Druhý trénink před GP Itálie ovládl Carlos Sainz. Prvních šest pilotů však dělily minimální časové rozestupy.
Druhý trénink začal smolně pro Aston Martin - Lance Stroll zastavil na trati, hlásil ztrátu výkonu. Tým později vydal prohlášení, že kanadského pilota zastavily problémy s palivovým systémem. Z pohledu výkonu vypadalo slušně Ferrari - jezdcům Scuderie patřily v polovině druhého tréninku první dvě příčky.
Třetí příčka patřila Alonsovi. Red Bull byl v této chvíli spíše v ústranní, Pérez byl pátý, Verstappen šestý. To se změnilo s příchodem kvalifikačních simulací, kdy se Sergio Pérez na chvíli dostal na první příčku.
🚩 RED FLAG 🚩Perez slides through the gravel at the final corner and gently bumps the wall#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/BppMzP0xyd
— Formula 1 (@F1) September 1, 2023Nevydržel na ní ale dlouho, protože Carlos Sainz zajel ještě lépe. Úvodní šestici pilotů dělily jen tři desetiny, Vtěsnali se do ní jezdci Ferrari, McLarenu a Red Bullu. Naopak trápil se Mercedes. Russell s Hamiltonem si stěžovali na špatnou ovladatelnost a velký odpor jejich vozů.
Černým koněm závodního víkendu by mohl být Williams. Naopak Alpine nebo Alfa Romeo strádali. Pořád ale jde jen o volné tréninky. Zítra a hlavně v neděli budeme moudřejší. V závěru druhého volného tréninku ještě zavlály červené vlajky. Postaral se o ně Pérez, který havaroval v zatáčce Parabolica.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.