Do nedělní GP Rakouska odstartují z první řady Max Verstappen a Charles Leclerc. Druhá řada bude patřit Carlosi Sainzovi a Lando Norrisovi.
V úvodu kvalifikace zajel nejrychlejší čas Max Verstappen, za něj se zařadil Piastri. Měřený pokus naopak nevyšel Russellovi. Hodin se dopustil Bottas, následovala dvojitá žlutá vlajka. A protože Bottas nedokázal svůj vůz rozjet, žlutá vlajka byla nahrazena vlajkou červenou. Kvalifikace byla proto zastavena.
Po restartování kvalifikace mnoho jezdců vylepšilo svá nejrychlejší kola. Z Q1 nepostoupili Cunoda, Sargeant, Magnussen, Zhou a De Vries.
Four minutes to go ⏰Russell and Perez have times deleted for track limits. Both are currently at risk of going out#AustrianGP #F1 pic.twitter.com/3XQRpVDJwz
— Formula 1 (@F1) June 30, 2023Druhá část kvalifikace byla ve znamení mazání rychlých časů. Kvůli překročení traťových limitů o něj přišli Pérez, Verstappen Alonso a další. Největší problém činila jezdcům v tomto hledu desátá zatáčka. Velmi dobře jel Norris, naopak Russell nevypadal příliš konkurenceschopně. Ještě hůř na tom byl Pérez, který přišel o všechna tři rychlá kola a do Q3 nepostoupil.
Společně s Pérezem neproklouzli sítem Q2 Russell, Piastri, Bottas a Ocon.
Ve třetím kvalifikačním segmentu zajel nejlépe Verstappen. Těsně za ním následují Leclerc a Sainz. Kvalitně zajel také Stroll, který porazil Alonsa.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.