Čekání Ferrari na další mistrovský titul se prohlubuje. Poslední úspěch zaznamenala tradiční stáj v roce 2008, kdy ovládla Pohár konstruktérů a zdá se, že období sucha neprolomí Italové ani letos.
Jejich vůz nemá dostatečnou rychlost, Red Bull je v tomto ohledu trochu jak z jiné planety a Scuderia není schopna mu konkurovat. V jejím čele navíc stanul nový šéf Frederic Vasseur, který musí svůj nový tým nejdříve poznat. Až poté může začít dělat potřebná změny. Je si toho vědom také Piero Ferrari, syn zakladatele značky Enza Ferrariho. „Vasseurovi musíme dát čas a prostor. Je to člověk, který si ví rady a který v tomhle sportu působí dlouho. Ale ani Řím nepostavili za den," líčí sedmasedmdesátiletý Ital.
Ferrari zároveň přemýšlí o tom, co ve stáji změnit, aby začala opět fungovat a oprášila zašlou slávu. Při svých úvahách čerpá z minulosti. Konkrétně z dob, kdy do týmu postupně dorazili Jean Todt, Michael Schumacher a mnozí další.
„V tomhle období jsme udělali pořádný řez, opravdové změny. Přišla celá řada talentovaných lidí, kteří postupně přinesli výsledky. Dnes máme dobré zaměstnance, ale jsou oblasti, v nichž potřebujeme posílit a přivést kvalitu od ostatních týmů," říká. Pživede tedy Ferrari inženýrské hvězdy z řad soupeřů? Políčeno mělo na Adriana Neweye, tem dal ale přednost setrvání u Red Bullu.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.