Ferrari vstoupilo po letní přestávce do druhé části sezóny velmi dobře, když se v Monze dostalo na pódium a na zcela odlišném okruhu v Singapuru vybojovalo překvapivé vítězství. Charles Leclerc doufá, že došlo k obratu a že budou ve výtečných výkonech pokračovat.
Scuderia letos nedokázala navázat na výkony, které předváděla v minulé sezóně, proto se pro Velkou cenu Španělska rozhodla změnit koncept svého vozu, jelikož vývojový směr v té době již nepřinášel žádné výkonnostní zisky. Nyní se již soustředí na rok 2024 a s posledními úpravami přišel také vzestup.
Po 3. a 4. místě za Red Bully na domácí Monze v Singapuru nečekali, že budou konkurenceschopní, jelikož jejich hlavní síla měla spočívat na okruzích s nízkým přítlakem. Vítězství Carlose Sainze jim je ale naplnilo nadějí, že budou rychlí tento víkend v Japonsku i ve zbývajících závodech letošní sezóny.
"Opravdu doufám, že tu bude možné v Suzuce zopakovat," říká Leclerc po senzačním víkendovém výsledku na městském okruhu Marina Bay. "Jak jsem řekl v Zandvoortu, provedli jsme spoustu testů. V Monze jsme si je chtěli ověřit a porozumění, které jsme o voze nabyli, jsem aplikovali všude. Zdá se, že to představuje velký krok vpřed."
"Singapur býval náš velmi dobrý okruh, takže jsme museli počkat o jeden závod déle, abychom viděli, zda jsme opravdu dosáhli slušného, konzistentního pokroku nebo šlo o výjimku," pokračuje pilot Ferrari, které se nechtělo v hodnocení po GP Itálie unáhlit.
Jedním z problémů vozu SF-23 byly aerodynamické špičky, které vedly k tomu, že se v rychlých zatáčkách choval nestabilně. Inženýrům se naštěstí podařilo najít kompromisní nastavení, byť se s ním pilotům trochu hůře jezdí.
"Myslím, že hned od prvního závodu jsme věděli, že máme nepředvídatelné auto. Kvůli tomu jsme se museli pohybovat v oblasti vyvážení v bezpečné zóně a nemohli jezdit s velkou přilnavostí v přední části," popisuje Leclerc.
"Kdy vám záď ustřelí, přicházíte o spoustu přilnavosti a zkrátka se to velmi obtížně zvládá. Není to tak, že bychom měli nedotáčivé auto, ale museli jste jej nastavit nedotáčivě, aby bylo předvídatelnější. A to je trochu náročnější," dodává Leclerc.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.