Šéf Red Bullu Christian Horner nevyloučil možnost, že se k nim od příští sezóny připojí Carlos Sainz, jenž si hledá místo. Nahradí Sergia Péreze a stane se týmovým kolegou Maxe Verstappena?
Španěla u Ferrari na konci roku nahradí Lewis Hamilton, proto si aktivně hledá místo. Po svém víkendovém vítězství v Austrálii je horkým zbožím, které zajímá i Red Bull. Ten se zřejmě rozloučí se Sergiem Pérezem, jenž stále zaostává za očekáváními, mezi kandidáty na jeho sedačku patří také piloti dceřiné stáje Daniel Ricciardo a Juki Cunoda.
Sainz se s Verstappenem v jednom týmu již setkal: v roce 2015 spolu oba závodili za Toro Rosso. Podle Helmuta Marka však spolu nevycházeli, což nakonec vedlo k tomu, že Carlos opustil rodinu Red Bullu a v roce 2018 začal jezdit za Renault.
Mohl by se příští rok vrátit? "Na základě takové výkonnosti nemůžete nic vylučovat," odpovídá Horner. "Zkrátka si chceme počkat. Závod Checa [v Austrálii] byl narušen, ale prožil skvělý vstup do sezóny, nejsme v nějaké zoufalé časové tísni."
"Carlos je jediný jezdec, který porazil Red Bull, zdá se tedy být naším nepřítelem," pokračuje, který oceňuje jeho kvality a uvažuje o něm jako o jednom z kandidátů na sedačku u svého týmu.
Ricciardo, který mezi ně také patří, neprožívá moc dobrý vstup do sezóny. Zatímco Cunoda naposledy dojel na sedmém místě, Daniel je zatím bez bodu a během úvodního tréninku na Velkou cenu Japonska příští pátek jej v kokpitu nahradí japonský mladík Ajumu Iwasa, jenž letos závodí v Super Formuli (předchozí dva roky strávil v F2).
"Prožil náročný víkend. Moc jsem se na jeho závod ještě nedíval, ale vypadalo to, že měl v závodě docela podobné tempo jako Juki. Měl náročný den, když mu škrtli čas, tak jsem ho chtěl jen trochu povzbudit," komentuje rozhovor s Danielem na startovním roštu krátce před startem.
Jakou šanci má Ricciardo na to, aby se stal příští rok týmovým kolegou Verstappena právě on? "Myslím, přemýšlet o tom je ještě příliš brzy v tomto roce. Juki je velmi rychlý pilot, víme to, ale chceme mít tu nejlepší jezdeckou dvojici, kterou mít můžeme," podotýká Horner.
"Někdy se také musíte poohlédnout mimo vlastní zdroje. Máme vítězného nezaměstnaného pilota, trh je s určitými jezdci docela pohyblivý," uzavírá šéf Red Bullu s odkazem na výše uvedeného Sainze.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.