V posledních týdnech a měsících Ferrari o významné inženýry spíše přicházelo. Z Maranella odešel například David Sanchez a ke konkurenci brzy zamíří také Laurent Mekies. Teď ale tradiční stáj oznámila, že se jí podařilo velkou rybu ulovit.
Oznámil to šéf Scuderie Frederic Vasseur v Kanadě s tím, že dotyčného inženýra nejmenoval. Do Ferrari by však měl nastoupit před sezonou 2025 - nyní je podle všeho na nucené dovolené, jak je ve světě F1 koneckonců běžné.
„Podepsali jsme top osobnost z řad našich soupeřů. U Ferrari začne pracovat v roce 2025, kdy s ním počítáme do jedné z klíčových rolí. Samozřejmě je to ještě poměrně dlouhá doba, ale v tomhle sportu to tak prostě bývá," ví nejvýše postavený muž programu Ferrari ve Formuli 1. Vasseur je zároveň potěšen výkonnostním pokrokem svého týmu. Pokud by Ferrari nedoplatilo na proměnlivé podmínky během kvalifikace, mohly rudé vozy v Kanadě bojovat možná i o vítězství.
„Jdeme správným směrem, nechci to zabalit. Letošní vůz musíme vyvíjet kvůli tomu, abychom pochopili jeho chyby a do budoucna se jich vyvarovali. Chceme mít auto, které je konzistentnější, předvídatelnější a s kterým se nám jezdí lépe," líčí Vasseur.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.