Šéf Ferrari Frederic Vasseur je po Velké ceně Austrálie naštvaný na komisaře FIA, kteří podle něj příliš rychle rozhodli o penalizaci pro Carlose Sainze v závěru závodu.
Pět trestných sekund, které komisaři napařili Sainzovi za kolizi s Fernandem Alonsem, byly podle Vasseura nejen příliš tvrdým trestem, ale zároveň měli věnovat více času posouzení celé situace. Španělský pilot se kvůli nim po startu z 4. místa propadl na 12. příčku a Ferrari z Melbourne odjelo bez bodu.
"Mou prací je všímat si pozitivních i negativních věcí, ale z boxové zídky jich je zkrátka více negativních, protože si myslím, že jsme celkově odvedli dobrou práci," hodnotí šéf Scuderie po divokém závodě, který byl třikrát přerušený červenými vlajkami.
"Carlos se po smolné zastávce velmi dobře propracovával dopředu před červenými vlajkami, a být takto ke konci penalizován, to je velmi tvrdé! Určitě jste v takové situaci pod vlivem emocí, protože nejste daleko od pódia, odnikud jste najednou čtvrtí, když všichni ostatní dostanou zastávku zdarma. Odvedl mega dobrou práci!" chválí dále Sainze.
"Myslím, že můžeme diskutovat o tom, jestli penalizace byla tvrdá či nikoliv, záleží na vaší pozici v týmu, takže se analýza potom bude lišit," pokračuje Vasseur, který nechápe rychlost rozhodnutí komisařů.
"Ale z mého pohledu je škoda, že si je komisaři alespoň nevyslechli a nepodívali se na data vzhledem k tomu, že to nemělo vliv na pódium. To je, myslím, trochu škoda," lituje šéf Ferrari, které je po úvodních třech velkých cenách mezi konstruktéry až čtvrté za Red Bullem, Aston Martinem a Mercedesem.
"Minulý týden jsme dvakrát během deseti minut měnili pravidla kvůli zastávce Alonsa, dnes jsme mohli udělat totéž, nebo si o tom alespoň pohovořit. Trvalo jim to [v Džiddě] 30 kol, než rozhodli, jestli byl Alonso mimo startovní box. Dnes jim to zabralo jen pět sekund!" zlobí se Vasseur na trest pro Sainze, jemuž dali komisaři plnou vinu za incident s jedničkou Aston Martinu.
Ta se přitom po závodě svého krajana také zastala: "Samozřejmě jsem v tu chvíli netušil, kdo se mě dotkl, jen jsem to cítil... Penalizace je asi příliš tvrdá, protože v prvním kole to je těžké vždy vyhodnotit úroveň přilnavosti a myslím, že záměrně nikdo do druhého auta nenabourá, jelikož si uvědomujeme, že riskujeme také naše auto a konečnou pozici."
"Někdy tedy skončíte na místě, na kterém byste si to v tu chvíli nepřáli. A je to součást závodění. Ještě jsem pořádně neviděl opakované záběry, ale přijde mi to příliš tvrdé," shrnul své dojmy Alonso, jenž bral opět bronz.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.