Šéf stáje Mercedes Toto Wolff prozradil, jak svému hvězdnému pilotovi ve Velké ceně Monaka špatnou komunikací pokazil pokus o předjetí Max Verstappena díky dřívější zastávce.
Hamilton zamířil ke svým mechanikům v 51. z celkových 78 kol, na které byl nedělní závod v Monte Carlu vypsán. Pokoušel se o dřívější zastávku než jeho soupeř Max Verstappen, který před ním jezdil na šesté pozici. To mělo přinést časovou výhodu vzhledem k tomu, že oba měli na vozech již dost opotřebovanou středně-tvrdou směs, kterou nasadili během přerušení po úvodní havárii.
Inženýr Peter Bonnington však po nasazení čerstvé tvrdé směsi svému jezdci řekl, že jde o "normální výjezdové kolo a čas by ti měl přinést výhodu." O kolo později do boxů zamířil i Max a na trať se vrátil před Lewisem. Ten se proto naštvaně dotázal, proč mu neřekli, že výjezdové kolo bylo tak "kritické" pro úspěšné podseknutí.
Toto Wolff nyní přiznal, že to byla chyba ze strany Mercedesu: "Šlo o špatnou komunikaci mezi námi na boxové zídce, takže jsme to pokazili. Měli jsme mu říct, že výjezdové kolo je kritické ve snaze o podseknutí, jenže jsme se bavili o tom, zda jakékoliv výjezdové kolo bude na nových pneumatikách stačit. Takže zpráva, kterou dostal, byla přinejlepším matoucí... ale zřejmě špatná."
Box Box 📦 Lewis boxes to the hard tyre. Let’s see what he can do for the rest of the race 👊 pic.twitter.com/zsUlEhl80x
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 26, 2024Hamilton se před zastávkou přiblížil k Verstappenovi na dostřel jedné a půl sekundy, čerstvá směs byla o dvě sekundy na kolo rychlejší, byť Mercedes svého druhé jezdce Georgea Russella do boxů z pátého místa nepovolal a on na svých středně-tvrdých pneumatikách zvládl 77 kol až do cíle a bez problému odolal závěrečnému tlaku lídra šampionátu s Red Bullem.
Wolff rozebírá, proč měli obavy Lewisovi oznámit, že výjezdové kolo bude klíčové: "Mělo dojít na zprávu o kritickém výjezdovém kole, ale v pozadí jsme měli obavy o to, abychom ty pneumatiky nezničili během jednoho kola. Dělali jsme si starosti o to, co by se dělo později."
"Ale když to shrnu, šlo o špatnou zprávu Lewisovi, šlo o chybu týmu. Chtěli jsme být blízko Verstappenovi a potom ho podseknout, ale s předáváním zpráv jsme to úplně pokazili," uznává šéf Mercedesu, kterému v šampionátu konstruktérů letos patří se ztrátou 88 bodů až čtvrtá příčka za McLarenem.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.