Charles Leclerc budí rozruch. Monačan je bezpochyb jedním z nejrychlejších pilotů současné generace, zároveň však dělá množství chyb, které vznášejí otazníky.
Naposledy si Leclerc zavařil v Miami, kde boural hned dvakrát. Nejdříve v pátečním tréninku, poté během sobotní kvalifikace. Navíc v obou případech se mu stala osudnou jedna a tatáž zatáčka. Přidejme další kolizi s bariérou v Baku a dostaneme vysvědčení, které není pro jezdce Ferrari vůbec dobré. Všímá si toho rovněž Martin Brundle.
„Je obrovsky rychlý, možná nejrychlejší ze všech, ale... Neví, kde je hranice. Ferrari stojí jeho neuváženost velké množství dílů i příležitostí. Vzpomínám si na dobu, kdy jsem říkal: Těším se na moment, kdy bude tenhle chlapec ve Ferrari, ale musí zkrátka dělat méně kopanců. Ničí si kvůli nim svou reputaci," říká bývalí britský závodník na Leclercovu adresu.
Do jisté míry začíná Leclercův příběh připomínat Sebastiana Vettela. Také Vettel jezdil za Ferrari v době, kdy nemělo dostatečně rychlý vůz na boj o mistrovské tituly, přičemž chybějící rychlost se Vettel snažil nahradit přemírou snahy, Kvůli tomu leckdy končil v bariérách či hodinách a zdá se, že jeho monacký následovník píše podobný příběh. Vrátí se Charles zpět na správnou cestu?
A head-spinning twist at the climax of qualifying 🤯#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/bC4jZy1qOe
— Formula 1 (@F1) May 6, 2023James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.