Kvalifikace na italské Monze napověděla, že nedělní závod bude vskutku zajímavý. Ve všech 3 částech se o nejrychlejší časy přetahoval Verstappen s Leclercem a Sainzem. Pole position ale může získat jen jeden, což se tento víkend povedlo Sainzovi a stáji Ferrari.
Kvalifikaci na složitém italském okruhu Monza odstartoval Juki Cunoda s časem 1:23,234, Liam Lawson byl o dalších 6 desetin zpět. Po této dvojici si i ostatní jezdci začali připisovat svá rychlá kola, jen ve Ferrari se svým výjezdem čekali. Mezitím byl odebrán čas Verstappenovi za překročení traťových limitů v 7. zatáčce. K hříšníkům se přidal i Alonso se Strollem, což napomohlo Albonovi k jednomu z nejrychlejších časů. Esteban Ocon se na výjezdu ze zatáčky Ascari dopustil jezdecké chyby, přičemž po týmu žádal kontrolu pravé části jeho vozu Alpine A523. Nejrychlejšími na trati se zdáli být jezdci Red Bullu s oběma Ferrari v zádech. Trať zaplněna jako při závodě byla na konci první části kvalifikace. První sektor patřil Williamsu a jezdci se neztratili ani ve zbytku okruhu - Albon druhý a Sargeant šestý. Po Q1 už v kvalifikaci nepokračovali Zhou, Gasly, Ocon, Magnussen a Lance Stroll.
Q2Začátkem druhé části kvalifikace přišla z ředitelství závodu zpráva o vyšetřování obou jezdců Ferrari - při svých přípravných kolech byli až moc pomalí, což nová pravidla nedovolují.
Ferrari's Charles Leclerc and Carlos Sainz are under investigation for not following the maximum lap time instructions! #ItalianGP #F1 pic.twitter.com/Golp5zC2Bc
— Formula 1 (@F1) September 2, 2023Patnáctku nejrychlejších na středních pneumatikách ve Q2 vedl Max Verstappen, který byl nejrychlejším do doby, než dojel Carlos Sainz. Španělovi se povedlo nadělit 44 tisícin Verstappenovi a 184 tisícin Leclercovi. S větší ztrátou v prvním sektoru se musely potýkat stříbrné šípy - Russell nakonec zrychlit dokázal, ale Hamilton se prozatím zařadil mezi nepostupující a navíc si stěžoval na nulovou přilnavost během rychlého kola. Pravé drama ale začalo až na konci Q2 - každý potřeboval prostor k zajetí svého rychlého kola. Italské tribuny se rozezvučely po skoku Leclerca na první místo, ale Verstappen byl i s pomalejším prostředním sektorem o 40 tisícin rychlejší. Do závěrečné části se už ale nedostali Cunoda, Lawson, Hülkenberg, Bottas a Sargeant.
Q3Na začátku Q3 chyboval Verstappen a chvíli se ocitl ve štěrkové zóně, ale stále zajel konkurenceschopný čas. Využili toho jezdci Ferrari, kteří zajeli dvě nejrychlejší kola s rozdílem 32 tisícin. Skvělé kolo zajel i Russell, který se zařadil za nejrychlejší trojici. Poslední pokusy odstartoval Leclerc a dokázal svoje kolo vylepšit, ovšem stejný scénář se opakoval i u Verstappena a Sainze, který s náskokem 13 tisícin dokázal zvítězit a získat pro Ferrari pole position.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.