McLaren má nového technického ředitele pro inženýrství a design. Stal se jím Rob Marshall, který přichází z Red Bullu. Do funkce nastoupí počínaje 1. lednem 2024.
Marshallův konec už potvrdil také Red Bull. Uznávaný odborník s okamžitou platností skončil v pozici hlavního inženýra a nastoupil na nucenou dovolenou. Marshall pracoval pro Red Bull dlouhých sedmnáct let. V McLarenu jej čeká nová výzva. V rámci technického oddělení McLarenu bude Marshall úzce spolupracovat s Peterem Prodromouem a Davidem Sanchezem, jenž do Wokingu nedávno dorazil z Ferrari.
„Jsem moc rád, že Rob nastupuje do McLarenu. Získáváme velmi zkušeného inženýra s mnohaletou praxí v našem sportu. Poledních sedmnáct let působil u Red Bullu, kde získal mnoho odborných zkušeností a podílel se na velkých úspěších, které stáj získala Lidský kapitál je pro nás velmi důležitý, v poslední době jsme hodně pracovali na tom, abychom inženýrské zdroje v McLarenu posílili," říká šéf stáje Andrea Stella.
K velkým změnám nejen v rámci inženýrského složení, ale také ve struktuře jako takové, McLaren sáhl zejména pod vlivem nepovedeného stratu do letošní sezony. Tým opustil bývalý technický ředitel James Key a někteří další inženýři. Za novou výzvou se vydal rovněž Andreas Seidl, z něhož se v dohledné době stane šéf projektu Audi ve Formuli 1.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.