Stáj Aston Martin dle svého šéfa Mika Kracka přišla na to, co je tou největší slabinou jejich monopostu AMR23 a omluvila se svým pilotům za pokles konkurenceschopnosti po slibném vstupu do sezóny. Po letní přestávce se chystá nasadit vylepšení, která by ji měla dostat opět do formy.
Tým na počátku letošního ročníku F1 stanul v osmi závodech šestkrát na bedně, poté se ale začal mírně propadat. Fernando Alonso nicméně dojel v Belgii před letní pauzou na pátém místě a jeho týmový kolega Lance Stroll také bodoval, což dokládá, že nyní začínají chápat, kde udělali ve vývoji chybu.
Jaké jsou podle jejich šéfa vyhlídky pro druhou část letošní sezóny? "Hodně si věřím, protože za poslední tři či čtyři podniky... Vždy potřebujete trochu více dat, abyste viděli, jak na tom jste, jelikož jde také o relativní hru," souká ze sebe Krack.
"Ostatní soupeři také mění svá auta, takže se vždy honíte za pohyblivým cílem. Ale nakonec si docela věříme, že jsme identifikovali ty hlavní slabiny. Teď to je o tom se je pokusit vyřešit a přitom nepřidat jiné," popisuje.
Chválí přitom za výborné výkony a vzájemnou spolupráci: "Je to skvělé vidět Fernanda, al i Lance v tomto kontextu. Máme štěstí, že oba piloti spolu otevřeně komunikují, hodně hovoří o svých pocitech z vozu a o svých myšlenkách."
"Často přijdou na schůzku se společným názorem, což je pro nás moc dobré, jelikož pak se nemusíte pokoušet vydávat dvěma vývojovými směry, ale jen jedním. Jsme tedy docela spokojeni s tím, jak se vyvinuly poslední závody," pokračuje Krack.
"Musím smeknout před jezdci, protože to byla náročná situace, když jsme měli auto jezdící vpředu a pak jsme se začali trochu propadat dozadu. Je to snadno se stát destruktivním, přitom došlo přesně k opaku, takže mám radost z toho, jak se to vyvinulo.
"Je mi opravdu líto našich jezdců, že jsme se tam nedokázali udržet, ale můžu všechny ujistit, že se do toho dáme všechno, abychom se dostali zpět," dodává šéf Aston Martinu, jemuž patří v šampionátu třetí příčka za Mercedesem. Alonso je přitom mezi piloty třetí, hned za dvojicí Red Bullu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.