Lando Norris měl včera radost ze spousty bodů a umístění na pódiu, přesto podle něj měl jeho McLaren překvapivě rychlost na ještě lepší umístění.
"Pro nás šlo o velmi dobrý den. Mám velkou radost a jsem hrdý na tým. Třetí a čtvrté místo představují spoust bodů v šampionátu, to je tedy to první věcí," popisuje s úsměvem Norris, jenž se v závěru dotahoval na Charlese Leclerca před sebou.
A tentokrát věří, že mohl skončit před ním: "Charles nás připravil o místo. Myslím, že naše tempo bylo o něco lepší. Na začátku nás podsekli dřívější zastávkou, pak jsem jej ve druhém stintu stahoval a trochu doufal v druhé místo."
"Myslím, že naše rychlost dnes byla dost dobrá. Ale Ferrari a Carlos odvedli velmi dobrou práci, klobouk dolů před nimi, byli rychlí po celý víkend. Já jsem se cítil dobře, dokázal jsem velmi dobře pečovat o pneumatiky, což byl dobrý krok. Původně jsem nečekal, že budu na pódiu, takže mám velkou radost," popisuje své pocity pilot McLarenu.
That golden hour glow... ✨#AusGP 🇦🇺 @LandoNorris pic.twitter.com/E5XcKm56CN
— McLaren (@McLarenF1) March 24, 2024Poskytl mu výsledek důvěru v to, že letos bude moci častěji bojovat o pódia? "Ano. Je jasné, že tento okruh nám sedí trochu více, takže jsme na to mohli tlačit a odemknout trochu rychlosti," odpovídá Norris, jenž je v šampionátu se ztrátou jediného bodu šestý za svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim.
"Ale stále to je další krok do Ferrari, Red Bullu. Jsou o krok nebo o dva kroky před námi, musíme je tedy dohnat. Ale je jasné, že se přibližujeme a tento den to přesně potvrzuje," říká spokojeně Norris o pokrocích svého týmu.
"Velké díky všem u McLarenu. Blížíme se našem cíli. Je to hezké být opět na pódiu, snad se jich dočkáme mnohem více," přeje si 24letý pilot, který svému týmu letošními výkony pomohl se dostat na prozatímní třetí příčku v šampionátu konstruktérů před Mercedes, Aston Martin a další pronásledovatele.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.