Aby mohlo Ferrari bojovat o vítězství v závodech, potřebuje vyřešit velké potíže se svým monopostem. A k tomu podle pilota Charlese Leclerca nepomohou nové díly, ale jen zcela nový vůz.
Scuderia se stále nemůže prosadit na špici a momentálně bojuje až o druhou příčku s Mercedesem, na který ztrácí 20 bodů. Výkonnost narušuje několik problémů, kvůli nimž je její auto na některých okruzích konkurenceschopné více, na jiných méně.
Po vítězství v Singapuru se o týden později v Japonsku propadla až za McLaren. Po letní přestávce měl přijít vzestup, poslední fluktuace formy však vzbuzuje pochybnosti.
"Upřímně takto to je od počátku sezóny. Některé tratě nám fungují lépe a někdy to je horší. Neřekl bych, že by s vozem došlo k průlomu, jelikož potíže s ním přetrvávají," přiznává rozladěný Leclerc, jemuž patří v šampionátu 6. příčka za svým týmovým kolegou Carlosem Sainzem.
Řešení? "Podle mě bychom asi potřebovali úplně nové auto, abychom se jich zbavili. A to je cíl pro příští rok," popisuje monacký jezdec, který každý víkend řeší nějaké potíže s nastavením. A následné kompromisy mají negativní dopad na jeho jezdecký styl.
"Docela dost na nich pracuji. Naše auto momentálně... není to tak, že by nemohlo být přetáčivé, ale když ho tak nastavíme, pak je extrémně nekonzistentní, proto musíme jezdit s nedotáčivostí," přibližuje 25letý pilot Ferrari.
"To tedy hodně ztěžuje využití mého jízdního stylu pro dosahování co nejlepších časů na kolo. Snažím se zlepšit a pochopit, jak bych mohl jinak využít svůj jízdní styl. Trochu to fungovalo v Japonsku, ale neřekl bych, že v tom byl obrovský rozdíl proti zbytku roku," dodává sklesle Leclerc.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.