Fernando Alonso brzy oslaví 42. narozeniny. Španěl však pořád patří do nejužší špičky ve Formuli 1. V čem tkví jeho kouzlo?
„V jeho případě hraje hlavní roli naštvání. Naštvání, že má jen dva mistrovské tituly. Proto neztratil hlad, a proto je pořád tak rychlý. Jakmile totiž ztratíte hlad, ztratíte i rychlost," glosuje David Coulthard. Jen připomeňme, že Alonso získal dvě mistrovské koruny v letech 2005 a 2006. Další tři mistrovské tituly mu však těsně pronikly mezi prsty. Konkrétně v letech 2007, 2010 a 2012.
Neukojené ambice však nejsou podle Coultharda jedinou Alonsovou zbraní. „Fernando žije nepřetržitý život závodníka. Jeho život jsou závody, mají přednost prakticky před vším ostatním. Když poprvé odešel z F1, zkoušel sporťáky, Dakar nebo Indy. Naproti tomu takový Michael Schumacher po konci ve Formuli 1 tři roky vůbec nezávodil. Poté se vrátil a už zkrátka nebyl tak rychlý."
Alonso má ve své kariéře smůlu na přestupy. Málokdy si změnou týmu pomohl, spíš právě naopak. Až letos, kdy přestoupil do Aston Martinu se zdá, že učinil správný krok. Na boj s Red Bullem sice zatím tmavě zelený vůz pomýšlet nemůže, nicméně v Alonsových rukou pravidelně dojíždí na stupních vítězů, což rozhodně není k zahození.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.