Italská stáj pro téměř domácí Velkou cenu Emilia Romagna přichystalo velké novinky ve snaze dostihnout Red Bull a udržet si svůj náskok před nejbližším pronásledovateli v podobě McLarenu a Mercedesu. Charles Leclerc je však v očekáváních opatrný.
Před závodem v Imole si Scuderia již vylepšení vyzkoušela v rámci filmovacího dne minulý týden ve Fioranu. Zcela nové jsou bočnice, které kopírují Red Bull, upravená byla také podlaha či křídla. Fanoušci nyní věří ve vyrovnaný souboj s Red Bullem.
Jejich nadšení před dnešními tréninky krotí Leclerc: "Uskutečnili jsme filmovací den, ale šlo jenom o účely natáčení. Takže zatím opravdu nemáme žádná skutečná data."
"Vím, že jde vizuálně o velkou změnu, ale byl bych opatrný kvůli tomu, co vidíte, abyste nebyli zavedení na scestí a neměli falešná očekávání. To by pro nás nebylo dobré," varuje 26letý závodní pilot Ferrari.
Novinky by jim nicméně měly pomoci: "Věříme, že jde o krok správným směrem, ale stále musí být potvrzen. Pevně věřím, že to tak bude, ale teprve se uvidí, o jak velký krok kupředu půjde."
Zároveň žádá o trpělivost, protože dopad na výkonnost se nemusí podle něj projevit ihned: "Nemyslím si, že to budeme moci posoudit během jednoho víkendu. V několika málo kolech poznáme, zda balík funguje tak dobře, jak jsme očekávali."
"Ale pak musíme zjistit, jestli funguje na ostatních okruzích s odlišnou charakteristikou. To nám je opravdu to, co nám napoví, jak bude vypadat další část sezóny," vysvětluje Leclerc před víkendovou Velkou cenu Emilia Romagna.
Vylepšení s úspěchem prošla simulátorem Ferrari a všichni v týmu nyní doufají, že se také pozitivně projeví na dráze: "Novinky jsou udělány tak, jak byly projektovány a jak jsme je zamýšleli před dlouhou dobou. Není to tedy tak, že můžeme reagovat na první slabiny auta."
"Ale měly by auto celkově podstatně zlepšit, to byl hlavní cíl. Měly jsme je na simulátoru, kde jsme mohli vidět první data a pocítit první věci, které představovaly drobné kroky správným směrem. Nyní to všechno uvidíme v reálu, a doufám, že přijdeme na zisky, které jsme pozorovali na simulátoru," dodává Leclerc.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.