Závodní pilot McLarenu Lando Norris promluvil o svém novém týmovém kolegovi Oscarovi Piastrim a o změnách v technickém vedení týmu.
Australský nováček, jenž dozrával u Alpine, je považován za velký talent. McLaren mu hned dal závodní šanci a Norris se má co ohánět, aby se udržel před ním.
"Nechci, aby to o něm vyznívalo příliš dobře. Ale odvádí velmi dobrou práci. Auto chápe správně, přitom to není lehké jej ovládat. Myslím, že to je jasně patrné z toho, co o něm za ta léta řekli minulí jezdci a já," popisuje 23letý Brit, jenž za McLarenem závodí již 5. sezónu.
"V Saúdské Arábii odvedl velmi dobrou práci. Poprvé se letos dostal do Q3, takže mě drží na špičkách," pokračuje Norris v chvále svého týmového kolegy, který poté ve svém domácím podniku v Austrálii dokonce vybojoval hned 4 mistrovské body.
Oceňuje také jeho zpětnou vazbu, která se více podobá tomu, jak vnímá vůz McLarenu on: "Naše komentáře se zřejmě více shodují, než tomu bylo v minulých letech," kdy měl po svém boku Carlose Sainze či Daniela Ricciarda.
"To je dobrá věc, protože to představuje lepší dynamiku pro soustředění inženýrů, aerodynamiků, inženýrů v továrně - znamená to, že v podstatě chceme ty stejné věci," vyzdvihuje Norris přínos pro svůj tým.
Ten nedávno restrukturalizoval své technické oddělení, které opustil jeho šéf James Key. Aerodynamické oddělení nyní povede Peter Prodromou a jako technický ředitel pro koncept auta a výkonnost přijde Davide Sanchez z Ferrari.
"Myslím, že každý se v určitou chvíli musí rozhodnout. Zak [Brown] má také své šéfy. Nakonec to je byznys. Jde o to, co je nejlepší pro byznys a ne o to, co vypadá nejlépe. Někdy musíte být trochu chladnokrevnější. Dochází k tomu ve všech týmech," komentuje závodní pilot McLarenu.
"Vždy chcete mít lepší lidi a snažíte se zbavit těch, kteří možná nepodávají výkony na takové úrovni, kterou byste potřebovali. Obzvlášť v F1 to je tak náročné a těsné. Nechcete žádnou slabinu v jakémkoliv tvaru či formě... je jasné, že ke změnám muselo dojít, a také k nim došlo," uzavírá Norris.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.