Úvodní trénink patřil v Barceloně Red Bullu. V dobré formě z Monaka pokračuje také Alpine.
První trénink v Barceloně přinesl slunečné a teplé počasí. Závěrečný sektor okruhu je poprvé od roku 2007 bez šikany, což přineslo poměrně drastické zrychlení časů na jedno kolo. Zároveň si jezdci v tomto místě stěžovali na poskakování vozu. Byli mezi nimi například Russell nebo Pérez.
Většina týmů přivezla do Barcelony řadu nových dílů. Například Ferrari nasadilo nové bočnice či podlahu. Novinky nasadil také Aston Martin či Mercedes. I proto se první trénink nesl především v duchu testování. Ferrari kroužilo s Flow - vsem, Aston Martin pro změnu využíval trubice pro měření aerodynamiky.
Eeeek! Gasly and Sargeant make contact towards the end of the session 🫣#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/Z1obKgKNTH
— Formula 1 (@F1) June 2, 2023V úvodní polovině prvního tréninku byl nejrychlejší Red Bull. Za rudými býky se seřadili piloti Alpine, kteří tak pokračovali v dobrých výkonech z Monaka. Nutno však dodat, že řada jezdců kroužila na nových a tvrdších pneumatikách, jež budou nasazeny od Silverstone. Dobré tempo poukazoval v úvodu také Haas.
Nejlépe nakonec zajel May Verstappen před Sergiem Pérezem a Estebenam Oconem. Druhý trénink je na programu od 17 hodin. Otázkou je, v jakém bude počasí, protože v závěru prvních měřených jízd se nad Barcelonou pořádně smrákalo.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.