Úvodní trénink patřil v Barceloně Red Bullu. V dobré formě z Monaka pokračuje také Alpine.
První trénink v Barceloně přinesl slunečné a teplé počasí. Závěrečný sektor okruhu je poprvé od roku 2007 bez šikany, což přineslo poměrně drastické zrychlení časů na jedno kolo. Zároveň si jezdci v tomto místě stěžovali na poskakování vozu. Byli mezi nimi například Russell nebo Pérez.
Většina týmů přivezla do Barcelony řadu nových dílů. Například Ferrari nasadilo nové bočnice či podlahu. Novinky nasadil také Aston Martin či Mercedes. I proto se první trénink nesl především v duchu testování. Ferrari kroužilo s Flow - vsem, Aston Martin pro změnu využíval trubice pro měření aerodynamiky.
Eeeek! Gasly and Sargeant make contact towards the end of the session 🫣#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/Z1obKgKNTH
— Formula 1 (@F1) June 2, 2023V úvodní polovině prvního tréninku byl nejrychlejší Red Bull. Za rudými býky se seřadili piloti Alpine, kteří tak pokračovali v dobrých výkonech z Monaka. Nutno však dodat, že řada jezdců kroužila na nových a tvrdších pneumatikách, jež budou nasazeny od Silverstone. Dobré tempo poukazoval v úvodu také Haas.
Nejlépe nakonec zajel May Verstappen před Sergiem Pérezem a Estebenam Oconem. Druhý trénink je na programu od 17 hodin. Otázkou je, v jakém bude počasí, protože v závěru prvních měřených jízd se nad Barcelonou pořádně smrákalo.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.