Kvalifikace v Baku patřila Leclercovi a Ferrari. Následují Verstappen, Pérez a Carlos Sainz. Nouze nebyla ani o nehody, ve zdi skončili Nyck se Vries, potažmo Pierre Gasly.
Kvalifikace začala v ulicích Baku pořádně zostra. O první červené vlajky se postaral Nyck de Vries, který skončil v bariéře. A nebyl jediný. Totéž se v uvozovkách povedlo Pierre Gaslymu, který taktéž havaroval. To všechno v rámci Q1. I kvůli tomu neměl Carlos Sainz sedm minut před koncem prvního kvalifikačního segmentu na svém kontě ani jeden měřený čas.
V závěru Q1 vypadli Zhou, Magnussen, Hulkenberg, Gasly a de Vries.
One more push#AzerbaijanGP #F1 pic.twitter.com/Q3fVirW7ZL
— Formula 1 (@F1) April 28, 2023Do Q2 vkročili nejlépe jezdci Red Bullu, 85 setin sekundy za nimi byl třetí Leclerc. Po úvodních pokusech by se do Q3 neprobojovali Albon, Piastri, Bottas, Sargeant a Norris. Jenže závěrečná měřená kola pořadím ještě zamíchala. Do Q3 nakonec neproklouzli Russell, Ocon, Albon, Bottas a Sargeant.
Q3 nabídla excelentní bitvu. Nejlépe z ní nakonec vyšel Charles Leclerc, který zajel nejrychlejší čas a do nedělního závodu tak odstartuje jako první. Druhá příčka bude patřit Maxi Verstappenovi, třetí Sergiu Pérezovi a čtvrtá Carlosi Sainzovi.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.