AlphaTauri se celou sezónu potácela v zadní části startovního pole a o tom, aby pravidelně končila na bodech, si mohla nechat jen zdát. Nyní se však vzchopila a pravidelně ji vídáváme na špici středu pole. Co se stalo?
Až do poslední trojice závodů šlo pro italskou stáj o sezónu, na kterou by bylo lepší zapomenout. V prvních 17 velkých cenách její piloti vybojovali pouhých pět bodů, v šampionátu konstruktérů kvůli tomu okupovala poslední místo.
V Austinu dojel Juki Cunoda na osmém místě a Daniel Ricciardo zotavivši se ze svého zranění šokoval čtvrtým místem v kvalifikaci a v závodu poté skončil sedmý, když měl smůlu na přerušení závodu červenými vlajkami, jinak by si odtamtud odvezl více než jen 6 bodů.
Minulý víkend se v Brazílii Cunoda prosadil ve Sprintu, v němž si podal Sainze s Ferrari i Hamiltona s Mercedesem a v hlavním závodě přidal další 2 body za deváté místo. AlphaTauri prokázala, že se zvedá a začíná být konkurenceschopnou. Co se tedy v uplynulých týdnech stalo? Díky čemu udělala takový pokrok?
Co stojí za pokrokem AlphaTauriPodle jejího výkonného ředitele Petera Bayera vše začalo již v Singapuru, kam přivezly velký balík vylepšení. Novinky se objevily ve všech oblastech vozu: křídla, podlaha, difuzor, bočnice i zadní zavěšení. "Singapurské vylepšení bylo počátečním signálem. Od té doby nasazujeme další části pro optimalizaci balíku," vysvětluje.
K pokroku přispěl po svém zranění taky Ricciardo, který inženýrům poskytuje velmi dobrou technickou vazbu a pomohl vylepšit nastavení monopostu AT04.
"Pokud jde o nastavení, dosáhli jsme velkého pokroku. Daniel byl do toho extrémně zapojený a inženýrům pomohl. Od té doby jsou piloti na schůzkách s autem velmi spokojeni. Teď máme pneumatiky dobře pod kontrolou a už nejsme ani nejpomalejší na rovinkách. Pokud jde o maximální rychlosti, jsme ve středu pole," pokračuje Bayer.
"Dobré výsledky povzbudily tým. Všichni můžou vidět, že se teď věci zlepšují a nové díly fungují. To dodává sebevědomí také pilotům, kteří mohou více útočit. Risk se často vyplácí a když to dopadne dobře, tak to je vzpruhou také pro všechny v továrně," popisuje ředitel dceřiné stáje Red Bullu.
"Myslím, že jsme černým koněm, zejména ve srovnání s ostatními soupeři. Teď jsme bodovali ve třech závodech po sobě, máme velmi dobrý rytmus. Nyní to chce v tom pokračovat. Jsme blízko sedmého místa mezi konstruktéry. Myslím, že na něj máme," usmívá se Cundoa.
AlphaTauri je dva závody před koncem sezóny s 21 body osmá, na sedmý Williams ji schází jen sedm bodů. Šesté Alpine je ale již zcela mimo dosah - to má na svém kontě 108 bodů.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.