Šéf McLarenu Andrea Stella věří, že se jim podaří zopakovat loňský scénář, ve kterém dokázali po nasazení série nových dílů v průběhu sezóny zrychlit více než jejich rivalové ve Formuli 1.
Stáj z Wokingu se minulý rok po mizerném začátku dokázala vypracovat ze zadních pozic dopředu a po sérii vylepšení získala od červencového závodu v Silverstone 9 pódiových umístění a dotáhla to nakonec až na 4. příčku mezi konstruktéry.
Po čtyřech podnicích sezóny 2024 ji patří dokonce 3. místo před Mercedesem, soupeři před ní však mají citelný náskok - kromě nejlepšího Red Bullu během zimy Ferrari dokázalo hodně přidat.
McLaren má ve vývoji několik zajímavých věcí, je však otázkou, zda to bude stačit na dostižení Scuderie: "Stává se z toho série vylepšení, jeden krok novinek stačit nebude, protože oni se budou také zlepšovat," popisuje Stella.
"Ale minulý rok jsme své soupeře ve vývoji dokázali předčit. v průběhu roku jsme získali v čase na kolo více než soupeři. Pro nás to tedy zůstává cílem," pokračuje šéf McLarenu.
"Dokud vidíme, že to, co plánujeme nasazovat na trati, přináší výsledky, pak jsme spokojení, protože víme, že jsme ve své trajektorii, kterou považujeme za silnou trajektorii," pokračuje Stella v komentáři k postupnému vzestupu svého týmu.
Pokud by se jim letos povedlo získat třetí míst, jež momentálně okupují, považoval by to za velmi dobrý výsledek. Ale to neznamená, že se nepokusí dostihnout Scuderii před sebou.
"Existují tratě, na kterých to vypadá, že bychom si to mohli rozdat s Ferrari. Takže si pak říkáme: 'Proč to nezkusit?' Ale při vší úctě Formule 1 není o tom, co byste si přáli, zkrátka musíte co nejusilovněji pracovat," uvědomuje si 53letý Ital.
"Zkrátka se snažíte co nejlépe vyvíjet své auto, o víkendech dosahovat maximem, a potom uvidíte, jak na tom jste. Po Miami, až nasadíme určité novinky, zjistíme, o co vlastně můžeme závodit," přibližuje Stella termín dalšího očekávaného pokroku.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.