Mercedes činí v rámci své organizace velké změny, jejich vedoucí zaměstnanci si mění pozice ve snaze pomoci svému týmu v návratu na špici ve Formuli 1.
James Allison se nyní vrací na pozici technického ředitele (Technical Director), zatímco Mike Elliot bude hlavním šéfem technického oddělení (Chief Technical Officer). Druhý jmenovaný uznal, že jeho schopnosti úplně neodpovídají roli technického ředitele.
"Proces v podstatě táhl Mike Elliot, proto došlo k záměně rolí. Mike se posunul do pozice šéfa technického oddělení, jelikož má skvělou, vědecky zaměřenou mysl. A James Allison se vrátil na svou pozici technického ředitele, kdy se bude zodpovídat Mikeovi," vysvětluje výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff.
Allison dříve pracoval tři dny v týdnu, což se možná změní, nadále se však bude věnovat i jachtám v rámci projektu America's Cup. Elliott se bude F1 věnovat naplno.
"Podle hodnocení Mika, což je ve světle zkoumání sebe sama opravdu obdivuhodné, máme v Jamesovi gladiátora v poli a vojáci kvůli němu a s ním projdou ohněm. Mike došel k závěru, že způsob, jakým přistupuje k věcem a jeho schopnosti budou nejlépe využity při dalším rozvoji organizace: od technický po lidské schopnosti a při skládání struktury, která bude úspěšná mnoho dalších let," pokračuje Wolff.
"Jde o vytvoření struktury, která by byla udržitelně úspěšná při vstupu do další generace. Pozorujeme obrovské změny v technickém vývoji, umělé inteligenci a strojovém učení. A zároveň sledujeme, jak organizovat a strukturovat tým Formule 1, jaké inovace lze zavést.
Mike se cítí jako ryba ve vodě v této pozici. Samozřejmě je super schopným inženýrem, velmi spolehlivým a respektovaným v rámci organizace. Bude koučem a sparing-partnerem pro většinu vedoucích. Vlastně mám velkou radost z toho, že se Mike sám rozhodl pro tuto roli. Oba s Jamesem došli k tomuto závěru, oba tak budou maximálně využít své nadání," věří šéf Mercedesu.
Kromě toho došlo také ke změně na pozici hlavních konstruktérů: "John Owen jakožto šéf konstrukce vozu měl velmi odlišný pracovní profil v rámci rozpočtového stropu, protože kromě kreativní části návrhu auta máte navíc tunu další práce, která s tím souvisí. Došlo k tomu, že hlavní konstruktér se stal administrátorem rozpočtového stropu."
"Proto jsme tu roli rozdělili. John zůstává hlavním konstruktérem, ale jeho zástupce Giacoma Tortoru jsme pověřili funkcí šéfem inženýringu. Znamená to, že John se nyní muže soustředit na specifické věci v návrhu auta a Giacomo se bude starat o konstrukční oddělení a organizační vývoj," přibližuje Wolff.
Mercedes v současné době pracuje na rozsáhlém vylepšení včetně změny konceptu bočnic vozu W14, který zaostává za očekáváními. Cílem je stáhnout náskok dominantního Red Bullu. "Máme teď cestu, která je podle nás tou správnou. Změnily se jen osobnosti a struktura vedení," dodává Wolff.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.