V posledních týdnech a měsících Ferrari o významné inženýry spíše přicházelo. Z Maranella odešel například David Sanchez a ke konkurenci brzy zamíří také Laurent Mekies. Teď ale tradiční stáj oznámila, že se jí podařilo velkou rybu ulovit.
Oznámil to šéf Scuderie Frederic Vasseur v Kanadě s tím, že dotyčného inženýra nejmenoval. Do Ferrari by však měl nastoupit před sezonou 2025 - nyní je podle všeho na nucené dovolené, jak je ve světě F1 koneckonců běžné.
„Podepsali jsme top osobnost z řad našich soupeřů. U Ferrari začne pracovat v roce 2025, kdy s ním počítáme do jedné z klíčových rolí. Samozřejmě je to ještě poměrně dlouhá doba, ale v tomhle sportu to tak prostě bývá," ví nejvýše postavený muž programu Ferrari ve Formuli 1. Vasseur je zároveň potěšen výkonnostním pokrokem svého týmu. Pokud by Ferrari nedoplatilo na proměnlivé podmínky během kvalifikace, mohly rudé vozy v Kanadě bojovat možná i o vítězství.
„Jdeme správným směrem, nechci to zabalit. Letošní vůz musíme vyvíjet kvůli tomu, abychom pochopili jeho chyby a do budoucna se jich vyvarovali. Chceme mít auto, které je konzistentnější, předvídatelnější a s kterým se nám jezdí lépe," líčí Vasseur.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.