První trénink v Kataru patřil Maxi Verstappenovi. Jezdci a týmy si každopádně stěžují na formát závodního víkendu. Hlavním argumentem je kluzká a zaprášená trať, na které se během jednoho volného tréninku nedá učinit dostatečná příprava na závod.
Katarský závodní víkend je ve znamení sprintu. To znamená, že kvalifikace se jede už v pátek večer a před ní mají jezdci k dispozici pouze jeden trénink. Tenhle formát se řadě pilotů nelíbí. Například Max Verstappen je z něj doslova frustrovaný.
Faktem je, že podmínky jsou v Kataru velmi náročné. Trať je zaprášená, kluzká, což pilotům komplikuje přípravu na večerní kvalifikaci. Nutno říct, že si nestěžoval pouze Verstappen, ale i další piloti. Po úvodních třiceti minutách měl nejrychlejší čas na svém kontě Alonso. Za ním se seřadili Leclerc, Verstappen a Russell.
The quali runs are coming in hot...Verstappen crushes the benchmark and goes half a second clear at the top on the soft tyres 🥵#QatarGP #F1Sprint pic.twitter.com/W5aS8kqAad
— Formula 1 (@F1) October 6, 2023Většina jezdců v těchto okamžicích kroužila na bílé - nejtvrdší směsi pneumatik. Menší krizi si zažil Verstappen - úřadující šampion byl příliš široký v poslední zatáčce a vyjel mimo trať. Naštěstí pro něj svůj vůz ukočíroval tak, aby se obešel bez poškození. Dvacet minut před vypršením času určeného pro první trénink zajel nejrychlejší čas Piasatri - jeho hodnota činila 1:28,380.
V závěru tréninku měl na svém kontě nejlepší čas Verstappen před Sainzem, Leclercem a Alonsem. Je potřeba ale dodat, že zdaleka ne všichni piloti nazuli nejměkčí směs pneumatik.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.