Okruh vo Fuji predstavuje pre všetkých veľkú neznámu. Jazdcom tak neostáva nič iné, len si spraviť pohodlie v simulátore a trať vo Fuji dostať do rúk aspoň takouto cestou. Felipe Massa nie je v tomto smere výnimkou.
Lewis Hamilton a Fernando Alonso sú pravidelnými návštevníkmi simulátora vo svojom tíme. Ich najväčší rivali z tímu Ferrari ten svoj vyvíjajú takisto, Felipe Massa v ňom strávil celý deň. Obmedzenie testov a nové trate donútili tímy vyvíjať čo najlepšie simulátory. Používajú ich nielen na zoznámenie sa s traťou, ale aj na skúšanie nastavenia. "Tak ako väčina jazdcov, aj ja som sa usadil v simulátore v našej továrni, aby som sa naučil trať vo Fuji," opisuje Felipe. "Minulý utorok som v ňom strávil celý deň, aby som vedel, kde je aká zákruta a aby som sa s okruhom zžil. V piatok pred Veľkou cenou tak budem s traťou oboznámený, minimálne budem vedieť, ktorým smerom sa budú uberať jednotlivé zákruty." "Bol to užitočný deň. V tíme simulátor neustále vyvíjame, stále totiž nedosahuje takej úrovne, akú by sme chceli. Tvrdo na tom pracujeme, ale žiada si to svoj čas. Pred víkendom, aký nás čaká, je to však vždy užitočná hračka," dodal brazílsky jazdec.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.