Kvalifikace v Baku patřila Leclercovi a Ferrari. Následují Verstappen, Pérez a Carlos Sainz. Nouze nebyla ani o nehody, ve zdi skončili Nyck se Vries, potažmo Pierre Gasly.
Kvalifikace začala v ulicích Baku pořádně zostra. O první červené vlajky se postaral Nyck de Vries, který skončil v bariéře. A nebyl jediný. Totéž se v uvozovkách povedlo Pierre Gaslymu, který taktéž havaroval. To všechno v rámci Q1. I kvůli tomu neměl Carlos Sainz sedm minut před koncem prvního kvalifikačního segmentu na svém kontě ani jeden měřený čas.
V závěru Q1 vypadli Zhou, Magnussen, Hulkenberg, Gasly a de Vries.
One more push#AzerbaijanGP #F1 pic.twitter.com/Q3fVirW7ZL
— Formula 1 (@F1) April 28, 2023Do Q2 vkročili nejlépe jezdci Red Bullu, 85 setin sekundy za nimi byl třetí Leclerc. Po úvodních pokusech by se do Q3 neprobojovali Albon, Piastri, Bottas, Sargeant a Norris. Jenže závěrečná měřená kola pořadím ještě zamíchala. Do Q3 nakonec neproklouzli Russell, Ocon, Albon, Bottas a Sargeant.
Q3 nabídla excelentní bitvu. Nejlépe z ní nakonec vyšel Charles Leclerc, který zajel nejrychlejší čas a do nedělního závodu tak odstartuje jako první. Druhá příčka bude patřit Maxi Verstappenovi, třetí Sergiu Pérezovi a čtvrtá Carlosi Sainzovi.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.