Kvalifikační přípravu ba GP Monaka zvládli nejlípe piloti Red Bullu. Nejrychlejší čas zajel Max Verstappen, hned a něj se zařadil Sergio Pérez. Lewis Hamilton havaroval.
První rychlé kolo zajel ve třetím tréninku Pérez. Red Bull se v Monaku zatím relativně trápí. Zejména právě Pérez nemůže najít ideální tempo. Chvíli poté zastavil v tunelu Ocon. Do týmové vysílačky zahlásil "No power". Francouz se i přesto s využitím hybridních generátorů doplazil do boxů.
Pěkná úvodní kola zajeli také Sainz a Stroll, ti se zařadili hned za Péreze se ztrátou necelé jedné desetiny. Dobře vypadal rovněž Norris, který pokračoval v kvalitních výkonech z pátku. Naproti tomu Piastri se v úvodní části třetího tréninku znovu trápil hluboko ve druhé desítce výsledkového pořadí.
Lewis apologises to the team before hopping out of the car #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/B9Vro4aZVe
— Formula 1 (@F1) May 27, 2023Úvodní měřené kolo Maxe Verstappena mělo hodnotu 1:13,794. Holanďan se díky němu vyšvihl na první příčku s náskokem půl vteřiny. O pár vteřin později zrychlili Pérez i Alonso. Španělský veterán věří, že by v Monaku mohl vyhrát a tréninky mu zatím dávají relativně zapravdu. Alonso se už od pátku pohybuje v popředí výsledkových listin. Jezdce Ferrari trápilo poskakování. Leclerc se kvůli němu jen tak tak vyhnul havárii v pasáží u bazénu.
Deset minut před koncem třetího tréninku zastavil na trati Kevin Magnussen. Vypadalo to na problémy s posilovačem řízení. O pět minut později zavlály červené vlajky, Boural Hamilton. Tenhle moment třetí trénink prakticky ukončil, Nejrychleji zajel Verstappen před Pérezem, Strollem a Sainzem.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.