Ferrari vstoupilo po letní přestávce do druhé části sezóny velmi dobře, když se v Monze dostalo na pódium a na zcela odlišném okruhu v Singapuru vybojovalo překvapivé vítězství. Charles Leclerc doufá, že došlo k obratu a že budou ve výtečných výkonech pokračovat.
Scuderia letos nedokázala navázat na výkony, které předváděla v minulé sezóně, proto se pro Velkou cenu Španělska rozhodla změnit koncept svého vozu, jelikož vývojový směr v té době již nepřinášel žádné výkonnostní zisky. Nyní se již soustředí na rok 2024 a s posledními úpravami přišel také vzestup.
Po 3. a 4. místě za Red Bully na domácí Monze v Singapuru nečekali, že budou konkurenceschopní, jelikož jejich hlavní síla měla spočívat na okruzích s nízkým přítlakem. Vítězství Carlose Sainze jim je ale naplnilo nadějí, že budou rychlí tento víkend v Japonsku i ve zbývajících závodech letošní sezóny.
"Opravdu doufám, že tu bude možné v Suzuce zopakovat," říká Leclerc po senzačním víkendovém výsledku na městském okruhu Marina Bay. "Jak jsem řekl v Zandvoortu, provedli jsme spoustu testů. V Monze jsme si je chtěli ověřit a porozumění, které jsme o voze nabyli, jsem aplikovali všude. Zdá se, že to představuje velký krok vpřed."
"Singapur býval náš velmi dobrý okruh, takže jsme museli počkat o jeden závod déle, abychom viděli, zda jsme opravdu dosáhli slušného, konzistentního pokroku nebo šlo o výjimku," pokračuje pilot Ferrari, které se nechtělo v hodnocení po GP Itálie unáhlit.
Jedním z problémů vozu SF-23 byly aerodynamické špičky, které vedly k tomu, že se v rychlých zatáčkách choval nestabilně. Inženýrům se naštěstí podařilo najít kompromisní nastavení, byť se s ním pilotům trochu hůře jezdí.
"Myslím, že hned od prvního závodu jsme věděli, že máme nepředvídatelné auto. Kvůli tomu jsme se museli pohybovat v oblasti vyvážení v bezpečné zóně a nemohli jezdit s velkou přilnavostí v přední části," popisuje Leclerc.
"Kdy vám záď ustřelí, přicházíte o spoustu přilnavosti a zkrátka se to velmi obtížně zvládá. Není to tak, že bychom měli nedotáčivé auto, ale museli jste jej nastavit nedotáčivě, aby bylo předvídatelnější. A to je trochu náročnější," dodává Leclerc.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.