James Allison se dlouhodobě zavázal ke spolupráci s Mercedesem, u kterého vede vývoj nového monopostu W15. A dle simulací a jeho hodnocení zatím vše vypadá dobře.
Zkušený Brit se na pozici technického ředitele loni vrátil po působení u Ferrari 2013 - 2016) či u jachet v rámci projektu pro Britsko-americký pohár (2021 - 2023). Mercedes včera potvrdil, že s ním podepsal dlouhodobé prodloužení kontraktu.
"F1 mi přinesla spoustu štěstí, ale žádné nebylo větší než telefonát od Tota v roce 2017, abych se připojil k Mercedesu. Je mi velkou ctí pokračovat v tomto dobrodružství, spolupracovat se skvělými kolegy a společně bojovat o úspěchy v šampionátu," těší Allisona.
Nový monopost W15 bude příští měsíc debutovat na dráze, jak pokračuje jeho vývoj? "Těžko se v této fázi roku cítíte jinak než bojácně, což je spojeno se vzrušením i se strachem. Vždy vnímáte tyto pocity a řekl bych, že ani u Red Bullu po roce tak dobré výkonnosti nebudou snadno spát, protože nikdo neví, s čím kdo přijde," odpovídá.
"My máme nicméně určitou naději, že něco z těch záludných vlastností zadní části našeho vozu bude vůči nám přátelštější a chování auta bude veselejší. Na to vše ukazují simulace, nicméně máme rozumné důvody věřit, že jsme v této oblasti dosáhli zisku," usmívá se Allison.
Se svým týmem se kromě lepší ovladatelnosti soustředil také na aerodynamiku a motor: "Navíc máte veškeré ty domácí práce jako je snižování hmotnosti, navyšování přítlaku a růst u pohonné jednotky, čehož jsou stále schopni za současných pravidel.
Jestli to bude stačit, prozradí až čas. Ale každopádně to bude zajímavé, protože jsme viděli určité věci, o kterých jsme věděli, že budou problematické. Přišli jsme s hypotézou o jejich příčinách a ty jsme vyřešili. Bude to zajímavé zjistit, jak přesní jsme byli s tou diagnostikou," popisuje Allison.
"Doufáme, že jsme s novým vozem odvedli dobrou práci a že jsme vyřešili některé z jeho nedostatků, které byli minulý rok veřejně patrné... i když Red Bull dominoval a až do posledního závodu nevypadal zranitelně, tak když vezmete v potaz širší skutečnosti, tak se pole postupně sbližuje," dodává technický ředitel Mercedesu.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.