Prohlášení jezdců a představitelů týmů po sprintu v Rakousku.
Max Verstappen, 1. místoJel jsem si svůj závod. Jen výjezd z první zatáčky.... Nebylo to hezké. V týmu si o tom musíme promluvit. Vytlačil mě na trávu, kde to bylo dost kluzké. Kdybych neudržel kontrolu nad vozem, byla by z toho velká rána.
Sergio Pérez, 2. místoViditelnost byla dost špatná. Měl jsem dobrý start, ale špatnou první zatáčku, snažil jsem se bránit a nevěděl jsem, že Max je vedle mě. Jakmile mi to došlo, otevřel jsem dveře. Bavili jsme se o tom. Za mě je to vyřešeno.
Christian Horner, šéf týmuParádní sobota pro celý tým. Na začátku závodu nám sice dost zatrnulo, ale oba piloti si poradili. Max jel fantasticky, neměl konkurenci. Checo předvedl velmi dobrý návrat po těžkém včerejšku. Musíme se soustředit, abychom stejný výkon předvedli i zítra. Navíc na trati, kde má Red Bull tak fantastickou podporu.
FerrariCarlos Sainz, 3. místoByla to náročná sobota, ale dobrý konečný výsledek. Vždyť jsem kvůli problémům s brzdami málem ani nepostoupil z SQ1. Takže páté místo na startu sprintu bylo fajn. I sprint byl složitý, ve vysokých rychlostech bylo auto náročné na ovládání, ale dovezli jsme domů třetí místo. Teď se soustředíme na závod, kde chceme potvrdit pokrok.
Charles Leclerc, 12. místoJe přede mnou hodně práce. V těchto podmínkách se musím zlepšit. Carlos ukazuje, že problém je ve mně. V autě se necítím sebevědomě, což se odráží na mém výkonu. Boj s Oconem mohl vypadat hezky, ale bojovat takhle hluboko v poli mě nezajímá.
Frederic Vasseur, šéf týmuCarlos odjel skvělý závod, zvlášť když uvážíme, že ráno byl kvůli problémům s brzdami blízko vypadnutí z SQ1. Charles se v těchto podmínkách trápil, bylo to pro něj náročnější, protože startoval vzadu, ale nevadí mi to. Zítřejší závod by se měl jet na suchu, přičemž startujeme z první a druhé řady. Musíme být schopni zopakovat páteční tempo a přivést domů hodně bodů.
Aston MartinLance Stroll, 4. místoVzrušující závod! Dobře jsem odstartoval a získal pár pozic. Podmínky byly těžké. Na konci závodu nezůstalo z mých pneumatik vůbec nic. Celkově jde o dobrý výsledek pro tým.
Fernando Alonso, 5. místoPro tým to byla dobrá sobota, získali jsme víc bodů než Ferrari i Mercedes. Závod byl každopádně těžký, stojíte na startu a víte, že pneumatiky do přechodných podmínek jsou ok, ale už nevíte, jaké podmínky panují ve třetí nebo čtvrté zatáčce...
Mike Krack, šéf týmuVelmi dobrý výsledek a povzbuzení pro celý tým. Děkuji oběma pilotům za výkon i profesionálně zvládnutý vzájemný souboj.
MercedesGeorge Russell, 8. místoMěli jsme špatnou kvalifikaci, po takové kvalifikaci doufáte v déšť. Jen bohužel pro nás je sprint moc krátký. Kdyby byl o dvě kola delší, skončili bychom pátí. Byl jsem rychlejší o pět vteřin na kolo než jezdci přede mnou...
Lewis Hamilton, 10. místoDneska jsme pár bodů ztratili. Mohli jsme skončit v první pětce, možná i na podiu, ale okolnosti byly proti. Když jsou podmínky takto proměnlivé, nikdy nevíte. Zítra čekám bitvu s Ferrari. Red Bull si jede svou ligu.
McLarenLando Norris, 9. místo
Byl to těžký závod. Měl jsem problém v zatáčce 3, kdy mi naskočil anti-stall systém a bohužel jsem ztratil sedm pozic, Bylo těžké se odtamtud dostat zpátky, ale také jsem odváděl maximum, jakého jsem byl schopen. Souhlasil jsem s rozhodnutím zůstat na trati, tempo se zdálo být dobré, je jen škoda, že se všechno na začátku pokazilo. Zítra startuji z dobré pozice, takže udělám, co bude v mých silách.
Oscar Piastri, 11. místo
Závod byl dobrou výzvou pokračovat na slicks, byla to docela zábava a povedlo se mi několik předjetí. Na intermediates jsme byli opět hodně silní, což je slibné, ale na trati to bylo poněkud složité. Myslím, že jsme zvládli správně strategii, odvedli dobrou práci, takže je jenom škoda, že jsme nedosáhli na body. I tak jsem se ale cítil spokojeně.
Andrea Stella, vedoucí výkonu vozů
Sprint se vlastně podobal včerejšku. Oscar měl smůlu, Lando odstartoval na třetí pozici. Pak už to tak jednoznačné nebylo - Oscar se posunul ze sedmnácté na jedenáctou příčku, což byl výsledek kombinace dobré strategie, výborného předjíždění a solidní rychlosti na slicks, Lando v prvním kole ztratil spoustu míst kvůli problému v zatáčce 3 a anti-stall systému. U něj jsme se rozhodli pokračovat na intermediates, protože nám vycházel dobrý závodní čas, jen nám unikl bod. Prověříme dnešní závod, poučíme se ze všeho, z čeho bude možné a zítra jdeme znovu na trať se šancí na bodované příčky.
HaasNico Hülkenberg, 6. místo
V první řadě jsem šťastný. Tři body ze sprintu jsem opravdu nečekal, takže to je veskrze pozitivní. Moje přechodné pneumatiky odcházely, propadal jsem se víc než ostatní, trať už byla způsobilá pro slicks, takže jsme to rozhodnutí udělali - a bylo pro nás správné.
Kevin Magnussen, 14. místo
Se sprintem nejsem vůbec spokojen. Podmínky byly ošidné, pro suché pneu bylo moc mokro, takže i rychlost byla nižší - taková situace mi většinou vyhovuje, ale dnes jsem z ní nic nevydoloval. Nebyl jsem dost rychlý ani na intermediates, ani na slicks. Jsem zklamán, potřebuji vědět, jaké k tomu zaujmout stanovisko - samozřejmě se podívám, jak jel týmový kolega a zjistím, proč byl rychlejší než já - chci vědět, jak se mohu zlepšit.
Günther Steiner, šéf týmu
Dnes jsme prožili dobrý den. Za prvé - bylo fantastické mít v kvalifikaci obě auta v SQ3 a důležité bylo, že Nico získal nějaké body. V těchto obtížných podmínkách obvykle odvádíme dobrou práci, což neznamená, že na voze není pořád něco ke zlepšení. Tři body ze sprintu jsou pro nás dobré, zítra startujeme s jedním autem z TOP10, tak doufám, že přibydou další.
WilliamsAlex Albon, 13. místo
Způsob, jakým jsem dokončil tak nadějně rozjetý závod, je frustrující. Zvláště když jsem skvěle odstartoval a byl chvíli sedmý. Jel jsem v pohodě, bojoval s Oconem a zvládl jsem mu dlouho odolávat, protože měl plné ruce práce s Leclercem, takže jsem měl určitou rezervu a mohl šetřit pneumatiky. Cítil jsem se na nich komfortně, i když jsem samozřejmě nebyl tak rychlý jako vozy za námi, ale dokázal jsem svou pozici hájit. Když Mercedes přešel na slicks, mysleli jsme, že to bude správná volba, ale u nás to nefungovalo. Ocon nakonec dojel sedmý, takže jsem mohl potenciálně získat druhé sedmé místo; dva body jsou pro nás velká věc, ale nevyšlo to. Zaměříme se na zítřek a pokusíme se prosadit.
Logan Sargeant, 18. místo
Upřímně, byl to slušný závod. První kolo bylo složité, s hustou vodní clonou, ale zvládl jsem to. Povedlo se mi několik předjetí, na mokru se mi jelo dobře. Ale myslím, že jsme stavěli příliš pozdě na to, abychom v závěru slicks dokázali využít k posunu vpřed. Mám za sebou další dobrou školu a zkušenost na příště, kdyby zase pršelo. Každopádně jsem si užil zajímavého souboje s kluky od AlphaTauri v samém závěru. Start z posledního místa je vždycky těžký, ale závod mě bavil. Myslím, že náš vůz je dobrý a zítra uděláme vše pro to, aby pořádně fungoval. Sám udělám, co je v mých silách, abych se posunul dopředu a doufám, že to bude co nejdál.
Dave Robson, vedoucí oddělení výkonu vozidel
Navzdory poměrně úspěšnému dni je pro nás jeho výsledek zklamáním. Alex si vybojoval dobrou pozici a zajel vynikající úvodní kolo. Čekali jsme větší degradaci pneumatik, asi jsme ho měli nechat jet na nich déle. Přišli jsme tak o bod, možná dva, musíme proto prověřit naší strategii. Vzhledem k tomu, že Russell téměř předjel Ocona, byl to minimální odstup na pásce, měli jsme více důvěřovat v naši schopnost zacházení s intermediates. Nicméně jsme ukázali nadějné tempo a je klíčové, že jsme získali další cenné zkušenosti s jízdou na slicks v podmínkách vysychající trati. Pokračujeme ve sběru dat po Kanadě a věřím, že se nám vše v budoucnu vyplatí. Nyní nás čeká Grand Prix, která se nejspíš pojede na suchu. Alex má za sebou dobrou kvalifikaci a tak máme šanci na další dobrý výsledek.
AlphaTauriJuki Cunoda, 16. místo
Nevím, co na dnešní sprint říci, nejspíš jsme neměli dostatečné tempo. Snažil jsem se maximalizovat naše šance, ale můj čas byl kvůli milimetrům smazán, takže výchozí pozice tomu odpovídala. Dojel jsem nakonec šestnáctý, podmínky na trati byly složité, nešlo toho moc udělat lépe. Nemohl jsem využít svého výkonu a vytěžit z vozu co nejvíc, protože nám chyběla rychlost zejména na rovinkách. Na zelených pneu bylo tempo v pořádku, ale pak se ukázal rozdíl mezi nimi a slicks, byli jsme zkrátka pomalí. Vzali jsme si ponaučení od soupeřů, přidali zkušenosti z dřívějška, vše resetovali a zaměříme se na zítřek. Střed pole je nadále velmi těsný, takže je třeba být neustále ve střehu, nikdy nevíte, co se stane.
Nyck de Vries, 17. místo
Začátek kvalifikace na sprint byl dobrý, auto se chovalo lépe než včera, ale všechno se zhatilo na konci SQ2 - v poslední zatáčce byl takový chaos, že jsem přišel o možnost bojovat o SQ3. Před odpoledním sprintem neměl nikdo možnost si vyzkoušet intermediates, takže pro všechny to byla novinka. Špatně jsem odstartoval, hodně se mi protáčela kola a čelil jsem rychlé a velké degradaci pneumatik. Vzhledem k tomu jsem mohl jet do boxů už o kolo dříve, ale myslím, že jsme nakonec volili dobře. Cítil jsem, že jsem dost rychlý, ale zasekl jsem se za Sargeantem, jehož výkon byl značný. Jako tým se pokusíme vytěžit maximum, ale zatím nám celý víkend chybí výkon a na ostatní ztrácíme.
Jonathan Eddolls, hlavní závodní inženýr
Počasí udělalo ze sprintu napínavou záležitost. Silný noční déšť vytrval až do rána a pak ustal, takže trať byla mokrá, ale rychle vysychala. Kvalifikaci na sprint jsme mohli začít na slicks. Vzhledem k tomu, že jsme z pátku měli dvě sady zbrusu nových měkkých pneumatik jsme si mohli vybírat a postoupili do SQ2. Nebyli jsme si jistí, kolik sad bude třeba, ale nakonec jsme použili obě. Proto jsme v druhé fázi neměli žádné nové pneu, takže konkurovat ostatním bylo těžké. Bohužel nás trápilo překračování traťových limitů, což v Jukiho případě znamenalo škrtnutí 11. času.
Vytrvalý déšť před sprintem znamenal, že odstartujeme na intermediates. Bez použití DRS bylo v těchto podmínkách těžké dobýt nějaké pozice. Jak trať vysychala, trápili jsme se na zelené směsi, takže jsme oba piloty stáhli do boxů pro měkké pneu. Bohužel jsme na těch, co postupovali podobně, nic nezískali. U osmi bodovaných pozic je vždy výzvou nějaký získat - nyní se soustředíme na zítřejší závod, jenž by se měl jet v suchých podmínkách.
Alfa RomeoGuanyu Zhou, 19. místo
Neměli jsme svůj den. Podmínky ve všech částech víkendu byly složité a naší věci nijak nepomohly. V první části sprintu jsem trpěl nedostatkem přilnavosti. Po přezutí na slicks se to mírně zlepšilo, ale nakonec žádný dramatický rozdíl nenastal, protože se závodem už nešlo nic dělat. Bude třeba přeskupit síly a analyzovat veškeré detaily, abychom se zaměřili na lepší zvládnutí takových podmínek. Zítra by mělo být sucho, což by nám na našich startovních pozicích mohlo pomoci. Myslím, že předvedená rychlost neodpovídá skutečnosti, z našeho balíčku je třeba vytěžit více - musíme zajet dobrý závod, abychom využili jakékoli příležitosti. Doufám, že se vrátíme do první desítky.
Valtteri Bottas, 20. místo
Dovolili jsme si na startu takový malý risk. Nakonec nevyšel, ale myslím, že to stálo za pokus, protože s ohledem na mé místo na startu jsme neměli do ztratit. V závěrečných kolech jsem se rozhodl zůstat na trati, většina ostatních zajela do boxů, takže kdyby se něco přihodilo, mohl bych z toho těžit. Pak jsem skončil na chvostu pole ve vláčku, ale zjistil, že tempo není vůbec špatné. Dnes to bylo těžké, zítra máme o něco lepší výchozí pozici. Z podobného místa jsme už startovním roštem postoupili, opět to bude naším cílem a doufám, že na trati vybojuji nějaké duely a připíšu si další body.
Alessandro Alunni Bravi, zástupce týmu
Dnešní myšlenky se upínají k Dilanu van 't Hoffovi. Chtěl bych vyjádřit nejhlubší soustrast jeho rodině a přátelům (mladík zahynul při závodě ve Spa). Motoristický sport je víc než komunita, je to rodina, v níž sdílíme vášeň i oběti; když ztratíme člena naší rodiny, mladého pilota, jenž toho mohl ještě tolik dokázat, ztrácíme část sebe sama.
Měřeno výsledkem je dnešek pro tým zklamáním, ale neodráží skutečnost, kde se nacházíme. Ve složitých povětrnostních podmínkách jsme bojovali s přilnavostí, nedostatečnou teplotou pneumatik - to nám neumožnilo vytěžit maximum z našeho balíčku. Zkusili jsme všechno, abychom získali jakoukoli příležitost, ale nic nám nevyšlo. Nyní musíme pochopit, co nám ve srovnání s ostatními týmy chybí a zlepšením tuto mezeru vyplnit. Nesmíme ztratit koncentraci - zítra nás čeká důležitý závod. Vždy existuje dost příležitostí, kterých je třeba využít a získat body. Jsme odhodláni příběh tohoto víkendu změnit, dát do toho vše a tvrdou prací maximalizovat každou případnou šanci.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.