Charles Leclerc budí rozruch. Monačan je bezpochyb jedním z nejrychlejších pilotů současné generace, zároveň však dělá množství chyb, které vznášejí otazníky.
Naposledy si Leclerc zavařil v Miami, kde boural hned dvakrát. Nejdříve v pátečním tréninku, poté během sobotní kvalifikace. Navíc v obou případech se mu stala osudnou jedna a tatáž zatáčka. Přidejme další kolizi s bariérou v Baku a dostaneme vysvědčení, které není pro jezdce Ferrari vůbec dobré. Všímá si toho rovněž Martin Brundle.
„Je obrovsky rychlý, možná nejrychlejší ze všech, ale... Neví, kde je hranice. Ferrari stojí jeho neuváženost velké množství dílů i příležitostí. Vzpomínám si na dobu, kdy jsem říkal: Těším se na moment, kdy bude tenhle chlapec ve Ferrari, ale musí zkrátka dělat méně kopanců. Ničí si kvůli nim svou reputaci," říká bývalí britský závodník na Leclercovu adresu.
Do jisté míry začíná Leclercův příběh připomínat Sebastiana Vettela. Také Vettel jezdil za Ferrari v době, kdy nemělo dostatečně rychlý vůz na boj o mistrovské tituly, přičemž chybějící rychlost se Vettel snažil nahradit přemírou snahy, Kvůli tomu leckdy končil v bariérách či hodinách a zdá se, že jeho monacký následovník píše podobný příběh. Vrátí se Charles zpět na správnou cestu?
A head-spinning twist at the climax of qualifying 🤯#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/bC4jZy1qOe
— Formula 1 (@F1) May 6, 2023
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.