McLaren má nového technického ředitele pro inženýrství a design. Stal se jím Rob Marshall, který přichází z Red Bullu. Do funkce nastoupí počínaje 1. lednem 2024.
Marshallův konec už potvrdil také Red Bull. Uznávaný odborník s okamžitou platností skončil v pozici hlavního inženýra a nastoupil na nucenou dovolenou. Marshall pracoval pro Red Bull dlouhých sedmnáct let. V McLarenu jej čeká nová výzva. V rámci technického oddělení McLarenu bude Marshall úzce spolupracovat s Peterem Prodromouem a Davidem Sanchezem, jenž do Wokingu nedávno dorazil z Ferrari.
„Jsem moc rád, že Rob nastupuje do McLarenu. Získáváme velmi zkušeného inženýra s mnohaletou praxí v našem sportu. Poledních sedmnáct let působil u Red Bullu, kde získal mnoho odborných zkušeností a podílel se na velkých úspěších, které stáj získala Lidský kapitál je pro nás velmi důležitý, v poslední době jsme hodně pracovali na tom, abychom inženýrské zdroje v McLarenu posílili," říká šéf stáje Andrea Stella.
K velkým změnám nejen v rámci inženýrského složení, ale také ve struktuře jako takové, McLaren sáhl zejména pod vlivem nepovedeného stratu do letošní sezony. Tým opustil bývalý technický ředitel James Key a někteří další inženýři. Za novou výzvou se vydal rovněž Andreas Seidl, z něhož se v dohledné době stane šéf projektu Audi ve Formuli 1.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.