Šéf stáje Mercedes Toto Wolff prozradil, jak svému hvězdnému pilotovi ve Velké ceně Monaka špatnou komunikací pokazil pokus o předjetí Max Verstappena díky dřívější zastávce.
Hamilton zamířil ke svým mechanikům v 51. z celkových 78 kol, na které byl nedělní závod v Monte Carlu vypsán. Pokoušel se o dřívější zastávku než jeho soupeř Max Verstappen, který před ním jezdil na šesté pozici. To mělo přinést časovou výhodu vzhledem k tomu, že oba měli na vozech již dost opotřebovanou středně-tvrdou směs, kterou nasadili během přerušení po úvodní havárii.
Inženýr Peter Bonnington však po nasazení čerstvé tvrdé směsi svému jezdci řekl, že jde o "normální výjezdové kolo a čas by ti měl přinést výhodu." O kolo později do boxů zamířil i Max a na trať se vrátil před Lewisem. Ten se proto naštvaně dotázal, proč mu neřekli, že výjezdové kolo bylo tak "kritické" pro úspěšné podseknutí.
Toto Wolff nyní přiznal, že to byla chyba ze strany Mercedesu: "Šlo o špatnou komunikaci mezi námi na boxové zídce, takže jsme to pokazili. Měli jsme mu říct, že výjezdové kolo je kritické ve snaze o podseknutí, jenže jsme se bavili o tom, zda jakékoliv výjezdové kolo bude na nových pneumatikách stačit. Takže zpráva, kterou dostal, byla přinejlepším matoucí... ale zřejmě špatná."
Box Box 📦 Lewis boxes to the hard tyre. Let’s see what he can do for the rest of the race 👊 pic.twitter.com/zsUlEhl80x
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 26, 2024Hamilton se před zastávkou přiblížil k Verstappenovi na dostřel jedné a půl sekundy, čerstvá směs byla o dvě sekundy na kolo rychlejší, byť Mercedes svého druhé jezdce Georgea Russella do boxů z pátého místa nepovolal a on na svých středně-tvrdých pneumatikách zvládl 77 kol až do cíle a bez problému odolal závěrečnému tlaku lídra šampionátu s Red Bullem.
Wolff rozebírá, proč měli obavy Lewisovi oznámit, že výjezdové kolo bude klíčové: "Mělo dojít na zprávu o kritickém výjezdovém kole, ale v pozadí jsme měli obavy o to, abychom ty pneumatiky nezničili během jednoho kola. Dělali jsme si starosti o to, co by se dělo později."
"Ale když to shrnu, šlo o špatnou zprávu Lewisovi, šlo o chybu týmu. Chtěli jsme být blízko Verstappenovi a potom ho podseknout, ale s předáváním zpráv jsme to úplně pokazili," uznává šéf Mercedesu, kterému v šampionátu konstruktérů letos patří se ztrátou 88 bodů až čtvrtá příčka za McLarenem.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.