Šéf McLarenu Andrea Stella věří, že se jim podaří zopakovat loňský scénář, ve kterém dokázali po nasazení série nových dílů v průběhu sezóny zrychlit více než jejich rivalové ve Formuli 1.
Stáj z Wokingu se minulý rok po mizerném začátku dokázala vypracovat ze zadních pozic dopředu a po sérii vylepšení získala od červencového závodu v Silverstone 9 pódiových umístění a dotáhla to nakonec až na 4. příčku mezi konstruktéry.
Po čtyřech podnicích sezóny 2024 ji patří dokonce 3. místo před Mercedesem, soupeři před ní však mají citelný náskok - kromě nejlepšího Red Bullu během zimy Ferrari dokázalo hodně přidat.
McLaren má ve vývoji několik zajímavých věcí, je však otázkou, zda to bude stačit na dostižení Scuderie: "Stává se z toho série vylepšení, jeden krok novinek stačit nebude, protože oni se budou také zlepšovat," popisuje Stella.
"Ale minulý rok jsme své soupeře ve vývoji dokázali předčit. v průběhu roku jsme získali v čase na kolo více než soupeři. Pro nás to tedy zůstává cílem," pokračuje šéf McLarenu.
"Dokud vidíme, že to, co plánujeme nasazovat na trati, přináší výsledky, pak jsme spokojení, protože víme, že jsme ve své trajektorii, kterou považujeme za silnou trajektorii," pokračuje Stella v komentáři k postupnému vzestupu svého týmu.
Pokud by se jim letos povedlo získat třetí míst, jež momentálně okupují, považoval by to za velmi dobrý výsledek. Ale to neznamená, že se nepokusí dostihnout Scuderii před sebou.
"Existují tratě, na kterých to vypadá, že bychom si to mohli rozdat s Ferrari. Takže si pak říkáme: 'Proč to nezkusit?' Ale při vší úctě Formule 1 není o tom, co byste si přáli, zkrátka musíte co nejusilovněji pracovat," uvědomuje si 53letý Ital.
"Zkrátka se snažíte co nejlépe vyvíjet své auto, o víkendech dosahovat maximem, a potom uvidíte, jak na tom jste. Po Miami, až nasadíme určité novinky, zjistíme, o co vlastně můžeme závodit," přibližuje Stella termín dalšího očekávaného pokroku.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.