Pilot Red Bullu Sergio Pérez má letos jasný cíl: porazit svého týmového kolegu a úřadujícího mistra světa Maxe Verstappena, který v posledních letech ve Formuli 1 dominoval. Uvědomuje si, že to nebude snadné.
Mexičan do loňského šampionátu vstoupil výborně, když ovládl dvě kvalifikace a vyhrál dvě velké ceny z úvodních pěti. Poté na Maxe přestával stačit v kvalifikacích i v závodech a musel se spokojit s druhou příčkou v šampionátu.
Letos je odhodlaný nehrát druhé housle: "Pro mě jde o hlavní cíl, protože druhý už jsem skončil. Mám zájem hlavně o to, abych si o jedno místo polepšil. Jsem si vědom, že to bude výzva. Musíme opravdu využít zimní přípravu, abychom do sezóny vstoupili dobře a udrželi si pak tu úroveň konzistence po celý rok."
Loni sice pomohl Red Bullu k mistrovskému titulu a získání prvních dvou příček mezi jezdci, na svého týmového kolegu nicméně ztratil propastných 290 bodů. Leccos se však během té doby od Verstappena naučil.
"Rozhodně tam jsou věci, které se od Maxe naučíte. Samozřejmě je tím nejlepším měřítkem ze všech, protože byl tak konkurenceschopný. Myslím si tedy, že není na škodu se ohlédnout za tím, co dělá, jak to dělá a zkusit se z toho poučit a zlepšit se," popisuje Pérez.
"Vidíte, co u vás funguje, co dělá jinak než vy. Já jsem volil vždy velmi otevřený přístup a myslím, že to je něco, co dobře funguje," pokračuje 33letý mexický pilot, jenž vstupuje do své 14 sezóny F1 poté, co odjel již 257 velkých cen ve své kariéře s průměrným ziskem 5,78 bodů.
"Myslím jen na auto. Je to o tom, jak jsem jej využíval a jak jej můžu využívat lépe během víkendů, na odlišných okruzích a všechno kolem. Myslím, že jsme se svým inženýrem dosáhl velkého pokroku v pochopení toho, jak získat z vozu co nejvíce výkonnosti," věří si Pérez na prahu nové sezóny, která začíná 21. února předsezónními testy v Bahrajnu, kde se hned 29. února pojede také první velká cena.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.