Italská stáj pro téměř domácí Velkou cenu Emilia Romagna přichystalo velké novinky ve snaze dostihnout Red Bull a udržet si svůj náskok před nejbližším pronásledovateli v podobě McLarenu a Mercedesu. Charles Leclerc je však v očekáváních opatrný.
Před závodem v Imole si Scuderia již vylepšení vyzkoušela v rámci filmovacího dne minulý týden ve Fioranu. Zcela nové jsou bočnice, které kopírují Red Bull, upravená byla také podlaha či křídla. Fanoušci nyní věří ve vyrovnaný souboj s Red Bullem.
Jejich nadšení před dnešními tréninky krotí Leclerc: "Uskutečnili jsme filmovací den, ale šlo jenom o účely natáčení. Takže zatím opravdu nemáme žádná skutečná data."
"Vím, že jde vizuálně o velkou změnu, ale byl bych opatrný kvůli tomu, co vidíte, abyste nebyli zavedení na scestí a neměli falešná očekávání. To by pro nás nebylo dobré," varuje 26letý závodní pilot Ferrari.
Novinky by jim nicméně měly pomoci: "Věříme, že jde o krok správným směrem, ale stále musí být potvrzen. Pevně věřím, že to tak bude, ale teprve se uvidí, o jak velký krok kupředu půjde."
Zároveň žádá o trpělivost, protože dopad na výkonnost se nemusí podle něj projevit ihned: "Nemyslím si, že to budeme moci posoudit během jednoho víkendu. V několika málo kolech poznáme, zda balík funguje tak dobře, jak jsme očekávali."
"Ale pak musíme zjistit, jestli funguje na ostatních okruzích s odlišnou charakteristikou. To nám je opravdu to, co nám napoví, jak bude vypadat další část sezóny," vysvětluje Leclerc před víkendovou Velkou cenu Emilia Romagna.
Vylepšení s úspěchem prošla simulátorem Ferrari a všichni v týmu nyní doufají, že se také pozitivně projeví na dráze: "Novinky jsou udělány tak, jak byly projektovány a jak jsme je zamýšleli před dlouhou dobou. Není to tedy tak, že můžeme reagovat na první slabiny auta."
"Ale měly by auto celkově podstatně zlepšit, to byl hlavní cíl. Měly jsme je na simulátoru, kde jsme mohli vidět první data a pocítit první věci, které představovaly drobné kroky správným směrem. Nyní to všechno uvidíme v reálu, a doufám, že přijdeme na zisky, které jsme pozorovali na simulátoru," dodává Leclerc.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.