Mercedes činí v rámci své organizace velké změny, jejich vedoucí zaměstnanci si mění pozice ve snaze pomoci svému týmu v návratu na špici ve Formuli 1.
James Allison se nyní vrací na pozici technického ředitele (Technical Director), zatímco Mike Elliot bude hlavním šéfem technického oddělení (Chief Technical Officer). Druhý jmenovaný uznal, že jeho schopnosti úplně neodpovídají roli technického ředitele.
"Proces v podstatě táhl Mike Elliot, proto došlo k záměně rolí. Mike se posunul do pozice šéfa technického oddělení, jelikož má skvělou, vědecky zaměřenou mysl. A James Allison se vrátil na svou pozici technického ředitele, kdy se bude zodpovídat Mikeovi," vysvětluje výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff.
Allison dříve pracoval tři dny v týdnu, což se možná změní, nadále se však bude věnovat i jachtám v rámci projektu America's Cup. Elliott se bude F1 věnovat naplno.
"Podle hodnocení Mika, což je ve světle zkoumání sebe sama opravdu obdivuhodné, máme v Jamesovi gladiátora v poli a vojáci kvůli němu a s ním projdou ohněm. Mike došel k závěru, že způsob, jakým přistupuje k věcem a jeho schopnosti budou nejlépe využity při dalším rozvoji organizace: od technický po lidské schopnosti a při skládání struktury, která bude úspěšná mnoho dalších let," pokračuje Wolff.
"Jde o vytvoření struktury, která by byla udržitelně úspěšná při vstupu do další generace. Pozorujeme obrovské změny v technickém vývoji, umělé inteligenci a strojovém učení. A zároveň sledujeme, jak organizovat a strukturovat tým Formule 1, jaké inovace lze zavést.
Mike se cítí jako ryba ve vodě v této pozici. Samozřejmě je super schopným inženýrem, velmi spolehlivým a respektovaným v rámci organizace. Bude koučem a sparing-partnerem pro většinu vedoucích. Vlastně mám velkou radost z toho, že se Mike sám rozhodl pro tuto roli. Oba s Jamesem došli k tomuto závěru, oba tak budou maximálně využít své nadání," věří šéf Mercedesu.
Kromě toho došlo také ke změně na pozici hlavních konstruktérů: "John Owen jakožto šéf konstrukce vozu měl velmi odlišný pracovní profil v rámci rozpočtového stropu, protože kromě kreativní části návrhu auta máte navíc tunu další práce, která s tím souvisí. Došlo k tomu, že hlavní konstruktér se stal administrátorem rozpočtového stropu."
"Proto jsme tu roli rozdělili. John zůstává hlavním konstruktérem, ale jeho zástupce Giacoma Tortoru jsme pověřili funkcí šéfem inženýringu. Znamená to, že John se nyní muže soustředit na specifické věci v návrhu auta a Giacomo se bude starat o konstrukční oddělení a organizační vývoj," přibližuje Wolff.
Mercedes v současné době pracuje na rozsáhlém vylepšení včetně změny konceptu bočnic vozu W14, který zaostává za očekáváními. Cílem je stáhnout náskok dominantního Red Bullu. "Máme teď cestu, která je podle nás tou správnou. Změnily se jen osobnosti a struktura vedení," dodává Wolff.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.