Stáj Aston Martin dle svého šéfa Mika Kracka přišla na to, co je tou největší slabinou jejich monopostu AMR23 a omluvila se svým pilotům za pokles konkurenceschopnosti po slibném vstupu do sezóny. Po letní přestávce se chystá nasadit vylepšení, která by ji měla dostat opět do formy.
Tým na počátku letošního ročníku F1 stanul v osmi závodech šestkrát na bedně, poté se ale začal mírně propadat. Fernando Alonso nicméně dojel v Belgii před letní pauzou na pátém místě a jeho týmový kolega Lance Stroll také bodoval, což dokládá, že nyní začínají chápat, kde udělali ve vývoji chybu.
Jaké jsou podle jejich šéfa vyhlídky pro druhou část letošní sezóny? "Hodně si věřím, protože za poslední tři či čtyři podniky... Vždy potřebujete trochu více dat, abyste viděli, jak na tom jste, jelikož jde také o relativní hru," souká ze sebe Krack.
"Ostatní soupeři také mění svá auta, takže se vždy honíte za pohyblivým cílem. Ale nakonec si docela věříme, že jsme identifikovali ty hlavní slabiny. Teď to je o tom se je pokusit vyřešit a přitom nepřidat jiné," popisuje.
Chválí přitom za výborné výkony a vzájemnou spolupráci: "Je to skvělé vidět Fernanda, al i Lance v tomto kontextu. Máme štěstí, že oba piloti spolu otevřeně komunikují, hodně hovoří o svých pocitech z vozu a o svých myšlenkách."
"Často přijdou na schůzku se společným názorem, což je pro nás moc dobré, jelikož pak se nemusíte pokoušet vydávat dvěma vývojovými směry, ale jen jedním. Jsme tedy docela spokojeni s tím, jak se vyvinuly poslední závody," pokračuje Krack.
"Musím smeknout před jezdci, protože to byla náročná situace, když jsme měli auto jezdící vpředu a pak jsme se začali trochu propadat dozadu. Je to snadno se stát destruktivním, přitom došlo přesně k opaku, takže mám radost z toho, jak se to vyvinulo.
"Je mi opravdu líto našich jezdců, že jsme se tam nedokázali udržet, ale můžu všechny ujistit, že se do toho dáme všechno, abychom se dostali zpět," dodává šéf Aston Martinu, jemuž patří v šampionátu třetí příčka za Mercedesem. Alonso je přitom mezi piloty třetí, hned za dvojicí Red Bullu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.