Druhý trénink před GP Itálie ovládl Carlos Sainz. Prvních šest pilotů však dělily minimální časové rozestupy.
Druhý trénink začal smolně pro Aston Martin - Lance Stroll zastavil na trati, hlásil ztrátu výkonu. Tým později vydal prohlášení, že kanadského pilota zastavily problémy s palivovým systémem. Z pohledu výkonu vypadalo slušně Ferrari - jezdcům Scuderie patřily v polovině druhého tréninku první dvě příčky.
Třetí příčka patřila Alonsovi. Red Bull byl v této chvíli spíše v ústranní, Pérez byl pátý, Verstappen šestý. To se změnilo s příchodem kvalifikačních simulací, kdy se Sergio Pérez na chvíli dostal na první příčku.
🚩 RED FLAG 🚩Perez slides through the gravel at the final corner and gently bumps the wall#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/BppMzP0xyd
— Formula 1 (@F1) September 1, 2023Nevydržel na ní ale dlouho, protože Carlos Sainz zajel ještě lépe. Úvodní šestici pilotů dělily jen tři desetiny, Vtěsnali se do ní jezdci Ferrari, McLarenu a Red Bullu. Naopak trápil se Mercedes. Russell s Hamiltonem si stěžovali na špatnou ovladatelnost a velký odpor jejich vozů.
Černým koněm závodního víkendu by mohl být Williams. Naopak Alpine nebo Alfa Romeo strádali. Pořád ale jde jen o volné tréninky. Zítra a hlavně v neděli budeme moudřejší. V závěru druhého volného tréninku ještě zavlály červené vlajky. Postaral se o ně Pérez, který havaroval v zatáčce Parabolica.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.