Aby mohlo Ferrari bojovat o vítězství v závodech, potřebuje vyřešit velké potíže se svým monopostem. A k tomu podle pilota Charlese Leclerca nepomohou nové díly, ale jen zcela nový vůz.
Scuderia se stále nemůže prosadit na špici a momentálně bojuje až o druhou příčku s Mercedesem, na který ztrácí 20 bodů. Výkonnost narušuje několik problémů, kvůli nimž je její auto na některých okruzích konkurenceschopné více, na jiných méně.
Po vítězství v Singapuru se o týden později v Japonsku propadla až za McLaren. Po letní přestávce měl přijít vzestup, poslední fluktuace formy však vzbuzuje pochybnosti.
"Upřímně takto to je od počátku sezóny. Některé tratě nám fungují lépe a někdy to je horší. Neřekl bych, že by s vozem došlo k průlomu, jelikož potíže s ním přetrvávají," přiznává rozladěný Leclerc, jemuž patří v šampionátu 6. příčka za svým týmovým kolegou Carlosem Sainzem.
Řešení? "Podle mě bychom asi potřebovali úplně nové auto, abychom se jich zbavili. A to je cíl pro příští rok," popisuje monacký jezdec, který každý víkend řeší nějaké potíže s nastavením. A následné kompromisy mají negativní dopad na jeho jezdecký styl.
"Docela dost na nich pracuji. Naše auto momentálně... není to tak, že by nemohlo být přetáčivé, ale když ho tak nastavíme, pak je extrémně nekonzistentní, proto musíme jezdit s nedotáčivostí," přibližuje 25letý pilot Ferrari.
"To tedy hodně ztěžuje využití mého jízdního stylu pro dosahování co nejlepších časů na kolo. Snažím se zlepšit a pochopit, jak bych mohl jinak využít svůj jízdní styl. Trochu to fungovalo v Japonsku, ale neřekl bych, že v tom byl obrovský rozdíl proti zbytku roku," dodává sklesle Leclerc.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.