Ferrari nevstoupilo do letošní sezony dobře. Monopost SF-23 nestíhá a v Maranellu přemýšlí jak přijít s co nejrychlejší nápravou.
„Vůz jsme zlepšili na rovinkách, je ale horší v zatáčkách," nechal se slyšet Charles Leclerc po předsezónních testech, které letos proběhly v Bahrajnu. Úvodní závody ukázaly, že měl pravdu. SF-23 opravdu disponuje nižším odporem, jenže jeho aerodynamická účinnost v zatáčkách není ideální.
Výsledkem toho je, že Ferrari nezískalo v úvodních třech závodech aktuální sezony ani jedno pódium. Red Bull je mimo dosah, navíc lepší výkonnost než stáj z Maranella má i Aston Martin s Mercedesem. Jak z toho ven? Šéf týmu Frederic Vasseur tvrdí, že Italové zůstanou věrní aktuální koncepci. Drastické změny tedy nečekejme.
„B Verzi vozu nečekejte. Nemáme ji v plánu. Na vůz však chceme nasadit spoustu novinek, naším cílem je pokračovat v nastoleném vývojovém trendu. Novinky nasadíme během závodních víkendů, kdy nebude v plánu sprint, což nám umožní lépe je analyzovat," říká Vasseur.
„V Austrálii jsme učinili dobrý pokrok, zejména s ohledem na ovladatelnost vozu. Tímto směrem chceme pokračovat. V našem balíku vidíme velký potenciál a spoustu prostoru pro zlepšení. Navíc je prakticky nemožné začínat v rozběhnuté sezoně s novým projektem. Plán vývoje máte pečlivě stanovený už před sezonou a podle vývoje událostí se rozhodujete, do čeho budete investovat," dodává šéf Ferrari.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.