První trénink na před GP Japonska zvládl nejlépe Max Verstappen s Red Bullem. Druhá příčka patřila Carlosi Sainzovi, třetí nejrychlejší čas zajel Lando Norris.
V prvním japonském tréninku většina týmů testovala vývojové pneumatiky pro sezonu 2024. Konkrétně šlo o novou variantu směsi C2, která má mít podle Pirelli lepší přilnavost než aktuální C2. Z pohledu výkonnosti se zdá, že Red Bull je zpět. V úvodním tréninku totiž nejlépe působil Max Verstappen, který byl nejrychlejší na vývojových i nejměkčích pneumatikách.
Po přezutí na červenou sadu pneumatik Pirelli se o slovo přihlásilo také Ferrari. Sainz byl druhý, Leclerc třetí. Ztráta na Verstappenův Red Bull však činila půl vteřiny. Ferrari každopádně učinilo pokrok, což na tiskové konferenci před startem japonského závodního víkendu potvrdil Charles Leclerc. Ten se zároveň nechal slyšet, že nasazené novinky jeho jezdeckému stylu příliš nesedí. I proto je Leclercův týmový kolega Sainz v posledních závodech rychlejší.
Pěkné kolo zajel domácí Cunoda, jenž byl osm minut před koncem prvního tréninku čtvrtý. Slušně vypadal rovněž sedmý Albon. Mercedes začal pomaleji, Hamilton s Russellem se pohybovali mimo elitní desítku. V garáži černých šípů tento víkend chybí Toto Wolff, který podstoupil operaci kolena. Příliš nezářilo ani Alpine. Zdá se, že francouzská stáj bude pokračovat v trápení z posledních závodů.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.