Ferrari vstoupilo po letní přestávce do druhé části sezóny velmi dobře, když se v Monze dostalo na pódium a na zcela odlišném okruhu v Singapuru vybojovalo překvapivé vítězství. Charles Leclerc doufá, že došlo k obratu a že budou ve výtečných výkonech pokračovat.
Scuderia letos nedokázala navázat na výkony, které předváděla v minulé sezóně, proto se pro Velkou cenu Španělska rozhodla změnit koncept svého vozu, jelikož vývojový směr v té době již nepřinášel žádné výkonnostní zisky. Nyní se již soustředí na rok 2024 a s posledními úpravami přišel také vzestup.
Po 3. a 4. místě za Red Bully na domácí Monze v Singapuru nečekali, že budou konkurenceschopní, jelikož jejich hlavní síla měla spočívat na okruzích s nízkým přítlakem. Vítězství Carlose Sainze jim je ale naplnilo nadějí, že budou rychlí tento víkend v Japonsku i ve zbývajících závodech letošní sezóny.
"Opravdu doufám, že tu bude možné v Suzuce zopakovat," říká Leclerc po senzačním víkendovém výsledku na městském okruhu Marina Bay. "Jak jsem řekl v Zandvoortu, provedli jsme spoustu testů. V Monze jsme si je chtěli ověřit a porozumění, které jsme o voze nabyli, jsem aplikovali všude. Zdá se, že to představuje velký krok vpřed."
"Singapur býval náš velmi dobrý okruh, takže jsme museli počkat o jeden závod déle, abychom viděli, zda jsme opravdu dosáhli slušného, konzistentního pokroku nebo šlo o výjimku," pokračuje pilot Ferrari, které se nechtělo v hodnocení po GP Itálie unáhlit.
Jedním z problémů vozu SF-23 byly aerodynamické špičky, které vedly k tomu, že se v rychlých zatáčkách choval nestabilně. Inženýrům se naštěstí podařilo najít kompromisní nastavení, byť se s ním pilotům trochu hůře jezdí.
"Myslím, že hned od prvního závodu jsme věděli, že máme nepředvídatelné auto. Kvůli tomu jsme se museli pohybovat v oblasti vyvážení v bezpečné zóně a nemohli jezdit s velkou přilnavostí v přední části," popisuje Leclerc.
"Kdy vám záď ustřelí, přicházíte o spoustu přilnavosti a zkrátka se to velmi obtížně zvládá. Není to tak, že bychom měli nedotáčivé auto, ale museli jste jej nastavit nedotáčivě, aby bylo předvídatelnější. A to je trochu náročnější," dodává Leclerc.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.