Carlos Sainz po sezóně přestoupí z Ferrari k Williamsu, který nemá tak konkurenceschopný monopost. Pilot toužící po úspěších přesto věří, že šance na vítězství ve velkých cenách v budoucnu ještě přijdou.
Od té doby, co přišel v roce 2021 do Maranella, vystoupal na nejvyšší pódiový stupínek čtyřikrát - naposledy ve Velké ceně Mexika, kde v úvodních kolech svedl tvrdý boj s lídrem šampionátu Maxem Verstappenem.
Třicetiletý Sainz bude mít ještě tři šance na vítězství s Ferrari v letošní sezóně, pak přestoupí k Williamsu, který je mezi konstruktéry o 7 příček níže než jeho současný tým. K tomuto nedobrovolnému kroku došlo poté, co se Lewis Hamilton rozhodl vyzkoušet si na sklonku své kariéry atmosféru v Maranellu a jeho rudé vozy.
Na otázku, jestli se bude v následujících podnicích více snažit vyhrát kvůli tomu, že by s Williamsem něco podobného už nemusel zopakovat, Španěl odpovídá: "Nic zvláštního, krom obrovské motivace pokusit se to dosáhnout."
🇲🇽 P1! I’m incredibly happy! Scoring another win here in Mexico is even more special, as it’s almost a second home with the support of these fans! Congrats to the entire team! We’re getting closer in the Construtors’ WC. We’ll fight until the end!👉https://t.co/YuSdpCA81m pic.twitter.com/5KP4DFRRsr
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) October 27, 2024"Nic by mi neudělalo větší radost než to, že by se mi to před koncem roku podařilo. Dám do toho ze sebe absolutně všechno. Pokud to vyjde, bude to skvělé a samozřejmě to oslavím. A pokud ne, tak nevěřím, že půjde o mou poslední šanci bojovat o vítězství nebo o pódia ve Formuli 1," věří Sainz.
"Budu tvrdě pracovat na tom, abych se dostal do pozice - ať už s Williamsem nebo dále v budoucnu, kdy bych mohl vyhrát další závod. Proto jsem hladový a věřím, že na to mám. A to je to, co jsem u Ferrari prokázal, že dokážu. Takže to tím nekončí," pokračuje pilot.
A o Williamsu, do něhož se brzy přestěhuje, uvádí: "Zdá se, že dělají kroky správný směrem... A to, co mě rozhodně přesvědčilo více než přítlak, který měly navýšit nebo kde měli být v průběhu 6 měsíců či roku, byli lidé, profesionalita a vize projektu, který měli. To pro mě udělalo ten hlavní rozdíl."
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.