Šéf Red Bullu Christian Horner nevyloučil možnost, že se k nim od příští sezóny připojí Carlos Sainz, jenž si hledá místo. Nahradí Sergia Péreze a stane se týmovým kolegou Maxe Verstappena?
Španěla u Ferrari na konci roku nahradí Lewis Hamilton, proto si aktivně hledá místo. Po svém víkendovém vítězství v Austrálii je horkým zbožím, které zajímá i Red Bull. Ten se zřejmě rozloučí se Sergiem Pérezem, jenž stále zaostává za očekáváními, mezi kandidáty na jeho sedačku patří také piloti dceřiné stáje Daniel Ricciardo a Juki Cunoda.
Sainz se s Verstappenem v jednom týmu již setkal: v roce 2015 spolu oba závodili za Toro Rosso. Podle Helmuta Marka však spolu nevycházeli, což nakonec vedlo k tomu, že Carlos opustil rodinu Red Bullu a v roce 2018 začal jezdit za Renault.
Mohl by se příští rok vrátit? "Na základě takové výkonnosti nemůžete nic vylučovat," odpovídá Horner. "Zkrátka si chceme počkat. Závod Checa [v Austrálii] byl narušen, ale prožil skvělý vstup do sezóny, nejsme v nějaké zoufalé časové tísni."
"Carlos je jediný jezdec, který porazil Red Bull, zdá se tedy být naším nepřítelem," pokračuje, který oceňuje jeho kvality a uvažuje o něm jako o jednom z kandidátů na sedačku u svého týmu.
Ricciardo, který mezi ně také patří, neprožívá moc dobrý vstup do sezóny. Zatímco Cunoda naposledy dojel na sedmém místě, Daniel je zatím bez bodu a během úvodního tréninku na Velkou cenu Japonska příští pátek jej v kokpitu nahradí japonský mladík Ajumu Iwasa, jenž letos závodí v Super Formuli (předchozí dva roky strávil v F2).
"Prožil náročný víkend. Moc jsem se na jeho závod ještě nedíval, ale vypadalo to, že měl v závodě docela podobné tempo jako Juki. Měl náročný den, když mu škrtli čas, tak jsem ho chtěl jen trochu povzbudit," komentuje rozhovor s Danielem na startovním roštu krátce před startem.
Jakou šanci má Ricciardo na to, aby se stal příští rok týmovým kolegou Verstappena právě on? "Myslím, přemýšlet o tom je ještě příliš brzy v tomto roce. Juki je velmi rychlý pilot, víme to, ale chceme mít tu nejlepší jezdeckou dvojici, kterou mít můžeme," podotýká Horner.
"Někdy se také musíte poohlédnout mimo vlastní zdroje. Máme vítězného nezaměstnaného pilota, trh je s určitými jezdci docela pohyblivý," uzavírá šéf Red Bullu s odkazem na výše uvedeného Sainze.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.