Čekání Ferrari na další mistrovský titul se prohlubuje. Poslední úspěch zaznamenala tradiční stáj v roce 2008, kdy ovládla Pohár konstruktérů a zdá se, že období sucha neprolomí Italové ani letos.
Jejich vůz nemá dostatečnou rychlost, Red Bull je v tomto ohledu trochu jak z jiné planety a Scuderia není schopna mu konkurovat. V jejím čele navíc stanul nový šéf Frederic Vasseur, který musí svůj nový tým nejdříve poznat. Až poté může začít dělat potřebná změny. Je si toho vědom také Piero Ferrari, syn zakladatele značky Enza Ferrariho. „Vasseurovi musíme dát čas a prostor. Je to člověk, který si ví rady a který v tomhle sportu působí dlouho. Ale ani Řím nepostavili za den," líčí sedmasedmdesátiletý Ital.
Ferrari zároveň přemýšlí o tom, co ve stáji změnit, aby začala opět fungovat a oprášila zašlou slávu. Při svých úvahách čerpá z minulosti. Konkrétně z dob, kdy do týmu postupně dorazili Jean Todt, Michael Schumacher a mnozí další.
„V tomhle období jsme udělali pořádný řez, opravdové změny. Přišla celá řada talentovaných lidí, kteří postupně přinesli výsledky. Dnes máme dobré zaměstnance, ale jsou oblasti, v nichž potřebujeme posílit a přivést kvalitu od ostatních týmů," říká. Pživede tedy Ferrari inženýrské hvězdy z řad soupeřů? Políčeno mělo na Adriana Neweye, tem dal ale přednost setrvání u Red Bullu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.