Teprve třetí kvalifikace v Las Vegas a jejím vítězem se stal Charles Leclerc. Společně s Carlosem Sainzem dominovali ve všech 3 částech, nešťastná je snad jen penalizace 10 míst na startu pro španělského jezdce. Radovali se u Williamsu, přičemž oba jezdci se dostali do Q3 a zítra by měli odstartovat z 3. řady.
Teploty vzduchu 15°C, tratě oscilující mezi 16 a 17 °C, vlhkost vzduchu 61 % a vítr o síle 4,6 km/h - takovýchto podmínek ochutnali první jezdci v americké kvalifikaci. První časy si zaznamenaly Haasy a Magnussen ze začátku vyřazovacích bojů ukazoval, že tahá za delší konec provazu. Několik málo jezdců jelo na dvě zahřívací kola, ale to neplatilo pro Leclerca, který zajel čas 1:34,898. Ferrari by tyto chladné podmínky měly navíc sedět, protože rudé monoposty dokáží rychleji zahřívat pneumatiky. Další Leclercovo kolo bylo ještě o 8 desetin rychlejší. I třetí muž FP3 Logan Sargeant patřil v Q1 mezi ty rychlejší. Alex Albon, který v závěru FP3 nešťastně havaroval, zajel téměř totožně rychlý čas právě se Sargeantem. Traťovými limity se poté provinili Russell s Cunodou v 8. zatáčce. K výtržníkům se později přidal i Lando Norris. Mezitím Leclerc se Sainzem dokázali zajíždět stále rychlejší kola, přičemž v Q1 použili jen jednu sadu pneumatik! V závěru Q1 zrychlil i Russell a skončil třetí mezi Sainzem a Verstappenem. Ale všem to vyjít nemohlo - Norris, Ocon, Zhou, Piastri a Cunoda nepostoupili do Q2.
Q2I na začátku druhé části diktovali tempo Leclerc se Sainzem, ale zničehonic oba jezdce posunul pořadím Sergio Pérez a Fernando Alonso. Lance Stroll byl ale za svým týmovým kolegou o více než vteřinu. Kanaďan se navíc několikrát provinil ignorováním žlutých vlajek. Formu potvrdily i stříbrné šípy - Hamilton s Russellem patřili ze začátku k těm nejrychlejším v Q2. Za Mercedesy dojel Verstappen a posunul se na první místo, ale dlouho se na něm neohřál. Leclerc mu naložil 7 desetin. Leclercovo dominantní kolo potvrzoval i náskok 5 desetin na Carlose Sainze. V nepostupové pětce byly k vidění oba Williamsy - Sargeant i Albon zabrali a poskočili do první desítky. Špatně to dopadlo u Red Bullu - Pérez zůstal v boxech a do závěrečné části nepostoupil. Společně s Perézem nepostoupil Hamilton, Hülkenberg, Stroll a Ricciardo.
Some effort from Charles Leclerc 🙌Leclerc goes top, by a huge seven and a half tenths of a second! #LasVegasGP #F1 pic.twitter.com/q7OYsVk5Wg
— Formula 1 (@F1) November 18, 2023 Q3Do Q3 vstupovali jako favorité jezdci Ferrari. Jen 22 tisícin v cíli mezi Leclercem a Sainzem. Téměř identický čas s nimi zajel i Max Verstappen. Na přední příčky si myslel i Fernando Alonso, ale lehce probrzdil jednu zatáčku. Po dojetí jednoho rychlého kola se vydali všichni do boxů. Na jeden ostrý pokus jel Albon, Sargeant a Bottas. Sainz v závěru chyboval, ale stíhal ještě jeden rychlý pokus. Leclerc ztratil v prvním sektoru 2 desetiny, ale ve zbytku okruhu zrychlil a svůj čas zlepšil ještě o 3 desetiny. Verstappen do boje o pole position již zasáhnout nedokázal. Sainz skončil o 44 tisícin za Leclercem, ale zítra bude startovat s penalizací 10 míst na startu. Překvapením byl výsledek obou Williamsů na 6. a 7. místě- mohli být ještě lepší, ale o všem rozhodly závěrečné pokusy Russella a Gaslyho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.