Závodní pilot McLarenu Lando Norris promluvil o svém novém týmovém kolegovi Oscarovi Piastrim a o změnách v technickém vedení týmu.
Australský nováček, jenž dozrával u Alpine, je považován za velký talent. McLaren mu hned dal závodní šanci a Norris se má co ohánět, aby se udržel před ním.
"Nechci, aby to o něm vyznívalo příliš dobře. Ale odvádí velmi dobrou práci. Auto chápe správně, přitom to není lehké jej ovládat. Myslím, že to je jasně patrné z toho, co o něm za ta léta řekli minulí jezdci a já," popisuje 23letý Brit, jenž za McLarenem závodí již 5. sezónu.
"V Saúdské Arábii odvedl velmi dobrou práci. Poprvé se letos dostal do Q3, takže mě drží na špičkách," pokračuje Norris v chvále svého týmového kolegy, který poté ve svém domácím podniku v Austrálii dokonce vybojoval hned 4 mistrovské body.
Oceňuje také jeho zpětnou vazbu, která se více podobá tomu, jak vnímá vůz McLarenu on: "Naše komentáře se zřejmě více shodují, než tomu bylo v minulých letech," kdy měl po svém boku Carlose Sainze či Daniela Ricciarda.
"To je dobrá věc, protože to představuje lepší dynamiku pro soustředění inženýrů, aerodynamiků, inženýrů v továrně - znamená to, že v podstatě chceme ty stejné věci," vyzdvihuje Norris přínos pro svůj tým.
Ten nedávno restrukturalizoval své technické oddělení, které opustil jeho šéf James Key. Aerodynamické oddělení nyní povede Peter Prodromou a jako technický ředitel pro koncept auta a výkonnost přijde Davide Sanchez z Ferrari.
"Myslím, že každý se v určitou chvíli musí rozhodnout. Zak [Brown] má také své šéfy. Nakonec to je byznys. Jde o to, co je nejlepší pro byznys a ne o to, co vypadá nejlépe. Někdy musíte být trochu chladnokrevnější. Dochází k tomu ve všech týmech," komentuje závodní pilot McLarenu.
"Vždy chcete mít lepší lidi a snažíte se zbavit těch, kteří možná nepodávají výkony na takové úrovni, kterou byste potřebovali. Obzvlášť v F1 to je tak náročné a těsné. Nechcete žádnou slabinu v jakémkoliv tvaru či formě... je jasné, že ke změnám muselo dojít, a také k nim došlo," uzavírá Norris.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.