Aby mohlo Ferrari bojovat o vítězství v závodech, potřebuje vyřešit velké potíže se svým monopostem. A k tomu podle pilota Charlese Leclerca nepomohou nové díly, ale jen zcela nový vůz.
Scuderia se stále nemůže prosadit na špici a momentálně bojuje až o druhou příčku s Mercedesem, na který ztrácí 20 bodů. Výkonnost narušuje několik problémů, kvůli nimž je její auto na některých okruzích konkurenceschopné více, na jiných méně.
Po vítězství v Singapuru se o týden později v Japonsku propadla až za McLaren. Po letní přestávce měl přijít vzestup, poslední fluktuace formy však vzbuzuje pochybnosti.
"Upřímně takto to je od počátku sezóny. Některé tratě nám fungují lépe a někdy to je horší. Neřekl bych, že by s vozem došlo k průlomu, jelikož potíže s ním přetrvávají," přiznává rozladěný Leclerc, jemuž patří v šampionátu 6. příčka za svým týmovým kolegou Carlosem Sainzem.
Řešení? "Podle mě bychom asi potřebovali úplně nové auto, abychom se jich zbavili. A to je cíl pro příští rok," popisuje monacký jezdec, který každý víkend řeší nějaké potíže s nastavením. A následné kompromisy mají negativní dopad na jeho jezdecký styl.
"Docela dost na nich pracuji. Naše auto momentálně... není to tak, že by nemohlo být přetáčivé, ale když ho tak nastavíme, pak je extrémně nekonzistentní, proto musíme jezdit s nedotáčivostí," přibližuje 25letý pilot Ferrari.
"To tedy hodně ztěžuje využití mého jízdního stylu pro dosahování co nejlepších časů na kolo. Snažím se zlepšit a pochopit, jak bych mohl jinak využít svůj jízdní styl. Trochu to fungovalo v Japonsku, ale neřekl bych, že v tom byl obrovský rozdíl proti zbytku roku," dodává sklesle Leclerc.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.