Šéf Ferrari Frederic Vasseur je po Velké ceně Austrálie naštvaný na komisaře FIA, kteří podle něj příliš rychle rozhodli o penalizaci pro Carlose Sainze v závěru závodu.
Pět trestných sekund, které komisaři napařili Sainzovi za kolizi s Fernandem Alonsem, byly podle Vasseura nejen příliš tvrdým trestem, ale zároveň měli věnovat více času posouzení celé situace. Španělský pilot se kvůli nim po startu z 4. místa propadl na 12. příčku a Ferrari z Melbourne odjelo bez bodu.
"Mou prací je všímat si pozitivních i negativních věcí, ale z boxové zídky jich je zkrátka více negativních, protože si myslím, že jsme celkově odvedli dobrou práci," hodnotí šéf Scuderie po divokém závodě, který byl třikrát přerušený červenými vlajkami.
"Carlos se po smolné zastávce velmi dobře propracovával dopředu před červenými vlajkami, a být takto ke konci penalizován, to je velmi tvrdé! Určitě jste v takové situaci pod vlivem emocí, protože nejste daleko od pódia, odnikud jste najednou čtvrtí, když všichni ostatní dostanou zastávku zdarma. Odvedl mega dobrou práci!" chválí dále Sainze.
"Myslím, že můžeme diskutovat o tom, jestli penalizace byla tvrdá či nikoliv, záleží na vaší pozici v týmu, takže se analýza potom bude lišit," pokračuje Vasseur, který nechápe rychlost rozhodnutí komisařů.
"Ale z mého pohledu je škoda, že si je komisaři alespoň nevyslechli a nepodívali se na data vzhledem k tomu, že to nemělo vliv na pódium. To je, myslím, trochu škoda," lituje šéf Ferrari, které je po úvodních třech velkých cenách mezi konstruktéry až čtvrté za Red Bullem, Aston Martinem a Mercedesem.
"Minulý týden jsme dvakrát během deseti minut měnili pravidla kvůli zastávce Alonsa, dnes jsme mohli udělat totéž, nebo si o tom alespoň pohovořit. Trvalo jim to [v Džiddě] 30 kol, než rozhodli, jestli byl Alonso mimo startovní box. Dnes jim to zabralo jen pět sekund!" zlobí se Vasseur na trest pro Sainze, jemuž dali komisaři plnou vinu za incident s jedničkou Aston Martinu.
Ta se přitom po závodě svého krajana také zastala: "Samozřejmě jsem v tu chvíli netušil, kdo se mě dotkl, jen jsem to cítil... Penalizace je asi příliš tvrdá, protože v prvním kole to je těžké vždy vyhodnotit úroveň přilnavosti a myslím, že záměrně nikdo do druhého auta nenabourá, jelikož si uvědomujeme, že riskujeme také naše auto a konečnou pozici."
"Někdy tedy skončíte na místě, na kterém byste si to v tu chvíli nepřáli. A je to součást závodění. Ještě jsem pořádně neviděl opakované záběry, ale přijde mi to příliš tvrdé," shrnul své dojmy Alonso, jenž bral opět bronz.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.