Pilot Red Bullu Sergio Pérez má letos jasný cíl: porazit svého týmového kolegu a úřadujícího mistra světa Maxe Verstappena, který v posledních letech ve Formuli 1 dominoval. Uvědomuje si, že to nebude snadné.
Mexičan do loňského šampionátu vstoupil výborně, když ovládl dvě kvalifikace a vyhrál dvě velké ceny z úvodních pěti. Poté na Maxe přestával stačit v kvalifikacích i v závodech a musel se spokojit s druhou příčkou v šampionátu.
Letos je odhodlaný nehrát druhé housle: "Pro mě jde o hlavní cíl, protože druhý už jsem skončil. Mám zájem hlavně o to, abych si o jedno místo polepšil. Jsem si vědom, že to bude výzva. Musíme opravdu využít zimní přípravu, abychom do sezóny vstoupili dobře a udrželi si pak tu úroveň konzistence po celý rok."
Loni sice pomohl Red Bullu k mistrovskému titulu a získání prvních dvou příček mezi jezdci, na svého týmového kolegu nicméně ztratil propastných 290 bodů. Leccos se však během té doby od Verstappena naučil.
"Rozhodně tam jsou věci, které se od Maxe naučíte. Samozřejmě je tím nejlepším měřítkem ze všech, protože byl tak konkurenceschopný. Myslím si tedy, že není na škodu se ohlédnout za tím, co dělá, jak to dělá a zkusit se z toho poučit a zlepšit se," popisuje Pérez.
"Vidíte, co u vás funguje, co dělá jinak než vy. Já jsem volil vždy velmi otevřený přístup a myslím, že to je něco, co dobře funguje," pokračuje 33letý mexický pilot, jenž vstupuje do své 14 sezóny F1 poté, co odjel již 257 velkých cen ve své kariéře s průměrným ziskem 5,78 bodů.
"Myslím jen na auto. Je to o tom, jak jsem jej využíval a jak jej můžu využívat lépe během víkendů, na odlišných okruzích a všechno kolem. Myslím, že jsme se svým inženýrem dosáhl velkého pokroku v pochopení toho, jak získat z vozu co nejvíce výkonnosti," věří si Pérez na prahu nové sezóny, která začíná 21. února předsezónními testy v Bahrajnu, kde se hned 29. února pojede také první velká cena.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.