Závodní pilot McLarenu Lando Norris promluvil o svém novém týmovém kolegovi Oscarovi Piastrim a o změnách v technickém vedení týmu.
Australský nováček, jenž dozrával u Alpine, je považován za velký talent. McLaren mu hned dal závodní šanci a Norris se má co ohánět, aby se udržel před ním.
"Nechci, aby to o něm vyznívalo příliš dobře. Ale odvádí velmi dobrou práci. Auto chápe správně, přitom to není lehké jej ovládat. Myslím, že to je jasně patrné z toho, co o něm za ta léta řekli minulí jezdci a já," popisuje 23letý Brit, jenž za McLarenem závodí již 5. sezónu.
"V Saúdské Arábii odvedl velmi dobrou práci. Poprvé se letos dostal do Q3, takže mě drží na špičkách," pokračuje Norris v chvále svého týmového kolegy, který poté ve svém domácím podniku v Austrálii dokonce vybojoval hned 4 mistrovské body.
Oceňuje také jeho zpětnou vazbu, která se více podobá tomu, jak vnímá vůz McLarenu on: "Naše komentáře se zřejmě více shodují, než tomu bylo v minulých letech," kdy měl po svém boku Carlose Sainze či Daniela Ricciarda.
"To je dobrá věc, protože to představuje lepší dynamiku pro soustředění inženýrů, aerodynamiků, inženýrů v továrně - znamená to, že v podstatě chceme ty stejné věci," vyzdvihuje Norris přínos pro svůj tým.
Ten nedávno restrukturalizoval své technické oddělení, které opustil jeho šéf James Key. Aerodynamické oddělení nyní povede Peter Prodromou a jako technický ředitel pro koncept auta a výkonnost přijde Davide Sanchez z Ferrari.
"Myslím, že každý se v určitou chvíli musí rozhodnout. Zak [Brown] má také své šéfy. Nakonec to je byznys. Jde o to, co je nejlepší pro byznys a ne o to, co vypadá nejlépe. Někdy musíte být trochu chladnokrevnější. Dochází k tomu ve všech týmech," komentuje závodní pilot McLarenu.
"Vždy chcete mít lepší lidi a snažíte se zbavit těch, kteří možná nepodávají výkony na takové úrovni, kterou byste potřebovali. Obzvlášť v F1 to je tak náročné a těsné. Nechcete žádnou slabinu v jakémkoliv tvaru či formě... je jasné, že ke změnám muselo dojít, a také k nim došlo," uzavírá Norris.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.