Lando Norris měl včera radost ze spousty bodů a umístění na pódiu, přesto podle něj měl jeho McLaren překvapivě rychlost na ještě lepší umístění.
"Pro nás šlo o velmi dobrý den. Mám velkou radost a jsem hrdý na tým. Třetí a čtvrté místo představují spoust bodů v šampionátu, to je tedy to první věcí," popisuje s úsměvem Norris, jenž se v závěru dotahoval na Charlese Leclerca před sebou.
A tentokrát věří, že mohl skončit před ním: "Charles nás připravil o místo. Myslím, že naše tempo bylo o něco lepší. Na začátku nás podsekli dřívější zastávkou, pak jsem jej ve druhém stintu stahoval a trochu doufal v druhé místo."
"Myslím, že naše rychlost dnes byla dost dobrá. Ale Ferrari a Carlos odvedli velmi dobrou práci, klobouk dolů před nimi, byli rychlí po celý víkend. Já jsem se cítil dobře, dokázal jsem velmi dobře pečovat o pneumatiky, což byl dobrý krok. Původně jsem nečekal, že budu na pódiu, takže mám velkou radost," popisuje své pocity pilot McLarenu.
That golden hour glow... ✨#AusGP 🇦🇺 @LandoNorris pic.twitter.com/E5XcKm56CN
— McLaren (@McLarenF1) March 24, 2024Poskytl mu výsledek důvěru v to, že letos bude moci častěji bojovat o pódia? "Ano. Je jasné, že tento okruh nám sedí trochu více, takže jsme na to mohli tlačit a odemknout trochu rychlosti," odpovídá Norris, jenž je v šampionátu se ztrátou jediného bodu šestý za svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim.
"Ale stále to je další krok do Ferrari, Red Bullu. Jsou o krok nebo o dva kroky před námi, musíme je tedy dohnat. Ale je jasné, že se přibližujeme a tento den to přesně potvrzuje," říká spokojeně Norris o pokrocích svého týmu.
"Velké díky všem u McLarenu. Blížíme se našem cíli. Je to hezké být opět na pódiu, snad se jich dočkáme mnohem více," přeje si 24letý pilot, který svému týmu letošními výkony pomohl se dostat na prozatímní třetí příčku v šampionátu konstruktérů před Mercedes, Aston Martin a další pronásledovatele.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.