Stáj Aston Martin dle svého šéfa Mika Kracka přišla na to, co je tou největší slabinou jejich monopostu AMR23 a omluvila se svým pilotům za pokles konkurenceschopnosti po slibném vstupu do sezóny. Po letní přestávce se chystá nasadit vylepšení, která by ji měla dostat opět do formy.
Tým na počátku letošního ročníku F1 stanul v osmi závodech šestkrát na bedně, poté se ale začal mírně propadat. Fernando Alonso nicméně dojel v Belgii před letní pauzou na pátém místě a jeho týmový kolega Lance Stroll také bodoval, což dokládá, že nyní začínají chápat, kde udělali ve vývoji chybu.
Jaké jsou podle jejich šéfa vyhlídky pro druhou část letošní sezóny? "Hodně si věřím, protože za poslední tři či čtyři podniky... Vždy potřebujete trochu více dat, abyste viděli, jak na tom jste, jelikož jde také o relativní hru," souká ze sebe Krack.
"Ostatní soupeři také mění svá auta, takže se vždy honíte za pohyblivým cílem. Ale nakonec si docela věříme, že jsme identifikovali ty hlavní slabiny. Teď to je o tom se je pokusit vyřešit a přitom nepřidat jiné," popisuje.
Chválí přitom za výborné výkony a vzájemnou spolupráci: "Je to skvělé vidět Fernanda, al i Lance v tomto kontextu. Máme štěstí, že oba piloti spolu otevřeně komunikují, hodně hovoří o svých pocitech z vozu a o svých myšlenkách."
"Často přijdou na schůzku se společným názorem, což je pro nás moc dobré, jelikož pak se nemusíte pokoušet vydávat dvěma vývojovými směry, ale jen jedním. Jsme tedy docela spokojeni s tím, jak se vyvinuly poslední závody," pokračuje Krack.
"Musím smeknout před jezdci, protože to byla náročná situace, když jsme měli auto jezdící vpředu a pak jsme se začali trochu propadat dozadu. Je to snadno se stát destruktivním, přitom došlo přesně k opaku, takže mám radost z toho, jak se to vyvinulo.
"Je mi opravdu líto našich jezdců, že jsme se tam nedokázali udržet, ale můžu všechny ujistit, že se do toho dáme všechno, abychom se dostali zpět," dodává šéf Aston Martinu, jemuž patří v šampionátu třetí příčka za Mercedesem. Alonso je přitom mezi piloty třetí, hned za dvojicí Red Bullu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.