Úvodní trénink patřil v Barceloně Red Bullu. V dobré formě z Monaka pokračuje také Alpine.
První trénink v Barceloně přinesl slunečné a teplé počasí. Závěrečný sektor okruhu je poprvé od roku 2007 bez šikany, což přineslo poměrně drastické zrychlení časů na jedno kolo. Zároveň si jezdci v tomto místě stěžovali na poskakování vozu. Byli mezi nimi například Russell nebo Pérez.
Většina týmů přivezla do Barcelony řadu nových dílů. Například Ferrari nasadilo nové bočnice či podlahu. Novinky nasadil také Aston Martin či Mercedes. I proto se první trénink nesl především v duchu testování. Ferrari kroužilo s Flow - vsem, Aston Martin pro změnu využíval trubice pro měření aerodynamiky.
Eeeek! Gasly and Sargeant make contact towards the end of the session 🫣#SpanishGP #F1 pic.twitter.com/Z1obKgKNTH
— Formula 1 (@F1) June 2, 2023V úvodní polovině prvního tréninku byl nejrychlejší Red Bull. Za rudými býky se seřadili piloti Alpine, kteří tak pokračovali v dobrých výkonech z Monaka. Nutno však dodat, že řada jezdců kroužila na nových a tvrdších pneumatikách, jež budou nasazeny od Silverstone. Dobré tempo poukazoval v úvodu také Haas.
Nejlépe nakonec zajel May Verstappen před Sergiem Pérezem a Estebenam Oconem. Druhý trénink je na programu od 17 hodin. Otázkou je, v jakém bude počasí, protože v závěru prvních měřených jízd se nad Barcelonou pořádně smrákalo.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.