Máme za sebou třetí trénink na GP Španělska v Barceloně. Nejrychlejší čas zajel Carlos Sainz. Za zmínku stojí enormní vyrovnanost startovního pole. Zdá se, že o pole position by mohly zabojovat čtyři týmy.
Také třetí trénink nabídl slunečné a teplé počasí. V jeho úvodu zajel nejrychlejší kolo George Russell, které mu dlouho stačilo k průběžnému vedení .Jak už ale bylo zmíněno, startovní pole je velmi vyrovnané. Rozhodují desetiny, někdy jen tisíciny vteřiny.
Dobrý trénink zažilo Ferrari. Zejména Charles Leclerc si do týmového rádia pochvaloval dosažený pokrok. „Jsem šťastný, auto je fajn. Dobrý krok kupředu," hlásil. Odpovídaly tomu i dosažené časy - Monačan byl třetí nejrychlejší se ztrátou necelé jedné desetiny na Sainze. A pokud by neudělal drobnou chybu ve třetím sektoru, závěrečný trénink by vyhrál.
Tradičně dobře vypadali Norris s Verstappenem. Asi nikdo nepochybuje, že během odpoledne budou oba patřit ke skupince pilotů, kteří zabojují o pole position. Dost možná největší vzrušení nabídl třetí trénink v úplném závěru. Stroll a Hamilton drobně kolidovali poté, co sedminásobný šampion svého mladšího rivala zdržel. Incident budou vyšetřovat sportovní komisaři.
Drobný kontakt zažili také Leclerc s Norrisem, když pilot McLarenu nešťastně uhýbal Leclercovi v jeho závěrečném rychlém kole. Tak či tak je jasné, že odpoledne se máme na co těšit.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.