Italská stáj pro téměř domácí Velkou cenu Emilia Romagna přichystalo velké novinky ve snaze dostihnout Red Bull a udržet si svůj náskok před nejbližším pronásledovateli v podobě McLarenu a Mercedesu. Charles Leclerc je však v očekáváních opatrný.
Před závodem v Imole si Scuderia již vylepšení vyzkoušela v rámci filmovacího dne minulý týden ve Fioranu. Zcela nové jsou bočnice, které kopírují Red Bull, upravená byla také podlaha či křídla. Fanoušci nyní věří ve vyrovnaný souboj s Red Bullem.
Jejich nadšení před dnešními tréninky krotí Leclerc: "Uskutečnili jsme filmovací den, ale šlo jenom o účely natáčení. Takže zatím opravdu nemáme žádná skutečná data."
"Vím, že jde vizuálně o velkou změnu, ale byl bych opatrný kvůli tomu, co vidíte, abyste nebyli zavedení na scestí a neměli falešná očekávání. To by pro nás nebylo dobré," varuje 26letý závodní pilot Ferrari.
Novinky by jim nicméně měly pomoci: "Věříme, že jde o krok správným směrem, ale stále musí být potvrzen. Pevně věřím, že to tak bude, ale teprve se uvidí, o jak velký krok kupředu půjde."
Zároveň žádá o trpělivost, protože dopad na výkonnost se nemusí podle něj projevit ihned: "Nemyslím si, že to budeme moci posoudit během jednoho víkendu. V několika málo kolech poznáme, zda balík funguje tak dobře, jak jsme očekávali."
"Ale pak musíme zjistit, jestli funguje na ostatních okruzích s odlišnou charakteristikou. To nám je opravdu to, co nám napoví, jak bude vypadat další část sezóny," vysvětluje Leclerc před víkendovou Velkou cenu Emilia Romagna.
Vylepšení s úspěchem prošla simulátorem Ferrari a všichni v týmu nyní doufají, že se také pozitivně projeví na dráze: "Novinky jsou udělány tak, jak byly projektovány a jak jsme je zamýšleli před dlouhou dobou. Není to tedy tak, že můžeme reagovat na první slabiny auta."
"Ale měly by auto celkově podstatně zlepšit, to byl hlavní cíl. Měly jsme je na simulátoru, kde jsme mohli vidět první data a pocítit první věci, které představovaly drobné kroky správným směrem. Nyní to všechno uvidíme v reálu, a doufám, že přijdeme na zisky, které jsme pozorovali na simulátoru," dodává Leclerc.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.