První trénink na před GP Japonska zvládl nejlépe Max Verstappen s Red Bullem. Druhá příčka patřila Carlosi Sainzovi, třetí nejrychlejší čas zajel Lando Norris.
V prvním japonském tréninku většina týmů testovala vývojové pneumatiky pro sezonu 2024. Konkrétně šlo o novou variantu směsi C2, která má mít podle Pirelli lepší přilnavost než aktuální C2. Z pohledu výkonnosti se zdá, že Red Bull je zpět. V úvodním tréninku totiž nejlépe působil Max Verstappen, který byl nejrychlejší na vývojových i nejměkčích pneumatikách.
Po přezutí na červenou sadu pneumatik Pirelli se o slovo přihlásilo také Ferrari. Sainz byl druhý, Leclerc třetí. Ztráta na Verstappenův Red Bull však činila půl vteřiny. Ferrari každopádně učinilo pokrok, což na tiskové konferenci před startem japonského závodního víkendu potvrdil Charles Leclerc. Ten se zároveň nechal slyšet, že nasazené novinky jeho jezdeckému stylu příliš nesedí. I proto je Leclercův týmový kolega Sainz v posledních závodech rychlejší.
Pěkné kolo zajel domácí Cunoda, jenž byl osm minut před koncem prvního tréninku čtvrtý. Slušně vypadal rovněž sedmý Albon. Mercedes začal pomaleji, Hamilton s Russellem se pohybovali mimo elitní desítku. V garáži černých šípů tento víkend chybí Toto Wolff, který podstoupil operaci kolena. Příliš nezářilo ani Alpine. Zdá se, že francouzská stáj bude pokračovat v trápení z posledních závodů.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.