Pilot Red Bullu Sergio Pérez má letos jasný cíl: porazit svého týmového kolegu a úřadujícího mistra světa Maxe Verstappena, který v posledních letech ve Formuli 1 dominoval. Uvědomuje si, že to nebude snadné.
Mexičan do loňského šampionátu vstoupil výborně, když ovládl dvě kvalifikace a vyhrál dvě velké ceny z úvodních pěti. Poté na Maxe přestával stačit v kvalifikacích i v závodech a musel se spokojit s druhou příčkou v šampionátu.
Letos je odhodlaný nehrát druhé housle: "Pro mě jde o hlavní cíl, protože druhý už jsem skončil. Mám zájem hlavně o to, abych si o jedno místo polepšil. Jsem si vědom, že to bude výzva. Musíme opravdu využít zimní přípravu, abychom do sezóny vstoupili dobře a udrželi si pak tu úroveň konzistence po celý rok."
Loni sice pomohl Red Bullu k mistrovskému titulu a získání prvních dvou příček mezi jezdci, na svého týmového kolegu nicméně ztratil propastných 290 bodů. Leccos se však během té doby od Verstappena naučil.
"Rozhodně tam jsou věci, které se od Maxe naučíte. Samozřejmě je tím nejlepším měřítkem ze všech, protože byl tak konkurenceschopný. Myslím si tedy, že není na škodu se ohlédnout za tím, co dělá, jak to dělá a zkusit se z toho poučit a zlepšit se," popisuje Pérez.
"Vidíte, co u vás funguje, co dělá jinak než vy. Já jsem volil vždy velmi otevřený přístup a myslím, že to je něco, co dobře funguje," pokračuje 33letý mexický pilot, jenž vstupuje do své 14 sezóny F1 poté, co odjel již 257 velkých cen ve své kariéře s průměrným ziskem 5,78 bodů.
"Myslím jen na auto. Je to o tom, jak jsem jej využíval a jak jej můžu využívat lépe během víkendů, na odlišných okruzích a všechno kolem. Myslím, že jsme se svým inženýrem dosáhl velkého pokroku v pochopení toho, jak získat z vozu co nejvíce výkonnosti," věří si Pérez na prahu nové sezóny, která začíná 21. února předsezónními testy v Bahrajnu, kde se hned 29. února pojede také první velká cena.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.