Odpoledne byl v Monaku nejrychlejší Max Verstappen. Opět zavlály červená vlajky, tentokrát kvůli havárii Carlose Sainze.
Druhý monacký trénink přinesl slunečné počasí. Jeho úvod zmeškal Albon, který v závěru prvních tréninkových jízd boural. V pasáži u bazénu se málem srazili oba jezdci Ferrari, Sainz zabránil kolizi na poslední chvíli. S tvrdšími pneumatikami si nejlépe rozuměl Red Bull, za rudými býky se seřadilo Ferrari, Aston Martin a Mercedes.
V kvalifikačních simulacích zajel nejlépe Verstappen s časem 1:12,4. Těsně za ním se seřadili Leclerc a Sainz. Následovali Alonso a Norris. Hamiltonovi patřila s novým Mercedesem šestá příčka. Sedminásobný šampion ztrácel půl vteřiny. Russell na tom byl hůře, tomu na nejrychlejší čas chybělo osm desetin a byl dvanáctý.
🚩 RED FLAG 🚩Sainz hits the barriers exiting the swimming pool section#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/wCe1bBAA28
— Formula 1 (@F1) May 26, 2023Čtvrt hodiny před koncem druhého tréninku zavlála červená vlajka. Postaral se o ní Carlos Sainz. Jezdec Ferrari havaroval v šikaně u bazénu, což zapříčinilo nemalé poškození jeho vozu. Nutno říct, že Sainz si celý trénink koledoval, neboť zažil hned několik krizových momentů.
Slušně vypadlo Alpine. Oba piloti "v modrém" obsadili pozice v první desítce. Naopak trápil se Haas, AlphaTauri i Piastri, Rozdíl mezi piloty McLarenu činil téměř vteřinu. Nejpomalejší tempo předvedl v rámci druhého tréninku Williams. Jeho jezdcům patřila předposlední a poslední příčka.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.