Máme za sebou třetí trénink na GP Španělska v Barceloně. Nejrychlejší čas zajel Carlos Sainz. Za zmínku stojí enormní vyrovnanost startovního pole. Zdá se, že o pole position by mohly zabojovat čtyři týmy.
Také třetí trénink nabídl slunečné a teplé počasí. V jeho úvodu zajel nejrychlejší kolo George Russell, které mu dlouho stačilo k průběžnému vedení .Jak už ale bylo zmíněno, startovní pole je velmi vyrovnané. Rozhodují desetiny, někdy jen tisíciny vteřiny.
Dobrý trénink zažilo Ferrari. Zejména Charles Leclerc si do týmového rádia pochvaloval dosažený pokrok. „Jsem šťastný, auto je fajn. Dobrý krok kupředu," hlásil. Odpovídaly tomu i dosažené časy - Monačan byl třetí nejrychlejší se ztrátou necelé jedné desetiny na Sainze. A pokud by neudělal drobnou chybu ve třetím sektoru, závěrečný trénink by vyhrál.
Tradičně dobře vypadali Norris s Verstappenem. Asi nikdo nepochybuje, že během odpoledne budou oba patřit ke skupince pilotů, kteří zabojují o pole position. Dost možná největší vzrušení nabídl třetí trénink v úplném závěru. Stroll a Hamilton drobně kolidovali poté, co sedminásobný šampion svého mladšího rivala zdržel. Incident budou vyšetřovat sportovní komisaři.
Drobný kontakt zažili také Leclerc s Norrisem, když pilot McLarenu nešťastně uhýbal Leclercovi v jeho závěrečném rychlém kole. Tak či tak je jasné, že odpoledne se máme na co těšit.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.