncem července, když už bylo jasné, že ho šéf stáje Renault Flavio Briatore brzy propustí.
Alonso se k obvinění dosud nevyjádřil. "Neumím si to představit. Až Mezinárodní automobilová federace (FIA) vyšetřování uzavře, můžeme si o tom promluvit," řekl pouze.
Nelson Piquet junior oznámil Mezinárodní automobilové federaci, že před Velkou cenou Singapuru 2008 ho šéf stáje Renault Flavio Briatore a technický ředitel Pat Symonds požádali, aby v předem dohodnutém kole a na dohodnutém místě úmyslně havaroval, způsobil tak výjezd zaváděcího vozu a dopomohl tím svému stájovému kolegovi Fernandovi Alonsovi, který jako jediný měl v té době natankováno, k vítězství.
Případem stáje Renault se bude 21. září zabývat Světová rada motorismu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.