Fernando Alonso brzy oslaví 42. narozeniny. Španěl však pořád patří do nejužší špičky ve Formuli 1. V čem tkví jeho kouzlo?
„V jeho případě hraje hlavní roli naštvání. Naštvání, že má jen dva mistrovské tituly. Proto neztratil hlad, a proto je pořád tak rychlý. Jakmile totiž ztratíte hlad, ztratíte i rychlost," glosuje David Coulthard. Jen připomeňme, že Alonso získal dvě mistrovské koruny v letech 2005 a 2006. Další tři mistrovské tituly mu však těsně pronikly mezi prsty. Konkrétně v letech 2007, 2010 a 2012.
Neukojené ambice však nejsou podle Coultharda jedinou Alonsovou zbraní. „Fernando žije nepřetržitý život závodníka. Jeho život jsou závody, mají přednost prakticky před vším ostatním. Když poprvé odešel z F1, zkoušel sporťáky, Dakar nebo Indy. Naproti tomu takový Michael Schumacher po konci ve Formuli 1 tři roky vůbec nezávodil. Poté se vrátil a už zkrátka nebyl tak rychlý."
Alonso má ve své kariéře smůlu na přestupy. Málokdy si změnou týmu pomohl, spíš právě naopak. Až letos, kdy přestoupil do Aston Martinu se zdá, že učinil správný krok. Na boj s Red Bullem sice zatím tmavě zelený vůz pomýšlet nemůže, nicméně v Alonsových rukou pravidelně dojíždí na stupních vítězů, což rozhodně není k zahození.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.