Carlos Sainz promluvil po předsezónních testech o výkonnosti nového vozu Ferrari i o své budoucnosti, v níž by rád získal titul mistra světa.
Španěl v současné době přemýšlí o svém dalším velkém kroku ve Formuli 1, po sezóně jej totiž u Scuderie nahradí sedminásobný šampion Lewis Hamilton, který šokoval svým rozhodnutím opustit Mercedes. Čtvrtý rok v Maranellu bude pro Carlos tedy také rokem posledním.
"Pokud existuje jedna věc, kterou jsem v posledních letech měl, pak to byla stabilita. Půjde o můj čtvrtý rok s tímto týmem a cítím se být připraven brát můj čtvrtý rok u Ferrari jako dobrou výzvu," popisuje Sainz, jenž minulý týden zajel nejrychlejší čas během předsezónních testů v Bahrajnu.
"Samozřejmě příští rok půjde o jiný tým, přestoupím někam jinam, ale stále ještě nevím kam. Nechám si nějaký čas na rozhodnutí, aby šlo o dobré rozhodnutí pro mě, pro mou kariéru - místo, kde strávím další tři či čtyři roky," pokračuje.
"Abych to mohl udělat, potřebuji vidět celou situaci, hovořit se všemi týmy a zjistit, kdo mi nabídne nejlepší šanci na to, abych se stal v budoucnu mistrem světa," přibližuje své přání Sainz.
O dojmech z nového vozu Ferrari, s nímž minulý týden v Bahrajnu zvládl celkově 224 kol, uvádí spokojeně: "Proskenovali jsme celé nastavení, prošli jsme všechno v autě a zdálo se, že odpovídá a reaguje dobře."
A jak jsou na tom s výkonností ve srovnání s Red Bullem, který svých nejlepších časů dosáhl na tvrdších směsích pneumatik? "Pokud jde o výkonnost, pak samozřejmě nemám ponětí. Můžu říct jen to, že Red Bull vypadá velmi rychle. Ale kromě toho nic jiného."
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.