James Allison se dlouhodobě zavázal ke spolupráci s Mercedesem, u kterého vede vývoj nového monopostu W15. A dle simulací a jeho hodnocení zatím vše vypadá dobře.
Zkušený Brit se na pozici technického ředitele loni vrátil po působení u Ferrari 2013 - 2016) či u jachet v rámci projektu pro Britsko-americký pohár (2021 - 2023). Mercedes včera potvrdil, že s ním podepsal dlouhodobé prodloužení kontraktu.
"F1 mi přinesla spoustu štěstí, ale žádné nebylo větší než telefonát od Tota v roce 2017, abych se připojil k Mercedesu. Je mi velkou ctí pokračovat v tomto dobrodružství, spolupracovat se skvělými kolegy a společně bojovat o úspěchy v šampionátu," těší Allisona.
Nový monopost W15 bude příští měsíc debutovat na dráze, jak pokračuje jeho vývoj? "Těžko se v této fázi roku cítíte jinak než bojácně, což je spojeno se vzrušením i se strachem. Vždy vnímáte tyto pocity a řekl bych, že ani u Red Bullu po roce tak dobré výkonnosti nebudou snadno spát, protože nikdo neví, s čím kdo přijde," odpovídá.
"My máme nicméně určitou naději, že něco z těch záludných vlastností zadní části našeho vozu bude vůči nám přátelštější a chování auta bude veselejší. Na to vše ukazují simulace, nicméně máme rozumné důvody věřit, že jsme v této oblasti dosáhli zisku," usmívá se Allison.
Se svým týmem se kromě lepší ovladatelnosti soustředil také na aerodynamiku a motor: "Navíc máte veškeré ty domácí práce jako je snižování hmotnosti, navyšování přítlaku a růst u pohonné jednotky, čehož jsou stále schopni za současných pravidel.
Jestli to bude stačit, prozradí až čas. Ale každopádně to bude zajímavé, protože jsme viděli určité věci, o kterých jsme věděli, že budou problematické. Přišli jsme s hypotézou o jejich příčinách a ty jsme vyřešili. Bude to zajímavé zjistit, jak přesní jsme byli s tou diagnostikou," popisuje Allison.
"Doufáme, že jsme s novým vozem odvedli dobrou práci a že jsme vyřešili některé z jeho nedostatků, které byli minulý rok veřejně patrné... i když Red Bull dominoval a až do posledního závodu nevypadal zranitelně, tak když vezmete v potaz širší skutečnosti, tak se pole postupně sbližuje," dodává technický ředitel Mercedesu.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.