Aby mohlo Ferrari bojovat o vítězství v závodech, potřebuje vyřešit velké potíže se svým monopostem. A k tomu podle pilota Charlese Leclerca nepomohou nové díly, ale jen zcela nový vůz.
Scuderia se stále nemůže prosadit na špici a momentálně bojuje až o druhou příčku s Mercedesem, na který ztrácí 20 bodů. Výkonnost narušuje několik problémů, kvůli nimž je její auto na některých okruzích konkurenceschopné více, na jiných méně.
Po vítězství v Singapuru se o týden později v Japonsku propadla až za McLaren. Po letní přestávce měl přijít vzestup, poslední fluktuace formy však vzbuzuje pochybnosti.
"Upřímně takto to je od počátku sezóny. Některé tratě nám fungují lépe a někdy to je horší. Neřekl bych, že by s vozem došlo k průlomu, jelikož potíže s ním přetrvávají," přiznává rozladěný Leclerc, jemuž patří v šampionátu 6. příčka za svým týmovým kolegou Carlosem Sainzem.
Řešení? "Podle mě bychom asi potřebovali úplně nové auto, abychom se jich zbavili. A to je cíl pro příští rok," popisuje monacký jezdec, který každý víkend řeší nějaké potíže s nastavením. A následné kompromisy mají negativní dopad na jeho jezdecký styl.
"Docela dost na nich pracuji. Naše auto momentálně... není to tak, že by nemohlo být přetáčivé, ale když ho tak nastavíme, pak je extrémně nekonzistentní, proto musíme jezdit s nedotáčivostí," přibližuje 25letý pilot Ferrari.
"To tedy hodně ztěžuje využití mého jízdního stylu pro dosahování co nejlepších časů na kolo. Snažím se zlepšit a pochopit, jak bych mohl jinak využít svůj jízdní styl. Trochu to fungovalo v Japonsku, ale neřekl bych, že v tom byl obrovský rozdíl proti zbytku roku," dodává sklesle Leclerc.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.