První trénink na před GP Japonska zvládl nejlépe Max Verstappen s Red Bullem. Druhá příčka patřila Carlosi Sainzovi, třetí nejrychlejší čas zajel Lando Norris.
V prvním japonském tréninku většina týmů testovala vývojové pneumatiky pro sezonu 2024. Konkrétně šlo o novou variantu směsi C2, která má mít podle Pirelli lepší přilnavost než aktuální C2. Z pohledu výkonnosti se zdá, že Red Bull je zpět. V úvodním tréninku totiž nejlépe působil Max Verstappen, který byl nejrychlejší na vývojových i nejměkčích pneumatikách.
Po přezutí na červenou sadu pneumatik Pirelli se o slovo přihlásilo také Ferrari. Sainz byl druhý, Leclerc třetí. Ztráta na Verstappenův Red Bull však činila půl vteřiny. Ferrari každopádně učinilo pokrok, což na tiskové konferenci před startem japonského závodního víkendu potvrdil Charles Leclerc. Ten se zároveň nechal slyšet, že nasazené novinky jeho jezdeckému stylu příliš nesedí. I proto je Leclercův týmový kolega Sainz v posledních závodech rychlejší.
Pěkné kolo zajel domácí Cunoda, jenž byl osm minut před koncem prvního tréninku čtvrtý. Slušně vypadal rovněž sedmý Albon. Mercedes začal pomaleji, Hamilton s Russellem se pohybovali mimo elitní desítku. V garáži černých šípů tento víkend chybí Toto Wolff, který podstoupil operaci kolena. Příliš nezářilo ani Alpine. Zdá se, že francouzská stáj bude pokračovat v trápení z posledních závodů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.