Ferrari nevstoupilo do letošní sezony dobře. Monopost SF-23 nestíhá a v Maranellu přemýšlí jak přijít s co nejrychlejší nápravou.
„Vůz jsme zlepšili na rovinkách, je ale horší v zatáčkách," nechal se slyšet Charles Leclerc po předsezónních testech, které letos proběhly v Bahrajnu. Úvodní závody ukázaly, že měl pravdu. SF-23 opravdu disponuje nižším odporem, jenže jeho aerodynamická účinnost v zatáčkách není ideální.
Výsledkem toho je, že Ferrari nezískalo v úvodních třech závodech aktuální sezony ani jedno pódium. Red Bull je mimo dosah, navíc lepší výkonnost než stáj z Maranella má i Aston Martin s Mercedesem. Jak z toho ven? Šéf týmu Frederic Vasseur tvrdí, že Italové zůstanou věrní aktuální koncepci. Drastické změny tedy nečekejme.
„B Verzi vozu nečekejte. Nemáme ji v plánu. Na vůz však chceme nasadit spoustu novinek, naším cílem je pokračovat v nastoleném vývojovém trendu. Novinky nasadíme během závodních víkendů, kdy nebude v plánu sprint, což nám umožní lépe je analyzovat," říká Vasseur.
„V Austrálii jsme učinili dobrý pokrok, zejména s ohledem na ovladatelnost vozu. Tímto směrem chceme pokračovat. V našem balíku vidíme velký potenciál a spoustu prostoru pro zlepšení. Navíc je prakticky nemožné začínat v rozběhnuté sezoně s novým projektem. Plán vývoje máte pečlivě stanovený už před sezonou a podle vývoje událostí se rozhodujete, do čeho budete investovat," dodává šéf Ferrari.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.