Williams oznámil, že se dohodl na spolupráci s Mercedesem, od kterého bude odebírat pohonné jednotky také po změně pravidel v roce 2026 a dále. Dochází tak k prodloužení dlouhotrvajícího partnerství mezi oběma týmy.
Odolal tak vábení vracející se Hondy či nově příchozího Audi. Obě strany navázaly spolupráci již na počátku hybridní turboéry v sezóně 2014. Tehdy Williams díky motorům bojoval na čele startovního pole, mezi konstruktéry skončil ve dvou sezónách po sobě na třetím místě a získal 16 pódiových umístění.
Nyní budou pokračovat po další velké změně v roce 2026, kdy se v F1 začne používat 100% udržitelné palivo, sníží se spotřeba a společně se zrušením motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) se zvýší podíl elektrické složky na výkonu (MGU-K ze 120 na 350 kW).
"Užíváme se dlouhotrvajícího partnerství s Mercedesem a jsme nadšení z toho, že tuto spolupráci budeme moci prodloužit i v další éře Formule 1," popisuje šéf Williamsu James Vowles, jenž do Grove přišel před rokem právě od Stříbrných šípů.
We are delighted to continue our partnership with Mercedes-Benz into the new era of Formula 1 from the 2026 season onwards 🤝
— Williams Racing (@WilliamsRacing) January 8, 2024"Odborné znalosti, podpora a technologie, které Mercedes přináší, perfektně zapadají do toho, o co tým usiluje ve střednědobém a dlouhodobém horizontu. Tato dlouholetá dohoda s Mercedesem je pozitivním krokem a formuje část našich cílů pro budoucnost, zatímco si i nadále zachováme své konstrukční a výrobní odborné znalosti," pokračuje.
Šéf Mercedesu Toto Wolff k tomu říká: "Jsme potěšeni tím, že můžeme potvrdit Williams jako našeho druhého zákazníka, jemuž budeme dodávat pohonné jednotky dle pravidel pro rok 2026. Tato zpráva podtrhuje sílu nabídky Mercedesu v F1 a nejen potvrzuje, ale také posiluje naši celkovou strategii v motorsportu."
"Od roku 2014 pokračujeme v budování a vývoji našeho vztahu s Williamsem. S tím, jak tento tým pokračuje v pokládání základů pro boj na čele startovní roštu, se těšíme na jejich podporu dodávkami našich pohonných jednotek," dodává Wolff.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.