James Allison se dlouhodobě zavázal ke spolupráci s Mercedesem, u kterého vede vývoj nového monopostu W15. A dle simulací a jeho hodnocení zatím vše vypadá dobře.
Zkušený Brit se na pozici technického ředitele loni vrátil po působení u Ferrari 2013 - 2016) či u jachet v rámci projektu pro Britsko-americký pohár (2021 - 2023). Mercedes včera potvrdil, že s ním podepsal dlouhodobé prodloužení kontraktu.
"F1 mi přinesla spoustu štěstí, ale žádné nebylo větší než telefonát od Tota v roce 2017, abych se připojil k Mercedesu. Je mi velkou ctí pokračovat v tomto dobrodružství, spolupracovat se skvělými kolegy a společně bojovat o úspěchy v šampionátu," těší Allisona.
Nový monopost W15 bude příští měsíc debutovat na dráze, jak pokračuje jeho vývoj? "Těžko se v této fázi roku cítíte jinak než bojácně, což je spojeno se vzrušením i se strachem. Vždy vnímáte tyto pocity a řekl bych, že ani u Red Bullu po roce tak dobré výkonnosti nebudou snadno spát, protože nikdo neví, s čím kdo přijde," odpovídá.
"My máme nicméně určitou naději, že něco z těch záludných vlastností zadní části našeho vozu bude vůči nám přátelštější a chování auta bude veselejší. Na to vše ukazují simulace, nicméně máme rozumné důvody věřit, že jsme v této oblasti dosáhli zisku," usmívá se Allison.
Se svým týmem se kromě lepší ovladatelnosti soustředil také na aerodynamiku a motor: "Navíc máte veškeré ty domácí práce jako je snižování hmotnosti, navyšování přítlaku a růst u pohonné jednotky, čehož jsou stále schopni za současných pravidel.
Jestli to bude stačit, prozradí až čas. Ale každopádně to bude zajímavé, protože jsme viděli určité věci, o kterých jsme věděli, že budou problematické. Přišli jsme s hypotézou o jejich příčinách a ty jsme vyřešili. Bude to zajímavé zjistit, jak přesní jsme byli s tou diagnostikou," popisuje Allison.
"Doufáme, že jsme s novým vozem odvedli dobrou práci a že jsme vyřešili některé z jeho nedostatků, které byli minulý rok veřejně patrné... i když Red Bull dominoval a až do posledního závodu nevypadal zranitelně, tak když vezmete v potaz širší skutečnosti, tak se pole postupně sbližuje," dodává technický ředitel Mercedesu.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.