AlphaTauri se celou sezónu potácela v zadní části startovního pole a o tom, aby pravidelně končila na bodech, si mohla nechat jen zdát. Nyní se však vzchopila a pravidelně ji vídáváme na špici středu pole. Co se stalo?
Až do poslední trojice závodů šlo pro italskou stáj o sezónu, na kterou by bylo lepší zapomenout. V prvních 17 velkých cenách její piloti vybojovali pouhých pět bodů, v šampionátu konstruktérů kvůli tomu okupovala poslední místo.
V Austinu dojel Juki Cunoda na osmém místě a Daniel Ricciardo zotavivši se ze svého zranění šokoval čtvrtým místem v kvalifikaci a v závodu poté skončil sedmý, když měl smůlu na přerušení závodu červenými vlajkami, jinak by si odtamtud odvezl více než jen 6 bodů.
Minulý víkend se v Brazílii Cunoda prosadil ve Sprintu, v němž si podal Sainze s Ferrari i Hamiltona s Mercedesem a v hlavním závodě přidal další 2 body za deváté místo. AlphaTauri prokázala, že se zvedá a začíná být konkurenceschopnou. Co se tedy v uplynulých týdnech stalo? Díky čemu udělala takový pokrok?
Co stojí za pokrokem AlphaTauriPodle jejího výkonného ředitele Petera Bayera vše začalo již v Singapuru, kam přivezly velký balík vylepšení. Novinky se objevily ve všech oblastech vozu: křídla, podlaha, difuzor, bočnice i zadní zavěšení. "Singapurské vylepšení bylo počátečním signálem. Od té doby nasazujeme další části pro optimalizaci balíku," vysvětluje.
K pokroku přispěl po svém zranění taky Ricciardo, který inženýrům poskytuje velmi dobrou technickou vazbu a pomohl vylepšit nastavení monopostu AT04.
"Pokud jde o nastavení, dosáhli jsme velkého pokroku. Daniel byl do toho extrémně zapojený a inženýrům pomohl. Od té doby jsou piloti na schůzkách s autem velmi spokojeni. Teď máme pneumatiky dobře pod kontrolou a už nejsme ani nejpomalejší na rovinkách. Pokud jde o maximální rychlosti, jsme ve středu pole," pokračuje Bayer.
"Dobré výsledky povzbudily tým. Všichni můžou vidět, že se teď věci zlepšují a nové díly fungují. To dodává sebevědomí také pilotům, kteří mohou více útočit. Risk se často vyplácí a když to dopadne dobře, tak to je vzpruhou také pro všechny v továrně," popisuje ředitel dceřiné stáje Red Bullu.
"Myslím, že jsme černým koněm, zejména ve srovnání s ostatními soupeři. Teď jsme bodovali ve třech závodech po sobě, máme velmi dobrý rytmus. Nyní to chce v tom pokračovat. Jsme blízko sedmého místa mezi konstruktéry. Myslím, že na něj máme," usmívá se Cundoa.
AlphaTauri je dva závody před koncem sezóny s 21 body osmá, na sedmý Williams ji schází jen sedm bodů. Šesté Alpine je ale již zcela mimo dosah - to má na svém kontě 108 bodů.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.