Carlos Sainz v neděli po Velké ceně Austrálie obdržel kromě časové penalizace ještě jeden trest a v Itálii jsou hodně naštvaní. Média dokonce požadují okamžité vyhození závodního komisaře Nielse Witticha, jenž loni nahradil Michaela Masiho.
Sainz dostal za kontakt s Alonsem po restartu v závěrečné fázi závodu pětisekundovou penalizaci, kvůli níž se ze čtvrtého místa propadl mimo body na 12. příčku.
Španěl byl velmi rozzlobený a odmítal hovořit s novináři: "Nebudu mluvit nebo to komentovat, dokud nezajdu za komisaři a oni tuto penalizaci neodvolají. Jde o tu největší ostudu, jakou jsem ve sportu za mnoho let zažil a cokoliv bych teď řekl, tak to raději neudělám."
Komisaři se nicméně nespokojili pouze s pěti sekundami - po vyslechnutí pilotů, shlédnutí videa a telemetrie jeho konto dodatečně zatížili ještě dvěma trestnými body. Ty samy o sobě Carlose moc mrzet nemusí, protože jde o jeho první body. Zákaz startu v závodě následuje tehdy, pokud jich během roku jezdec nasbírá 12.
🇦🇺📸🆑🌶🏎 pic.twitter.com/dzYIsFFlOr
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 3, 2023Velká média na to v Itálii podrážděně reagují: "Lídr soutěže Niels Wittich od nás dostává nulu. Stejně jako jeho předchůdce Michael Masi udělal všechno špatně. Chce se krýt na všech frontách, aby nenesl zodpovědnost," píše Corriere della Sera.
"FIA také dostává nulu, protože nepředvedli vůbec žádnou flexibilitu při uplatňování pravidel. Ve skutečnosti vůbec nebyla uplatněna řádně. Musí Witticha ihned vyhodit," pokračuje list s tím, že sice "se Sainz musí dívat do zrcátek, ale trest byl přehnaný."
Corriere dello Sport kritizuje také vedení Scuderie, která společně s jezdci dělá stále pořád hodně chyb, což je důvodem, proč si z Melbourne odvážejí nulu: "Ferrari ztrácí trpělivost s příliš nervózními jezdci. Leclerc byl ihned KO, zatímco Sainz měl šanci na pódium, ale všechno si zničil sám."
"Musíme psát o chybách v množném čísle, protože to nekončí u jedno chyby. Není to náhoda, že Ferrari má jen 26 bodů. Leclerc zuřil a měl by se zklidnit. Samozřejmě, že pomalé Ferrari tomu nepomáhá, ale prohrávat tímto způsobem všechno jen zhoršuje. Ferrari si pódium zcela zasloužilo, ale Sainz nárazem do Alonsa všechno zahodil," uzavírají italské noviny.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.