V posledních týdnech a měsících Ferrari o významné inženýry spíše přicházelo. Z Maranella odešel například David Sanchez a ke konkurenci brzy zamíří také Laurent Mekies. Teď ale tradiční stáj oznámila, že se jí podařilo velkou rybu ulovit.
Oznámil to šéf Scuderie Frederic Vasseur v Kanadě s tím, že dotyčného inženýra nejmenoval. Do Ferrari by však měl nastoupit před sezonou 2025 - nyní je podle všeho na nucené dovolené, jak je ve světě F1 koneckonců běžné.
„Podepsali jsme top osobnost z řad našich soupeřů. U Ferrari začne pracovat v roce 2025, kdy s ním počítáme do jedné z klíčových rolí. Samozřejmě je to ještě poměrně dlouhá doba, ale v tomhle sportu to tak prostě bývá," ví nejvýše postavený muž programu Ferrari ve Formuli 1. Vasseur je zároveň potěšen výkonnostním pokrokem svého týmu. Pokud by Ferrari nedoplatilo na proměnlivé podmínky během kvalifikace, mohly rudé vozy v Kanadě bojovat možná i o vítězství.
„Jdeme správným směrem, nechci to zabalit. Letošní vůz musíme vyvíjet kvůli tomu, abychom pochopili jeho chyby a do budoucna se jich vyvarovali. Chceme mít auto, které je konzistentnější, předvídatelnější a s kterým se nám jezdí lépe," líčí Vasseur.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.