Williams oznámil, že se dohodl na spolupráci s Mercedesem, od kterého bude odebírat pohonné jednotky také po změně pravidel v roce 2026 a dále. Dochází tak k prodloužení dlouhotrvajícího partnerství mezi oběma týmy.
Odolal tak vábení vracející se Hondy či nově příchozího Audi. Obě strany navázaly spolupráci již na počátku hybridní turboéry v sezóně 2014. Tehdy Williams díky motorům bojoval na čele startovního pole, mezi konstruktéry skončil ve dvou sezónách po sobě na třetím místě a získal 16 pódiových umístění.
Nyní budou pokračovat po další velké změně v roce 2026, kdy se v F1 začne používat 100% udržitelné palivo, sníží se spotřeba a společně se zrušením motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) se zvýší podíl elektrické složky na výkonu (MGU-K ze 120 na 350 kW).
"Užíváme se dlouhotrvajícího partnerství s Mercedesem a jsme nadšení z toho, že tuto spolupráci budeme moci prodloužit i v další éře Formule 1," popisuje šéf Williamsu James Vowles, jenž do Grove přišel před rokem právě od Stříbrných šípů.
We are delighted to continue our partnership with Mercedes-Benz into the new era of Formula 1 from the 2026 season onwards 🤝
— Williams Racing (@WilliamsRacing) January 8, 2024"Odborné znalosti, podpora a technologie, které Mercedes přináší, perfektně zapadají do toho, o co tým usiluje ve střednědobém a dlouhodobém horizontu. Tato dlouholetá dohoda s Mercedesem je pozitivním krokem a formuje část našich cílů pro budoucnost, zatímco si i nadále zachováme své konstrukční a výrobní odborné znalosti," pokračuje.
Šéf Mercedesu Toto Wolff k tomu říká: "Jsme potěšeni tím, že můžeme potvrdit Williams jako našeho druhého zákazníka, jemuž budeme dodávat pohonné jednotky dle pravidel pro rok 2026. Tato zpráva podtrhuje sílu nabídky Mercedesu v F1 a nejen potvrzuje, ale také posiluje naši celkovou strategii v motorsportu."
"Od roku 2014 pokračujeme v budování a vývoji našeho vztahu s Williamsem. S tím, jak tento tým pokračuje v pokládání základů pro boj na čele startovní roštu, se těšíme na jejich podporu dodávkami našich pohonných jednotek," dodává Wolff.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.