Ferrari chtělo se svým letošním modelem zaútočit na mistrovské tituly. Jenže ztráta na dominantní Red Bull je doslova obrovská a Italové tak urychleně hledají prostor pro zlepšení.
Není se co divit. Po úvodních dvou závodech sezony nemá Ferrari na svém kontě ani jedno vítězství. Ba co víc, stáj z Maranella se kýžené metě ani nepřiblížila, Leclerc se Sainzem dokonce nevystoupali na stupně vítězů. Pro Ferrari tak jde o nejhorší start do sezony od roku 2020. I v sezoně 2021 totiž byla jeho konkurenceschopnost v relativním srovnání o něco lepší.
Inženýři proto pilně pracují na zlepšení současné situace. Podle italské verze Motorsport.com má být jedna z klíčových novinek představena v Imole. Údajně jí jsou nové bočnice. Ty by měly zajistit, že model SF-23 zlepší své chování při využívání co nejnižší světlé výšky. Jen dodejme, že nové bočnice přiveze v následujících závodech také Mercedes.
Carlos Sainz je s ohledem na další průběh sezony optimistou. Ferrari prý své problémy vyřeší. Jedním dechem však dodává, že to nebude hned. „Pozitivní je, že vůz se chová stejně jako v aerodynamickém tunelu. Všechna data sedí. Takže jsme už v Bahrajnu identifikovali oblasti, na kterých musíme zapracovat. Víme, jakým směrem se vydat, ale nebude to hned. Věřím však, že hmatatelného pokroku dosáhneme brzy," říká rodák z Madridu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.