Kvalifikační přípravu ba GP Monaka zvládli nejlípe piloti Red Bullu. Nejrychlejší čas zajel Max Verstappen, hned a něj se zařadil Sergio Pérez. Lewis Hamilton havaroval.
První rychlé kolo zajel ve třetím tréninku Pérez. Red Bull se v Monaku zatím relativně trápí. Zejména právě Pérez nemůže najít ideální tempo. Chvíli poté zastavil v tunelu Ocon. Do týmové vysílačky zahlásil "No power". Francouz se i přesto s využitím hybridních generátorů doplazil do boxů.
Pěkná úvodní kola zajeli také Sainz a Stroll, ti se zařadili hned za Péreze se ztrátou necelé jedné desetiny. Dobře vypadal rovněž Norris, který pokračoval v kvalitních výkonech z pátku. Naproti tomu Piastri se v úvodní části třetího tréninku znovu trápil hluboko ve druhé desítce výsledkového pořadí.
Lewis apologises to the team before hopping out of the car #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/B9Vro4aZVe
— Formula 1 (@F1) May 27, 2023Úvodní měřené kolo Maxe Verstappena mělo hodnotu 1:13,794. Holanďan se díky němu vyšvihl na první příčku s náskokem půl vteřiny. O pár vteřin později zrychlili Pérez i Alonso. Španělský veterán věří, že by v Monaku mohl vyhrát a tréninky mu zatím dávají relativně zapravdu. Alonso se už od pátku pohybuje v popředí výsledkových listin. Jezdce Ferrari trápilo poskakování. Leclerc se kvůli němu jen tak tak vyhnul havárii v pasáží u bazénu.
Deset minut před koncem třetího tréninku zastavil na trati Kevin Magnussen. Vypadalo to na problémy s posilovačem řízení. O pět minut později zavlály červené vlajky, Boural Hamilton. Tenhle moment třetí trénink prakticky ukončil, Nejrychleji zajel Verstappen před Pérezem, Strollem a Sainzem.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.