McLaren na loňském voze jako první tým ukázal, s jakými barvami bude letos bojovat o vítězství v šampionátu Formule 1.
Představené zbarvení McLarenu obsahuje prvky antracitově černé, papájově oranžové se trochou chromované - například čísla jezdců na horní straně nosu. Na bočnicích se vyjímá název sponzora OKX, vidíme jej také na horní straně zadního křídla, nad krytem motoru je reklama Chrome, prohlížeč Googlu.
Do sezóny vstoupí s již zkušenými jezdci - s Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, kteří budou chtít zajíždět ještě lepší výsledky než loni. Tým povede Andrea Stella, technickým šéfem je Rob Marshall, jenž přišel z Red Bullu, roli šéfa konceptu vozu a výkonnosti zastává David Sanchez donedávna pracující pro Ferrari. Aerodynamiku má na starosti Peter Prodromou, jenž v F1 sbírá zkušenosti již přes 30 let.
McLaren své nové auto MCL38 oficiálně představí světu 14. února 2024, tedy týden před tím, než v Bahrajnu začnou předsezónní testy. V Sáchíru se pak o týden později již pojede i první závod.
Výkonný ředitel týmu Zak Brown k tomu poznamenává: "Máme radost, že můžeme odhalit naše zbarvení pro sezónu 2024 Formule 1 před novou sezónou. Design vypadá skvěle a já se už nemůžu dočkat toho, až vyrazíme závodit a uvidím ho, jak příští měsíc ožije na dráze."
"Rok 2023 jsme nezačali tak, jak jsme chtěli, ale Andrea a tým odvedli skvělou práci během restrukturalizace organizace a tvrdá práce pokračuje dále s tím, jak si udržujeme tempo sezóny 2024. Věřím, že vzrušující dvojice v podobě Landa a Oscara bude společně pokračovat v tvorbě dalších skvělých vzpomínek po tak působivé druhé polovině minulého roku, kdy jsme skončili v šampionátu s 302 body čtvrtí," pokračuje Brown.
To všechno jsou kroky kupředu z loňska v pokračování naši mise potlačit to a bojovat na čele startovního roštu. Těšíme se, že naplníme naše ambice a že naší cenní partneři a fantastičtí fanoušci budou hrát nedílnou součást v této cestě letos. Jsme vděční za jejich pokračující podporu a víme, že také sdílejí naši vášeň pro úspěch," dodává ředitel McLarenu.
2024 McLaren livery: LAUNCHED! 🚀 Introducing our new look for the 2024 F1 season! #WhateverItTakes pic.twitter.com/n1nk6ImG5I
— McLaren (@McLarenF1) January 16, 2024Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.