První trénink v Kataru patřil Maxi Verstappenovi. Jezdci a týmy si každopádně stěžují na formát závodního víkendu. Hlavním argumentem je kluzká a zaprášená trať, na které se během jednoho volného tréninku nedá učinit dostatečná příprava na závod.
Katarský závodní víkend je ve znamení sprintu. To znamená, že kvalifikace se jede už v pátek večer a před ní mají jezdci k dispozici pouze jeden trénink. Tenhle formát se řadě pilotů nelíbí. Například Max Verstappen je z něj doslova frustrovaný.
Faktem je, že podmínky jsou v Kataru velmi náročné. Trať je zaprášená, kluzká, což pilotům komplikuje přípravu na večerní kvalifikaci. Nutno říct, že si nestěžoval pouze Verstappen, ale i další piloti. Po úvodních třiceti minutách měl nejrychlejší čas na svém kontě Alonso. Za ním se seřadili Leclerc, Verstappen a Russell.
The quali runs are coming in hot...Verstappen crushes the benchmark and goes half a second clear at the top on the soft tyres 🥵#QatarGP #F1Sprint pic.twitter.com/W5aS8kqAad
— Formula 1 (@F1) October 6, 2023Většina jezdců v těchto okamžicích kroužila na bílé - nejtvrdší směsi pneumatik. Menší krizi si zažil Verstappen - úřadující šampion byl příliš široký v poslední zatáčce a vyjel mimo trať. Naštěstí pro něj svůj vůz ukočíroval tak, aby se obešel bez poškození. Dvacet minut před vypršením času určeného pro první trénink zajel nejrychlejší čas Piasatri - jeho hodnota činila 1:28,380.
V závěru tréninku měl na svém kontě nejlepší čas Verstappen před Sainzem, Leclercem a Alonsem. Je potřeba ale dodat, že zdaleka ne všichni piloti nazuli nejměkčí směs pneumatik.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.