Sergio Pérez udělal během posledních dvou závodních víkendů celkem výrazné chyby. Vyjádřil se k nim odborný konzultant Red Bullu Helmut Marko.
„Musí se soustředit na svou práci a hlavně sám na sebe. Jeho cílem je za každou cenu porazit Maxe, z čehož pramení chyby. Musí být více koncentrovaný. Bojuje až příliš na hraně. Ve Španělsku předvedl po chybě v kvalifikaci dobrý závod, což je prvním krokem k lepším zítřkům," popisuje Marko.
Checovi možná pomůže situace v šampionátu. Verstappen má nyní v jezdeckém bodování komfortní náskok. Mnozí tvrdí, že už teď je o mistrovském titulu rozhodnuto. Právě to je aspekt, který Mexičanovi může pomoci k uvolněnějším výkonům bez tlaku. První možnost získat zpět ztracenou půdu pod nohama bude mít Pérez za týden v Kanadě, kde potřebuje zajet čistý závodní víkend.
„V posledních závodech chyboval, nevyužil potenciál vozu, který měl k dispozici. Naši důvěru ale neztrácí, Sergio je důležitou části našeho týmu, podstatným dílkem skládačky, který je potřeba k tomu, abychom skončili tam, kde chceme být. Naším cílem je skončit na prvním a druhém místě mezi jezdci a vyhrát Pohár konstruktérů," dodává Helmut Marko.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.