Kvalifikace byla zřejmě poslední suchá část o víkendu v Miami. Jezdci v ní bojovali už od začátku, přičemž největším favoritem byl Max Verstappen, ten ale nejdříve v Q3 chyboval a po vyvěšení červených vlajek v závěru už rychlé kolo nezajel.
Skvělé podmínky jako při FP3 panovaly i v kvalifikaci. Teplota 28°C, trať zpočátku 48°, posléze klesla o šest stupňů, vlhkost vzduchu 57 %, postupně sílící vítr až na 13,3 km/h. Až na jezdce Ferrari a Aston Martinu byli ze začátku na trati úplně všichni. Do popředí se dostali jezdci Red Bullu - Pérez (1:28,306) a Verstappen (+0,118). Třetí volný trénink napověděl, že by nikdo neměl lámat hůl nad Alpiny a kvalifikace to ztvrzovala ještě víc. Velmi blízko bariér byl Nico Hülkenberg, ale dokázal se oklepat a vydat se vstříc dalším kvalifikačním pokusům. Dařilo se ale Magnussenovi - ten byl po prvních pokusech se ztrátou 3 desetin dokonce pátý. Pozdější výjezd Ferrari přinesl Leclercovi P2 (+0,116) a Sainzovi P6 (+0,426). Sílu pohonné jednotky Ferrari potvrzoval i Zhou a Bottas v TOP10. Přidat musel Russell s Hamiltonem, kteří se oba chvíli ocitli v nepostupové pětce - stejně jako oba McLareny, které se celý víkend trápí. Trať ale zrychlovala a první pokusy byly minulostí - na nejvyšší příčku se dostal Verstappen a nechal s pohodlnou časovou rezervou všechny za sebou. Vážnost situace potvrzoval i fakt, že dvě minuty před koncem Q1 byli na trati až na RB úplně všichni. Nejrychlejší kolo zůstalo Verstappenovi, vytáhl se Sainz (P2), Magnussen (P5) nebo Hülkenberg (P9). Nepostoupili ale Norris, Cunoda, Stroll, Piastri a Sargeant.
Q2Postupová patnáctka se s Verstappenem v čele vydala vstříc druhé části kvalifikace. Nizozemský jezdec stanovil benchmark 1:27,110 a Pérez byl zatím druhý. Jezdci Ferrari opět vyjeli později a rychlý pokus víc seděl Sainzovi, který zajel první i druhý nejrychlejší sektor a na Verstappena ztratil pouhých 38 tisícin. V ohrožení byly opět stříbrné šípy, které se ocitly na 13. a 14. místě. Dusno nebylo jen na trati, ale i v boxové uličce, kde byl jeden z vozů Haas vpuštěn před Fernanda Alonsa. Do čela se dostal Leclerc, ale Verstappen našel další čas a dostal se před něj. Alonso dal o sobě taky vědět a zajel 3. nejrychlejší čas. Do poslední části už ale nepostoupil Albon, Hülkenberg, Hamilton, Zhou a Nyck de Vries.
Verstappen is immediately on it! 🔥P1 with a 1m 27.110s #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/aoVtbpPrSP
— Formula 1 (@F1) May 6, 2023 Q3Se zvyšující se rychlostí větru se ztěžovaly všem podmínky. Právě Verstappen chyboval v prvním sektoru a své rychlé kolo odpískal. Tempo tak prozatím ukazoval Sergio Pérez (1:26,841). V posledním sektoru chyboval Leclerc a ztráta na Mexičana čítala víc než vteřinu. Téměř vteřinová ztráta svítila i vedle jména George Russella. Poslední pokusy odstartoval Leclerc, ten ale chyboval a havaroval. Odpověď ředitelství byla jasná - červená vlajka a předčasné ukončení americké kvalifikace, ze které se nejvíce raduje Sergio Pérez.
Leclerc goes spinning off into the barriers! 🚩 RED FLAG 🚩 #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/tabpI1bSnm
— Formula 1 (@F1) May 6, 2023
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.