Kvalifikace byla zřejmě poslední suchá část o víkendu v Miami. Jezdci v ní bojovali už od začátku, přičemž největším favoritem byl Max Verstappen, ten ale nejdříve v Q3 chyboval a po vyvěšení červených vlajek v závěru už rychlé kolo nezajel.
Skvělé podmínky jako při FP3 panovaly i v kvalifikaci. Teplota 28°C, trať zpočátku 48°, posléze klesla o šest stupňů, vlhkost vzduchu 57 %, postupně sílící vítr až na 13,3 km/h. Až na jezdce Ferrari a Aston Martinu byli ze začátku na trati úplně všichni. Do popředí se dostali jezdci Red Bullu - Pérez (1:28,306) a Verstappen (+0,118). Třetí volný trénink napověděl, že by nikdo neměl lámat hůl nad Alpiny a kvalifikace to ztvrzovala ještě víc. Velmi blízko bariér byl Nico Hülkenberg, ale dokázal se oklepat a vydat se vstříc dalším kvalifikačním pokusům. Dařilo se ale Magnussenovi - ten byl po prvních pokusech se ztrátou 3 desetin dokonce pátý. Pozdější výjezd Ferrari přinesl Leclercovi P2 (+0,116) a Sainzovi P6 (+0,426). Sílu pohonné jednotky Ferrari potvrzoval i Zhou a Bottas v TOP10. Přidat musel Russell s Hamiltonem, kteří se oba chvíli ocitli v nepostupové pětce - stejně jako oba McLareny, které se celý víkend trápí. Trať ale zrychlovala a první pokusy byly minulostí - na nejvyšší příčku se dostal Verstappen a nechal s pohodlnou časovou rezervou všechny za sebou. Vážnost situace potvrzoval i fakt, že dvě minuty před koncem Q1 byli na trati až na RB úplně všichni. Nejrychlejší kolo zůstalo Verstappenovi, vytáhl se Sainz (P2), Magnussen (P5) nebo Hülkenberg (P9). Nepostoupili ale Norris, Cunoda, Stroll, Piastri a Sargeant.
Q2Postupová patnáctka se s Verstappenem v čele vydala vstříc druhé části kvalifikace. Nizozemský jezdec stanovil benchmark 1:27,110 a Pérez byl zatím druhý. Jezdci Ferrari opět vyjeli později a rychlý pokus víc seděl Sainzovi, který zajel první i druhý nejrychlejší sektor a na Verstappena ztratil pouhých 38 tisícin. V ohrožení byly opět stříbrné šípy, které se ocitly na 13. a 14. místě. Dusno nebylo jen na trati, ale i v boxové uličce, kde byl jeden z vozů Haas vpuštěn před Fernanda Alonsa. Do čela se dostal Leclerc, ale Verstappen našel další čas a dostal se před něj. Alonso dal o sobě taky vědět a zajel 3. nejrychlejší čas. Do poslední části už ale nepostoupil Albon, Hülkenberg, Hamilton, Zhou a Nyck de Vries.
Verstappen is immediately on it! 🔥P1 with a 1m 27.110s #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/aoVtbpPrSP
— Formula 1 (@F1) May 6, 2023 Q3Se zvyšující se rychlostí větru se ztěžovaly všem podmínky. Právě Verstappen chyboval v prvním sektoru a své rychlé kolo odpískal. Tempo tak prozatím ukazoval Sergio Pérez (1:26,841). V posledním sektoru chyboval Leclerc a ztráta na Mexičana čítala víc než vteřinu. Téměř vteřinová ztráta svítila i vedle jména George Russella. Poslední pokusy odstartoval Leclerc, ten ale chyboval a havaroval. Odpověď ředitelství byla jasná - červená vlajka a předčasné ukončení americké kvalifikace, ze které se nejvíce raduje Sergio Pérez.
Leclerc goes spinning off into the barriers! 🚩 RED FLAG 🚩 #MiamiGP #F1 pic.twitter.com/tabpI1bSnm
— Formula 1 (@F1) May 6, 2023Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.