Carlos Sainz promluvil po předsezónních testech o výkonnosti nového vozu Ferrari i o své budoucnosti, v níž by rád získal titul mistra světa.
Španěl v současné době přemýšlí o svém dalším velkém kroku ve Formuli 1, po sezóně jej totiž u Scuderie nahradí sedminásobný šampion Lewis Hamilton, který šokoval svým rozhodnutím opustit Mercedes. Čtvrtý rok v Maranellu bude pro Carlos tedy také rokem posledním.
"Pokud existuje jedna věc, kterou jsem v posledních letech měl, pak to byla stabilita. Půjde o můj čtvrtý rok s tímto týmem a cítím se být připraven brát můj čtvrtý rok u Ferrari jako dobrou výzvu," popisuje Sainz, jenž minulý týden zajel nejrychlejší čas během předsezónních testů v Bahrajnu.
"Samozřejmě příští rok půjde o jiný tým, přestoupím někam jinam, ale stále ještě nevím kam. Nechám si nějaký čas na rozhodnutí, aby šlo o dobré rozhodnutí pro mě, pro mou kariéru - místo, kde strávím další tři či čtyři roky," pokračuje.
"Abych to mohl udělat, potřebuji vidět celou situaci, hovořit se všemi týmy a zjistit, kdo mi nabídne nejlepší šanci na to, abych se stal v budoucnu mistrem světa," přibližuje své přání Sainz.
O dojmech z nového vozu Ferrari, s nímž minulý týden v Bahrajnu zvládl celkově 224 kol, uvádí spokojeně: "Proskenovali jsme celé nastavení, prošli jsme všechno v autě a zdálo se, že odpovídá a reaguje dobře."
A jak jsou na tom s výkonností ve srovnání s Red Bullem, který svých nejlepších časů dosáhl na tvrdších směsích pneumatik? "Pokud jde o výkonnost, pak samozřejmě nemám ponětí. Můžu říct jen to, že Red Bull vypadá velmi rychle. Ale kromě toho nic jiného."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.