James Allison se dlouhodobě zavázal ke spolupráci s Mercedesem, u kterého vede vývoj nového monopostu W15. A dle simulací a jeho hodnocení zatím vše vypadá dobře.
Zkušený Brit se na pozici technického ředitele loni vrátil po působení u Ferrari 2013 - 2016) či u jachet v rámci projektu pro Britsko-americký pohár (2021 - 2023). Mercedes včera potvrdil, že s ním podepsal dlouhodobé prodloužení kontraktu.
"F1 mi přinesla spoustu štěstí, ale žádné nebylo větší než telefonát od Tota v roce 2017, abych se připojil k Mercedesu. Je mi velkou ctí pokračovat v tomto dobrodružství, spolupracovat se skvělými kolegy a společně bojovat o úspěchy v šampionátu," těší Allisona.
Nový monopost W15 bude příští měsíc debutovat na dráze, jak pokračuje jeho vývoj? "Těžko se v této fázi roku cítíte jinak než bojácně, což je spojeno se vzrušením i se strachem. Vždy vnímáte tyto pocity a řekl bych, že ani u Red Bullu po roce tak dobré výkonnosti nebudou snadno spát, protože nikdo neví, s čím kdo přijde," odpovídá.
"My máme nicméně určitou naději, že něco z těch záludných vlastností zadní části našeho vozu bude vůči nám přátelštější a chování auta bude veselejší. Na to vše ukazují simulace, nicméně máme rozumné důvody věřit, že jsme v této oblasti dosáhli zisku," usmívá se Allison.
Se svým týmem se kromě lepší ovladatelnosti soustředil také na aerodynamiku a motor: "Navíc máte veškeré ty domácí práce jako je snižování hmotnosti, navyšování přítlaku a růst u pohonné jednotky, čehož jsou stále schopni za současných pravidel.
Jestli to bude stačit, prozradí až čas. Ale každopádně to bude zajímavé, protože jsme viděli určité věci, o kterých jsme věděli, že budou problematické. Přišli jsme s hypotézou o jejich příčinách a ty jsme vyřešili. Bude to zajímavé zjistit, jak přesní jsme byli s tou diagnostikou," popisuje Allison.
"Doufáme, že jsme s novým vozem odvedli dobrou práci a že jsme vyřešili některé z jeho nedostatků, které byli minulý rok veřejně patrné... i když Red Bull dominoval a až do posledního závodu nevypadal zranitelně, tak když vezmete v potaz širší skutečnosti, tak se pole postupně sbližuje," dodává technický ředitel Mercedesu.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.