Šéf McLarenu Andrea Stella věří, že se jim podaří zopakovat loňský scénář, ve kterém dokázali po nasazení série nových dílů v průběhu sezóny zrychlit více než jejich rivalové ve Formuli 1.
Stáj z Wokingu se minulý rok po mizerném začátku dokázala vypracovat ze zadních pozic dopředu a po sérii vylepšení získala od červencového závodu v Silverstone 9 pódiových umístění a dotáhla to nakonec až na 4. příčku mezi konstruktéry.
Po čtyřech podnicích sezóny 2024 ji patří dokonce 3. místo před Mercedesem, soupeři před ní však mají citelný náskok - kromě nejlepšího Red Bullu během zimy Ferrari dokázalo hodně přidat.
McLaren má ve vývoji několik zajímavých věcí, je však otázkou, zda to bude stačit na dostižení Scuderie: "Stává se z toho série vylepšení, jeden krok novinek stačit nebude, protože oni se budou také zlepšovat," popisuje Stella.
"Ale minulý rok jsme své soupeře ve vývoji dokázali předčit. v průběhu roku jsme získali v čase na kolo více než soupeři. Pro nás to tedy zůstává cílem," pokračuje šéf McLarenu.
"Dokud vidíme, že to, co plánujeme nasazovat na trati, přináší výsledky, pak jsme spokojení, protože víme, že jsme ve své trajektorii, kterou považujeme za silnou trajektorii," pokračuje Stella v komentáři k postupnému vzestupu svého týmu.
Pokud by se jim letos povedlo získat třetí míst, jež momentálně okupují, považoval by to za velmi dobrý výsledek. Ale to neznamená, že se nepokusí dostihnout Scuderii před sebou.
"Existují tratě, na kterých to vypadá, že bychom si to mohli rozdat s Ferrari. Takže si pak říkáme: 'Proč to nezkusit?' Ale při vší úctě Formule 1 není o tom, co byste si přáli, zkrátka musíte co nejusilovněji pracovat," uvědomuje si 53letý Ital.
"Zkrátka se snažíte co nejlépe vyvíjet své auto, o víkendech dosahovat maximem, a potom uvidíte, jak na tom jste. Po Miami, až nasadíme určité novinky, zjistíme, o co vlastně můžeme závodit," přibližuje Stella termín dalšího očekávaného pokroku.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.