Teprve třetí kvalifikace v Las Vegas a jejím vítězem se stal Charles Leclerc. Společně s Carlosem Sainzem dominovali ve všech 3 částech, nešťastná je snad jen penalizace 10 míst na startu pro španělského jezdce. Radovali se u Williamsu, přičemž oba jezdci se dostali do Q3 a zítra by měli odstartovat z 3. řady.
Teploty vzduchu 15°C, tratě oscilující mezi 16 a 17 °C, vlhkost vzduchu 61 % a vítr o síle 4,6 km/h - takovýchto podmínek ochutnali první jezdci v americké kvalifikaci. První časy si zaznamenaly Haasy a Magnussen ze začátku vyřazovacích bojů ukazoval, že tahá za delší konec provazu. Několik málo jezdců jelo na dvě zahřívací kola, ale to neplatilo pro Leclerca, který zajel čas 1:34,898. Ferrari by tyto chladné podmínky měly navíc sedět, protože rudé monoposty dokáží rychleji zahřívat pneumatiky. Další Leclercovo kolo bylo ještě o 8 desetin rychlejší. I třetí muž FP3 Logan Sargeant patřil v Q1 mezi ty rychlejší. Alex Albon, který v závěru FP3 nešťastně havaroval, zajel téměř totožně rychlý čas právě se Sargeantem. Traťovými limity se poté provinili Russell s Cunodou v 8. zatáčce. K výtržníkům se později přidal i Lando Norris. Mezitím Leclerc se Sainzem dokázali zajíždět stále rychlejší kola, přičemž v Q1 použili jen jednu sadu pneumatik! V závěru Q1 zrychlil i Russell a skončil třetí mezi Sainzem a Verstappenem. Ale všem to vyjít nemohlo - Norris, Ocon, Zhou, Piastri a Cunoda nepostoupili do Q2.
Q2I na začátku druhé části diktovali tempo Leclerc se Sainzem, ale zničehonic oba jezdce posunul pořadím Sergio Pérez a Fernando Alonso. Lance Stroll byl ale za svým týmovým kolegou o více než vteřinu. Kanaďan se navíc několikrát provinil ignorováním žlutých vlajek. Formu potvrdily i stříbrné šípy - Hamilton s Russellem patřili ze začátku k těm nejrychlejším v Q2. Za Mercedesy dojel Verstappen a posunul se na první místo, ale dlouho se na něm neohřál. Leclerc mu naložil 7 desetin. Leclercovo dominantní kolo potvrzoval i náskok 5 desetin na Carlose Sainze. V nepostupové pětce byly k vidění oba Williamsy - Sargeant i Albon zabrali a poskočili do první desítky. Špatně to dopadlo u Red Bullu - Pérez zůstal v boxech a do závěrečné části nepostoupil. Společně s Perézem nepostoupil Hamilton, Hülkenberg, Stroll a Ricciardo.
Some effort from Charles Leclerc 🙌Leclerc goes top, by a huge seven and a half tenths of a second! #LasVegasGP #F1 pic.twitter.com/q7OYsVk5Wg
— Formula 1 (@F1) November 18, 2023 Q3Do Q3 vstupovali jako favorité jezdci Ferrari. Jen 22 tisícin v cíli mezi Leclercem a Sainzem. Téměř identický čas s nimi zajel i Max Verstappen. Na přední příčky si myslel i Fernando Alonso, ale lehce probrzdil jednu zatáčku. Po dojetí jednoho rychlého kola se vydali všichni do boxů. Na jeden ostrý pokus jel Albon, Sargeant a Bottas. Sainz v závěru chyboval, ale stíhal ještě jeden rychlý pokus. Leclerc ztratil v prvním sektoru 2 desetiny, ale ve zbytku okruhu zrychlil a svůj čas zlepšil ještě o 3 desetiny. Verstappen do boje o pole position již zasáhnout nedokázal. Sainz skončil o 44 tisícin za Leclercem, ale zítra bude startovat s penalizací 10 míst na startu. Překvapením byl výsledek obou Williamsů na 6. a 7. místě- mohli být ještě lepší, ale o všem rozhodly závěrečné pokusy Russella a Gaslyho.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.