Druhý trénink před GP Itálie ovládl Carlos Sainz. Prvních šest pilotů však dělily minimální časové rozestupy.
Druhý trénink začal smolně pro Aston Martin - Lance Stroll zastavil na trati, hlásil ztrátu výkonu. Tým později vydal prohlášení, že kanadského pilota zastavily problémy s palivovým systémem. Z pohledu výkonu vypadalo slušně Ferrari - jezdcům Scuderie patřily v polovině druhého tréninku první dvě příčky.
Třetí příčka patřila Alonsovi. Red Bull byl v této chvíli spíše v ústranní, Pérez byl pátý, Verstappen šestý. To se změnilo s příchodem kvalifikačních simulací, kdy se Sergio Pérez na chvíli dostal na první příčku.
🚩 RED FLAG 🚩Perez slides through the gravel at the final corner and gently bumps the wall#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/BppMzP0xyd
— Formula 1 (@F1) September 1, 2023Nevydržel na ní ale dlouho, protože Carlos Sainz zajel ještě lépe. Úvodní šestici pilotů dělily jen tři desetiny, Vtěsnali se do ní jezdci Ferrari, McLarenu a Red Bullu. Naopak trápil se Mercedes. Russell s Hamiltonem si stěžovali na špatnou ovladatelnost a velký odpor jejich vozů.
Černým koněm závodního víkendu by mohl být Williams. Naopak Alpine nebo Alfa Romeo strádali. Pořád ale jde jen o volné tréninky. Zítra a hlavně v neděli budeme moudřejší. V závěru druhého volného tréninku ještě zavlály červené vlajky. Postaral se o ně Pérez, který havaroval v zatáčce Parabolica.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.