Šéf McLarenu Andrea Stella věří, že se jim podaří zopakovat loňský scénář, ve kterém dokázali po nasazení série nových dílů v průběhu sezóny zrychlit více než jejich rivalové ve Formuli 1.
Stáj z Wokingu se minulý rok po mizerném začátku dokázala vypracovat ze zadních pozic dopředu a po sérii vylepšení získala od červencového závodu v Silverstone 9 pódiových umístění a dotáhla to nakonec až na 4. příčku mezi konstruktéry.
Po čtyřech podnicích sezóny 2024 ji patří dokonce 3. místo před Mercedesem, soupeři před ní však mají citelný náskok - kromě nejlepšího Red Bullu během zimy Ferrari dokázalo hodně přidat.
McLaren má ve vývoji několik zajímavých věcí, je však otázkou, zda to bude stačit na dostižení Scuderie: "Stává se z toho série vylepšení, jeden krok novinek stačit nebude, protože oni se budou také zlepšovat," popisuje Stella.
"Ale minulý rok jsme své soupeře ve vývoji dokázali předčit. v průběhu roku jsme získali v čase na kolo více než soupeři. Pro nás to tedy zůstává cílem," pokračuje šéf McLarenu.
"Dokud vidíme, že to, co plánujeme nasazovat na trati, přináší výsledky, pak jsme spokojení, protože víme, že jsme ve své trajektorii, kterou považujeme za silnou trajektorii," pokračuje Stella v komentáři k postupnému vzestupu svého týmu.
Pokud by se jim letos povedlo získat třetí míst, jež momentálně okupují, považoval by to za velmi dobrý výsledek. Ale to neznamená, že se nepokusí dostihnout Scuderii před sebou.
"Existují tratě, na kterých to vypadá, že bychom si to mohli rozdat s Ferrari. Takže si pak říkáme: 'Proč to nezkusit?' Ale při vší úctě Formule 1 není o tom, co byste si přáli, zkrátka musíte co nejusilovněji pracovat," uvědomuje si 53letý Ital.
"Zkrátka se snažíte co nejlépe vyvíjet své auto, o víkendech dosahovat maximem, a potom uvidíte, jak na tom jste. Po Miami, až nasadíme určité novinky, zjistíme, o co vlastně můžeme závodit," přibližuje Stella termín dalšího očekávaného pokroku.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.